Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu, częste ciężkie rozruchy


Jaro88

Rekomendowane odpowiedzi

Za duże wyprzedzenie zapłonu - do wymiany zawór zmiennych faz i na trzecim cylindrze albo świeca albo cewka zużyta - podmienić z innym cylindrem najlepiej z 4 zobaczyć czy się przeniesie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to dobrze. Widać dużą zmienność obrotów i wypadanie zapłonów. To zmusisz zlikwidować przez zmianę świec. Fajnie pracują tanie Equiem. Warto zmniejszyć szczelinę z 0.9 do 0,7, bo nie jest znana kompresja silnika. Drugi cylinder jest najbardziej podejrzany. W Twoim silniku nie ma elektrozaworu sterującego kołem zf. Z uwagi na duże wahania kąta  zapłon jest utrudniony.

Kolejny raz zarejestruj tyko samą kartę wtrysku i powietrza.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jabrze napisał:

W Twoim silniku nie ma elektrozaworu sterującego kołem zf.

Jak to nie ma jak Jaro88 ;

W dniu 7.10.2022 o 14:18, Jaro88 napisał:

Od wystąpienia tych usterek wymieniłem rozrzad z KZFR olej świece sprawdziłem aku..

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sorry za dłuższą nieobecność.. miałem parę innych spraw i utrudniony dostęp do auta.. wymieniłem czujnik położenia walu.. bez rezultatu.. sprawdzę czy mam ten elektrozawor zfr.. z tego co kojarzę to powinien być koło wylewu oleju.. mam teraz 3 podejrzanych: listwa wtryskowa , przepustnica, no i ten elektrozawor.. między czasie jeszcze zamieniałem cewki ale nic to nie dało.. 

Dam znać jak dalej sprawa się potoczyła i za podpowiedzi z góry dziękuję. Każda jest pomocna..

Wywala mi błąd katalizatora ale to chyba normalne przy wypadaniu zapłonu..

Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem temp powietrza w kolektorze ssącym.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizuje. I przy okazji wychodzi ze musze przyznać się do bycia w błędzie. Otóż wydawało mi się że w moim silniku jest KZFR ale dzisiaj sprawdziłem że nie mam elektrozaworu zfr więc mechanik robiący mi rozrzad wprowadził mnie w błąd lub nie wiem czegoś jeszcze.. załączam zdjęcie miejsca w którym powinien znajdować się owy elektrozawor. 

20221021_083119.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2022 o 17:12, Jaro88 napisał:

- Napięcie ładowania 13.3-13.6 V wymieniony aku na mocny i duży.. 

- miałem 45 ah jakiegoś rocketa teraz siedzi dla testów 74ah boscha chyba 680a..

- jednak napięcie ładowania nadal nie zmieniło się..

1/ Pojemność akumulatora zbyt duża;

     - alternator ( za słaby ) będzie miał problem z pełnym doładowaniem akumulatora,

    Dwa tygodnie Tobie zeszło aby stwierdzić, że brak elektrozaworu kzfr i mechanik Cię okłamał,

2/ Konieczne dane;

W dniu 9.10.2022 o 08:07, Andrzej-2010 napisał:

Istotne, aby przed startem, po nocy  - pomierzyć temperatury;

     a/ płynu chłodzącego,

     b/ powietrza wlotowego,

     c/ temperatury zewnętrznej w lusterku,

3/Jaką temperaturę utrzymuje termostat w trakcie jazdy?? 

4/ Czy filtr powietrza wymieniony??

5/ Koniecznie ;

       a/ pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ;

            - zapewnić szczelność montażu map-sensora, przeczyścić styki, 

       b/ kąt wyprzedzenia zapłonu za duży,

       c/ czujnik temperatury powietrza w dolocie-przeczyścić styki,

6/ Wymieniono;

     oryginał katalizator, rozrząd, świece, aku, olej, czujnik położenia wału

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat po nagrzaniu silnika przy ostatniej diagnostyce włączał się przy 91 stopni.  

Fitr powietrza wymieniony przy rozrządzie- sprawdzony. 

Ciśnienie w układzie dolotowym 450 przy zimnym silniku później Ok 350 (załączam film z dzisiaj).

