Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło - problem z wysprzęglaniem


omega

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem zupełnie podobny przypadek. Korzystając z okazji wjechałem na sprawdzenie momentu obrotowego 2,0 dCi. Następstwem było odchylanie powierzchni ciernej na boki, przy czym sprężyny zwrotne dwumasy miały luz mniejszy od 0,5 cm. Nic nie czułem przy ruszaniu, ale po jeździe powyżej 3500 obr. pedał sprzęgła wyciskałem głębiej. Wymieniłem dwie dobre pompki i tylko było gorzej. Zanim doszło do wytargania skrzyni minął rok, Było to po wpadnięciu pedału sprzęgła przed bramkami na autostradzie. Pedał wyciągnąlem ręką i dalej po ograniczeniu obrotów nic się nie działo. Tak przejeździlem jeszcze ok. miesiąca.

Przy przebiegu 260 kkm tarcza, wysprzęglik i docisk były dobre. Wymieniłem cały komplet, żeby mieć spokój, tym bardziej, że czasami ciągnę przyczepkę.

Miałem filmik z tą dwumasą, ale nie mogę go znaleźć. Po prostu kołysała się na boki. Żadnego klasycznego objawu uszkodzonej dwumasy.

Obserwowałem cały temat, bo przejechałem służbową Meganką 1,5 dCi 300 kkm i praktycznie nic się z nią nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, kołyska na boki, tak jak piszesz kolego. Nowe też ma taki ruch, ale bardzo mały. I teraz tak, żeby nie tworzyć jakichś dziwnych teorii:

To "talepiące" się koło zamachowe nie odsuwa łożyska, i później ten jałowy ruch pedału to jest jego dosunięcie, bo jak słusznie pisaliśmy wcześniej, łożysko zawsze będzie dolegać i "wędrować" do docisku. Problem luzu na pedale powoduje to, że jak napiernicza w to łożysko w te i wewte koło TO COFA SIĘ PŁYN Musimy go niejako dobić do sekcji pompy, która zaczyna się robić pusta z powrotem. Dlatego też, mamy efekt uszkodzonej pompy sprzęgła.  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołysanie nowej dwumasy na średnicy 260 mm ledwie wyczuwalne, a u mnie przekraczało centymetr. Złem była siła odśrodkowa, która powodowała opisany proces. Sam wysprzęglik się u mnie nie zapowietrzał, ale jego ustawienie względem docisku się zmieniało. Co ciekawe zimę przejeździłem bez przygód, ale latem problem powrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem już ledwo dojechałem do warsztatu - biegi wchodziły już z ogromnym oporem. Jedynka nie wchodziła wcale, 2 i 3 ledwo, dalej nie próbowałem. przejechałem całe miasto na dwóch biegach ? ale się dotoczył. Diagnoza - uszkodzony wysprzęglik, który wywalił płyn hamulcowy na tarczę sprzęgła. Sprzęgło i docisk zaolejone nie nadaje się do użytku, choć miało tylko 55tys km od wymiany i nie wykazywało oznak zużycia  Dwumasa też do wymiany, miała luzy, w aucie rzeczywiście wyczuwalne było silne drżenie auta na luzie i na postoju. Być może to koło dwumasowe uszkodziło wysprzęglik.. nie wiem. Do tego przewód sprzęgła, który też zdaniem mechanika trzeba w tej sytuacji wymienić. Mówili że to dość częsta awaria w megance. Koszty wg warsztatu: 3000PLN za zestaw sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, wysprzęglik i 500PLN przewód sprzęgła, robocizna 800PLN. Wymienię też pompę, skoro już ją zamówiłem, będzie komplet.  Części zamówiłem na własną rękę online - 1750PLN, zrobimy w piątek albo w poniedziałek. Cóż.. liczyłem że to tylko pompa, a jak zwykle w takich sytuacjach, spełnia się najgorszy scenariusz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też jest bardzo prawdopodobne, że to telepiące się koło uszkadza wysprzęglik. Oczywiście telepanie po obwodzie będzie dużo większe, ja miałem podobnie jak kolega jabrze ok cm, więc blisko środka kilka mm też będzie. Mój nie był uszkodzony i nie miałem wycieku płynu. Przewodu sprzęgła nie wymienisz, bo już nie występuje jako część zamienna i nie jest do kupienia w ASO. Wymiana go na używkę jest zupełnie bez sensu. Niestety, te koła dwumasowe są dość delikatne i należy lekką nogą je traktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, omega napisał:

 Przewodu sprzęgła nie wymienisz, bo już nie występuje jako część zamienna i nie jest do kupienia w ASO. 

https://france-car.com.pl/p/44/8769/przewod-sprzegla-megane-iii-scenic-iii-oryginal-elementy-manualnej-skrzyni-biegow-przeniesienie-napedu-czesci-samochodowe.html
W trzech różnych sklepach dobierałem po VINie, w każdym z nich potwierdzono że to będzie ten przewód.. 

