Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wykrywanie/czujnik otwarcia klapy bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Z racji że jest to mój pierwszy post, na sam początek witam wszystkich i dzięki za wielkie źródło informacji jakim jest to forum ?

 

Przechodząc do problemu, wedle mojej nieprofesjonalnej diagnozy moja meganka posiada problem z wykrywaniem otwarcia klapy bagażnika.

Objawia się to brakiem światła w bagażniku, oraz oznaczenia na zegarach (alarm oczywiście załącza się niezależnie od stanu otwarcia klapy):

obraz.thumb.png.d34f296c99c933f6e2fee69ae1076ed3.png

(zrzut ekranu ukradziony z internetu)

 

Zgodnie z sugestiami znalezionymi na forum, wymontowałem zamek z klapy. Po przetestowaniu pierwszego, oraz drugiego pingu wygląda na to że sam zamek oraz czujnik w zamku działa prawidłowo (jeśli dobrze pamiętam testy multimetrem):

  • zamek otwarty: pin pierwszy i drugi są zwarte
  • zamek zamknięty: pin pierwszy i drugi są rozwarte

Również zgodnie z sugestią znalezioną na forum, spróbowałem (przy wypiętym zamku) zewrzeć pierwszy i drugi pin w kostce - niestety brak reakcji ze strony zegarów.

Przy okazji sprawdziłem stan pinów:

  • między pinem drugim a masą auta (pierwsza lepsza śruba/gwint): (+-)10-12V
  • między pinem drugim a pierwszym: (+-)300-500mV

W tym momencie skończyły mi się chałupnicze pomysły.

Auto było dziś na wymianie rozrządu i przy okazji zerknęli "w komputer", poza standardowymi rzeczami znaleźli tylko błąd obecności zamka który po wyczyszczeniu już nie wrócił. Zakładam że była to pozostałość po moich testach.

 

Czy jest jeszcze coś co mogę sam sprawdzić zanim poszukam mechanika specjalizującego się w instalacji elektrycznej?

Z góry dziękuję za wszystkie propozycje/sugestie.

Edytowane przez garku
tagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wygląda na to jakby napięcie było na obu?

Na pinie drugim w stosunku to masy jest od 10-12V (w zależności gdzie i jak mierzone). Dziwne jest to że między pinami nie ma w zasadzie różnicy napięć...

 

W jak sposób można ściągnąć ten peszelek? Wystarczy że go delikatnie wyciągnę czy trzeba coś demontować?

Edytowane przez garku
typo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 1 ma mieć zwarcie z masą, jeżeli nie będzie to nie będzie różnicy napięć. Spokojnie pin numer 1 możesz na stałe połączyć z masą w dowolnym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak teraz o tym myślę to zaczynam wątpić sam w siebie co z czym próbowałem łączyć...

Dzięki serdeczne za podpowiedzi, spróbuję podłączyć pin 1 z masą i wtedy do tego pin 2.

Zaktualizuję temat po przetestowaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

No, zajęło mi to niespełna rok i niezliczoną ilość plucia na fakt braku światła w bagażniku podczas nocnych wypadów, ale w końcu się udało :)

Winowajcą był tak jak sugerowali koledzy przerwany kabelek w peszelku między klapą a ciałem auta (jeden z wielu szarych kabelków)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@qfiatek sorka za długi czas odpowiedzi :D
Oba końce peszekla da się "wyjąć", po tym "po prostu" zgniotłem obie tak żeby móc się przyjrzeć kabelkom.

Tak jak piszesz miejsca na manewry jest bardzo mało, w pewnym momencie jeden z końców urwanego kabelka mi "uciekł" do peszelka. Skończyło się na wyciągnięciu go w pełni z drugiej strony i przepchnięciu drucikiem od nowa.

Sporo potu i wiązanek ale da się zrobić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, odgrzeje temat. U mnie występuje brak ikonki otwarcia oraz brak oświetlenia. 

 

Zmierzona ciągłość przewodów w gumowym peszlu.

 

Jeśli chodzi o wtyczkę te 4 pinowa to pomiędzy pinem 1 i 2 nie ma żadnego napięcia, natomiast z wiązki od klapy wychodzi 8 kabli szarych, z czego 4 są od tej kostki zamka.

 

Co ciekawe 6 z nich jest ze sobą zgrzanych w części wiązki idącej za lewym boczkiem w bagażniku. Normalnie zgłupiałem

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2024 o 15:07, OutSideR2k24 napisał(a):

Jeśli chodzi o wtyczkę te 4 pinowa to pomiędzy pinem 1 i 2 nie ma żadnego napięcia,

Prawidłowo. Masz uszkodzony czujnik otwarcia klapy w zamku lub przerwaną wiązkę w peszlu.

Przy otwieraniu klapy pin 2 jest zwierany z pinem 1 i masa podłączona do pinu 1 jest podawana do UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2024 o 07:17, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Przewody w peszlu sprawdzałem, są całe. Czujnik w zamku również działa poprawnie. Nie mogę namierzyć jedynie gdzie idzie przewód z 2. pinu. Gdzie konkretnie przychodzi w kostce w UCH sygnał od otwarcia bagażnika? Czy po drodze od klapy bagażnika jest on gdzies jeszcze połączony w jakiejs kostce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu wynika, że po drodze do UCH nie ma żadnych złącz. Pin 2 w zamku podaje masę do pinu 26 czarnego 40-ścieżkowego złącza w UCH. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, aniewa napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

A mógłbym prosić fotkę tej części schematu? Jak mierzyłem miernikiem to pierwszy i drugi pin kostki mam stałe gdzieś zwarty i tu zapewne leży problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!