Niestety dzisiaj padało więc nie przeczyściłem styków choć widać że czujnik ciśnienia powietrza działa. 

Zastanawia mnie możliwość przestawienia rozrządu. Cewki zamieniałem 2 z 4 lecz bez różnicy..

Kąt wyprzedzenia zapłonu.. zastanawiam się jak mogę to zmienić. Czy rozrzad mógłby na to wpłynąć?  Ale chyba wtedy ciśnienie w dolocie byłoby inne? Na szczęście udało mi się zarejestrować na filmie akurat przy mocno niestabilnej pracy przy wypadaniu zapłonu. 

P.s.

Zapomniałem dodać że przy wypadaniu zapłonu czuje benzynę.. i zdarza się "popkorn" z wydechu.. pewnie ta benzyna.. handlarz sprzedający mi to auto mówił że poprzedni kat był uszkodzony.  Wzięłem to za" przykrywanie" braku oryginalnego kata chęcią zysku ze sprzedaży.. ale jeśli problem był wtaki sam wcześniej to pewnie dlatego ori kat uległ zniszczeniu jak i zamiennik który zainstalował. Teraz znów jest ori i zastanawiam się czy rozrzad nie jest przestawiony. Podejrzewam że mechanik który mi go wymieniał zrobił swoje znaki i zamontował tak jak było a ktoś jeszcze wcześniej mógł go przestawić i tak zostało. Oprócz tego podejrzewam nadal przepustnice no i listwę wtryskową.

 

 

Edytowane przez Jaro88
Uzupełnienie po P.s.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz podejrzanie dużo wypadania zapłonu na cewkach 2 i 3. Te dwie cewki połączone są szeregowo i może jest problem z którąś z tych cewek. Może być słabe zasilanie na tych cewkach typu utleniony przewód itp. Zasilanie jest na pomarańczowym przewodzie przy cewce numer 3. Może być też delikatny przedmuch między cylindrami 2 i 3. Można by zmierzyć kompresję.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder 2 i 3 pracują w jednej sekcji sterownika - praca jednej cewki wpływa na drugą. Żeby znaleźć uszkodzoną  musisz dla jednej zmienić sekcję i powtórzyć pomiary. Przedtem musimy mieć pewność z dobrymi świecami. Nie może gniazdo 3 świecy kąpać się w oleju, bo w pobliżu jest odma - zwróć na to uwagę.

Ponadto jest problem z zasilaniem sondy za katalizatorem - może to sama sonda.

W pyclipie nie masz odczytu kąta przyśpieszenia zapłonu dla twojego silnika. Możesz go odczytać torque. Pomiary podciśnienia, obrotów, położenia przepustnicy i kąta robimy dla temperatury płynu powyżej 80 stopni. Na filmie wystarczy parę sekund zmienności wskazań - szkoda czasu i transferu neta.

 

Edytowane przez jabrze
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja z dziś.. mam sporo zajęć i słaby dostęp do auta (żona jedzi do pracy a się mijamy) dziś co zrobiłem.: rozkręciłem cewki świece żeby zobaczyć co jest i w jakim stanie.. świeczki ngk ta druga w nieco jaśniejszym kolorze jak i cewka. Ponumerowałem i pozamienialem.. nic nie dało.. kompresję mierzyłem. Pierwszy 11 drugi 11 trzeci 10 czwarty 10.. 

Myślę nad listwa wtryskowa.. I nad możliwością przestawienia rozrządu..

 

Aaaa.. filtr pow. Na bank wymieniony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z Twoim przebiegiem nie może mieć tak niskiej kompresji. Naładować zewnętrznie akumulator. Na rozgrzanym silniku zdejmujesz wszystkie zasilania cewek. Wykręcasz jedną świecę. Jedna osoba wciska pedał gazu na max i kręci rozrusznikiem do 5 sekund, a druga mierzy ciśnienie. Później wlewamy do cylindra 30-50 ml oleju  i powtarzamy pomiar. Tak robimy kolejne cylindry. Te pomiary dadzą obraz stanu silnika.

Masz przyczynę zawalenia poprzedniego katalizatora.  Jestem przekonany, że świece mają czarne obrzeża, a słupek iskiernika jest brązowy, zamiast mlecznego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!