 

@jabrze widzę, że kolega z Bydgoszczy:) Gdzie robiłeś swoją Megankę ? 

Edytowane przez looker29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko ja w ASO się nie o to dokładnie pytałem. Mi chodziło o tę część przewodu, na której jest odpowietrznik. Tuż przy wejściu do skrzyni. Na początku miałem taką fazę, ze układ się zapowietrza i chciałem wyeliminować odpowietrznik. I tego odpowietrznika nie ma (tak dokładnie to nie wiem, czy on jest z przewodem czy bez) Mogłem to nie dokładnie napisać. Sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie - u mnie podobny problem. Megane 3 Grandtour 1.5 dci 106 KM z 2010 - skrzynia TL4. Podczas puszczania pieszych na pasach sprzęgło zostało w podłodze i nie było możliwości wyrzucenia biegu bo samochód jechał (dopiero zgaszenie  silnika pomogło). Po diagnostyce na spokojnie podejrzewam pompkę sprzęgła lub wysprzęglik (próbowałem już odpowietrzyć układ wysprzęglika, ale to nic nie pomogło). Pompka i okolice oraz kompensator ciśnienia (taka okrągła gruszka są suche - brak widocznych wycieków). Spód skrzyni na łączeniu z silnikiem po oczyszczeniu również nie widać wycieków płynu. Wpadający pedał występuje tylko w przypadku długiego trzymania wciśniętego sprzęgła na 1 biegu lub wstecznym (powyżej 30 sekund). Oczywiście po takim długim trzymaniu wciśniętego sprzęgła łapie ono dopiero na samej końcówce. Co ciekawe wciskając pedał  sprzęgła w zbiorniczku wyrównawczych widać lekkie podnoszenie się poziomu płynu (moim zdaniem powinien on raczej opadać, bo płyn jest pobierany i tłoczony w stronę wysprzęglika). Przy wciskaniu sprzęgła słychać też odgłos skrzypienia. Myślicie że przyczyną usterki jest pompka sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co to może być, ale mogę Ci sprzedać za 100zł nową pompę, których to kupiłem aż dwie przez błędną diagnozę. Ryzyka nie ma, wymiana dość prosta, jak to nie pompa, to stracisz mniej niż ja :) Myślę, że jednak trzeba się przymierzyć do wywalenia skrzyni, ale to już jak kolega sobie życzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak sobie czytam i czytam... Te kwoty, które koledzy tu przytaczają to robią wrażenie. Daj boże od ćwierć wieku naprawiam różne rodzinne gruchoty (mamusi, cioci, tatusia, kolekcję własnego autozłomu, żony, brata żony, czasem coś po sąsiedzku) Może bym otworzył warsztat? Kilka razy padały takie sugestie z różnych stron...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 4.05.2023 o 15:06, kanar_1 napisał:

Panowie - u mnie podobny problem. Megane 3 Grandtour 1.5 dci 106 KM z 2010 - skrzynia TL4. Podczas puszczania pieszych na pasach sprzęgło zostało w podłodze i nie było możliwości wyrzucenia biegu bo samochód jechał (dopiero zgaszenie  silnika pomogło). Po diagnostyce na spokojnie podejrzewam pompkę sprzęgła lub wysprzęglik (próbowałem już odpowietrzyć układ wysprzęglika, ale to nic nie pomogło). Pompka i okolice oraz kompensator ciśnienia (taka okrągła gruszka są suche - brak widocznych wycieków). Spód skrzyni na łączeniu z silnikiem po oczyszczeniu również nie widać wycieków płynu. Wpadający pedał występuje tylko w przypadku długiego trzymania wciśniętego sprzęgła na 1 biegu lub wstecznym (powyżej 30 sekund). Oczywiście po takim długim trzymaniu wciśniętego sprzęgła łapie ono dopiero na samej końcówce. Co ciekawe wciskając pedał  sprzęgła w zbiorniczku wyrównawczych widać lekkie podnoszenie się poziomu płynu (moim zdaniem powinien on raczej opadać, bo płyn jest pobierany i tłoczony w stronę wysprzęglika). Przy wciskaniu sprzęgła słychać też odgłos skrzypienia. Myślicie że przyczyną usterki jest pompka sprzęgła?

Problem rozwiązany - winna okazała się pompka sprzęgła. Oryginalna i zamiennik jest LuKa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Mam podobny problem ze sprzęgłem. Auto kupione dwa tygodnie temu (Megane 3 1.5dci 2015r 165kkm) od tego czasu zdarzyło się to trzy razy i tylko w czasie jazdy na 1 po wciśnięciu sprzęgła nie można zrzucić biegu, trzeba auto "zadusić" na biegu lub zgasić i drugie wciśnięcie już wysprzęgla dobrze. Jak myślicie spróbować wymienić pompę, czy raczej zrzucać skrzynie od razu, a może oddać sprzedającemu. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Sprzęgło - problem z wysprzęglaniem

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!