Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyprzedzenie zapłonu -30st - Megane III 1.6 110KM


recha85

Rekomendowane odpowiedzi

Pyclip chyba 2.2. Interfejs vgate icar2. W załączniku adres strony skąd ściągnąłem. 

Map sensor czyściłem, cisnienie wg. Pyclipa chyba w prawidłowym przedziale. Ale może faktycznie spróbuje go lekko uszczelnić, jak nie to będę musiał założyć nowy. 

A czujnik wałka da się jakoś sprawdzić?

Screenshot_20230316-110901_My Files.jpg

Screenshot_20230316-110931_PyClip.jpg

Edytowane przez Mothra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech sie wypowiedzą mądrzejsi odemnie ale wydaje mi sie, że raczej nie, chyba tylko oscyloskopem. Sprawdzę tego pyclipa z tej strony. Jesli też będę miał prawidłowy kąt to chyba te wszystkie darmowe aplikacje typu torque i carscanner to można w śmietnik wywalić. Ciekawe tylko że mam maxiecu z licencją na renault i tam można tylko podejrzeć kąt w obd2 i też pokazuje minus 30st. A wchodząc po samochodzie w sterownik silnika w parametrach nie ma nigdzie podglądu kąta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, recha85 napisał:

 Ciekawe tylko że mam maxiecu z licencją na renault i tam można tylko podejrzeć kąt w obd2 i też pokazuje minus 30st. 

Zaistalowałem Maxi327, kąt to oczywiście +/- -30⁰. Te programy które wymieniałem, nie widziały też błędów które były w pyclipie. Może przypadek, a może faktycznie niektóre parametry przekłamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem wkońcu w pyclipie kąt i faktycznie tak jak pisałeś pokazuke w okolicach 0st. Na biegu jałowym. W oklicach 2tyś obr jast na plusie ok 20st. Znalazłem jeszcze wartość zmiana faz wałka rozrządu i na biegu jałowym wynosi jakieś 0.66stV a przy 2tys obr ok 10stV co znaczy to V ? Załaczam fotki z pyclipa

20230316_191144.jpg

Jeszcze raz

Coś nie moge wrzucić zdjec wyskauje ciągle kod błedu 200

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2023 o 20:59, jabrze napisał:

To już kolejne podobne przypadki w M3. Nawet nie pasuje do źle złożonego rozrządu. Może zmierzyć clipem, pyclipem lub torqe. 

Czyli mamy odpowiedź.

Dla mnie pierwszy zarzut odnośnie torque i Renault. Z innymi markami sobie nieźle radzi - każda lekcja jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, nawet nie zwróciłem uwagi na tą wartość. Myślę że jest ona ujęta w serwisówce i może się ktoś podzieli to wiedzą jaka powinna być wartość. 

W poniedziałek mam wizytę w Aso, może tam dowiem się co z wyprzedzeniem zapłonu,  będę miałwtedy porównanie co do poprawności wskazań programów diagnostycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem u mnie ten parametr zmiany faz wałka rozrządu,   jest 0,0 do max  0,06v. No i jeszcze ciśnienie w dolocie podejrzanie niskie, może faktycznie te dwa czujnik są uwalone...

Screenshot_20230317-074654_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobie Ci popołudniu zdjęcie jak u mnie te parametry wyglądają na wolnych obrotach, u mnie w pyclipie żadnych błędów w sterowniku nie ma.

Przesyłam zrzuty parametrów:

1 zdjecie na biegu jałowym

2 zdjęcie przy ok 3tyś obr

3 zdjęcie przy ok 5tyś obr

Screenshot_20230317-194128.jpg

Screenshot_20230317-194149.jpg

Screenshot_20230317-194205.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry mamy na oko podobne, spalanie stukowe wraz z obrotami się zmniejsza tak jak i u mnie. 

Gdybyś tylko mógł tylko opisać jak zachowuje się u Ciebie kąt wypadania zapłonu. U mnie wg. Pyclipa na jałowych oscyluje od -1,5 do +5 , a podczas jazdy (przyspieszania) jest około 31-33⁰, natomiast podczas puszczania gazu dochodzi do 39⁰. Według tego co  można przeczytać w innych postach, to kąt powinien wynosić podczas zwiększania obrotów mieć 42⁰( czyli u mnie jest coś nie tak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Mothra napisał:

natomiast podczas puszczania gazu dochodzi do 39⁰.

Podczas puszczenia, czy zmniejszenia gazu elektrozawór nie jest sterowany; spada ciśnienie w kole zfr, czyli koło musi się cofać. W czasie normalnej jednostajnej jazdy zawór jest w niewielkim stopniu wysterowany. Ten kąt jest uzależniony od obciążeń silnika i dochodzi do 20 stopni. Jest to odzwierciedlone odwrotnie proporcjonalnie w spalaniu chwilowym.

 

13 godzin temu, Mothra napisał:

U mnie wg. Pyclipa na jałowych oscyluje od -1,5 do +5

Nie mało - stąd są drgania silnika. Na to wpływ ma wiele czynników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmniejszył bym szczelinę na świecach do 0,7 jeśli to jest możliwe. Zwróć uwagę, że żaden cylinder nie odstaje. Przez to powinien się zmniejszyć przedział przesunięcia zapłonu na wolnych obrotach. Środek to 1,75 stopnia czyli rozrząd jest dobry. Te brakujące 3 stopnie u góry praktycznie nic nie wnosi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!