Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV 1.5dci czy 1.6dci


tomi222

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć forumowicze,

Na wstępie chciałbym się przywitać?

Otóż za jakiś czas przyjdzie potrzeba kupna nowego (używanego) samochodu a na polu bitwy została już tylko renia.

Wiele informacji czerpałem z for,ale najwięcej z tego dlatego też postanowiłem utworzyć nowy temat.

Zastanawiam się nad megan IV z roczników 2016-2017 z silnikiem 1.5dci 110 lub 1.6dci 130

Sporo użytkowników pisze,że silnik 1.6cdi jest lepszy,ale droższy w eksploatacji i tak się zastanawiam co kto ma na myśli?

Wiem,że do jednostki.1.6dci wchodzi trochę więcej oleju,że auto ma łańcuch rozrządu,ale np według katalogów wymiana dwumasy to bardzo podobny koszt.Nie wiem jak wygląda ewentualny koszt wtrysków.

Silnik 1.5dci 110 jest ośmiozaworowy,rozrząd jest na pasku (przystępnie cenowo),dpf w tym roczniku nie ma 5-tego wtrysku,dwumasa koszt podobny jak w 1.6dci,spalanie nieco niższe,koszt wtrysków-nie wiem.

 

Czy koledzy/koleżanki znają istotne różnice,które pomogą w wyborze jednostki?

Z góry dziękuję za udział w dyskusji :)

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Edytowane przez tomi222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden i drugi ma swoje plusy i minusy. Ja bym bardziej patrzył - na ogólny stan, co ile był olej zmieniany oraz na wyposażenie. 1,6 dci jest mniej więc wybór masz ograniczony. 

Ponad to 1.5 możesz zaczipować do 130 kM, a 1.6 do 160 kM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm

Mieszkam w takim kraju,gdzie ogólnie nie ma w czym przebierać (od osób prywatnych to będzie kilka sztuk,reszta komisy) i raczej każdy tutaj serwisuje auto w serwisie,więc i wymiany oleju zapewne co 30tys km

Ogólnie przebieg jaki patrzę to maks 150tys km-rzeczywisty.

Wystarczy mi 110 kucy,więc auto nie będzie czipowane.

To czym się przejmuję to wtryskami (kosztem/czy da się regenerować) oraz panewkami-chociaż na tym forum czytałem,że tematem panewek nie ma co się przejmować bo w zasadzie problemu już w od któregoś modelu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z panewkami nie ma już problemu. 

Wtryski do 1.6 dci są dwa razy droższe niż 1.5 dci i nie za bardzo nadają się do regeneracji.

Ale nie patrz na to: teraz wtryskiwacze wymienia się raz w życiu pojazdu, albo wcale.

Ogólnie jeśli nie zależy Tobie na dynamice i mocy, to 1.5 będzie bardziej ekonomicznym wyborem. 

Ja mam spalanie z 90 tyś w Kadjarze 5,5l/100 km wg dystrybutora

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bardzo nie zależy :)

Skoro masz kadjara to może mógłbym Cię poprosić o parę słów w jego temacie?

Awaryjność,komfort,koszty eksploatacji oraz jazda autostradowa?

Nie ukrywam,że też biorę go pod uwagę,trochę mniej bo jednak meganka ma trochę większy bagażnik,ale za to w kadjarze fajnie się siedzi i wydaje mi się,że naprawdę wnętrze jest dobrze przemyślane-na mnie zrobiło dobre wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://megane.com.pl/topic/12511-co-dziś-zrobiłeś-dla-swojego-autka/?do=findComment&comment=588272

Serwis robię sam, co 15 tyś.

Oprócz poza planowego serwisu klimy, oringi na chłodnicy, i składanie lusterek w ramach gwarancji nic się jeszcze nie zdarzyło. Olej filtry i paliwo. Do jazdy autostradowej, bardziej się nadaje Megane. Kadjar jest jak przystanek autobusowy.

Do 140 km/h max 6l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welkie dzięki za pomoc ?

Z pewnością przeczytam podlinkowany temat.

Ja również serwis będę sam wykonywał i oczywiście olej będzie wymieniany raz do roku,czyli może to nawet nie być te 15tys,raczej sporo mniej.

Tak,wiem-wskazana benzyna,ale auto potrzebne jest na trasy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w zakupionym egzemplarzu nie było przygód typu turbina wyssała olej to nie widzę sensu profilaktycznej wymiany panewek. Opisywane historie pewnie pochodzą z końca 20-tego wieku i nie mają potwierdzenia w konstrukcjach po 2010 roku.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto raczej będzie serwisowane z książką i chcę kupić z przebiegiem do 150tys km-prawdziwym.

Czy jest coś co koniecznie trzeba wymienić zaraz po kupnie meganki?

Wiadomo rozrząd, oleje, filtry, ewentualnie coś z zawieszenia/układu hamulcowego.

Jak rozpoznać czy meganka ma składane lusterka? Chyba wiem, musi być przełącznik rozłożenie/auto/złożenie lusterek-według instrukcja A B C

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj 1.6, jeśli uda się zakupić dobry egzemplarz to koszty użytkowania będą praktycznie takie  same, a przyjemność z 1.6 jest sporo wyższa

Przećwiczone na własnej skorze, od 1.5 100KM, 105, 110, 1.9130 i 1.6 130, najlepszy 1.9 silnik, nie ma dyskusji, ale w mieście troszkę spali, 1.6 to kompromis między 1.5 a 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Meganka kupiona,wersja zen 1.5dci 110,kolor beż :)

Szybciej niż przewidywałem.

Ogólnie schodzą one na pniu i ciężko coś dorwać dlatego czaiłem się od momentu założenia tematu-w tym czasie może ze dwie były czegoś warte.

Meganka z przebiegiem niecałe 170 tys.km (więcej niż przewidywałem),ale do końca serwisowany w salonie renault (są papiery/książka serwisowa) i z wymienionym rozrządem.

Olej standardowo-zmieniany co 30tys do przebiegu 120tys a później co 20-25tys

Auto serwisowane,podpinane pod clipa a wersja rlinka chyba stara bo z tego co kojarzę to 2.12 itd.-trzeba to zmienić.

W każdym bądź razie mam nadzieję,że mi posłuży i dziękuję wszystkim za udział w dyskusji:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Panowie, po długach namysłach padła chęć zakupu na słynne 1.5dci, mam ciekawą ofertę w mojej okolicy ale dręczy mnie brak historii pojazdu(2 lata w Niemczech). Czy jest możliwość sprawdzenia po VIN historię w tych latach? Dzwoniłem do serwisu w mojej okolicy to stwierdzili że tak mogą sprawdzić w momencie gdy przyjadę autem na sprawdzenie przed zakupem. Natomiast interesuje mnie tak zwane sprawdzenie przez ,,telefon". Sprzedawca handluję również autami a po historii.gov.pl świadczy o tym że ma ją dobre pół roku od sprowadzenia z DE.  Auto codziennie używane(dojazd do pracy). Dodatkowo w miejscu zaznaczonym na fotografii pod rurą intercoolera  jest olej tak jakby był wydmuchany przez turbinę.

silnik-1-5-dci.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że spokojnie po vin wszystko lub większość sprawdzisz.

Na znanym portalu znajdziesz ogłoszenia od osób,które tym się zajmują i mogą to być osoby,które pracują w serwisie-warto dopytać.

 

Silniczek ładnie wypicowany :)

 

 

Edytowane przez tomi222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!