Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyprzedzenie zapłonu -30st - Megane III 1.6 110KM


recha85

Rekomendowane odpowiedzi

Ciśnienie w dolocie za wysokie, ale przepustnica jest otwarta o 1% więcej.Coś niedobrego dzieje się na sondach. Tu potrzebne są oscylogramy z torque.

Twojej wypowiedzi odnośnie wtyczki nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest idealnie ale też może to być wynik ustawienia przepustnicy. Coś macie nie w porządku z tymi urządzeniami do testowania. Zanim zaczniecie wymieniać połowe auta i wydawać kasę na zupełnie niepotrzebne testy zacznijcie od sprawdzenia jakie parametry pokazuję CLIP. Nie ma takiej możliwości aby silnik pracował normalnie z zapłonem opóźnionym o 30 stopni, raczej w ogóle by nie pracował. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jabrze napisał:

 

Twojej wypowiedzi odnośnie wtyczki nie rozumiem.

Odpiąłem wtyczkę od czujnika temperatury jak radziłeś, musiał standardowo parę razy zakręcić, także pewno pompa paliwa też niedomaga.

Postaram się popatrzeć na sondy, jak pracują. Jak rozgryzę jak zamieścić logi to je wrzucę.

 

A co do testowania i parametrów, na wszystkich dostępnych programach diagnostycznych kąt wyprzedzenia zapłonu na jałowych oscylował wokół 30⁰ na minusie, dopiero w payclipe mamy podobne wartości w pobliżu 3⁰. Chciałem podczas wizyty w Aso skonfrontować moje odczyty, z tym co wyszło u nich, ale bez szans, krótka rozmowa, wręcz odstraszająca od zadawania pytań, no i nadal żyje w niepewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zacząć od zmierzenia  ciśnienia tej pompy bo to może być następstwo szeregu problemów.

37 minut temu, carsik napisał:

 Coś macie nie w porządku z tymi urządzeniami do testowania. Zanim zaczniecie wymieniać połowe auta i wydawać kasę na zupełnie niepotrzebne testy zacznijcie od sprawdzenia jakie parametry pokazuję CLIP.

Mam Lanchera z aktualizacjami i odczyty poniżej -6 stopni na oczy nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, nawet zrób tak jak ja sprawdzałem pompę na początku tego tematu, czyli ściągnij przewód z listwy wtryskowej, wsadz w butelkę i włóż kartę w slot, oceń ile Ci na jednym załączeniu zapłonu naleciało do butelki, pamiętam jak miałem ten problem to strasznie nierówno pracował na biegu jałowym. Wtedy jeszcze nie miałem pyclipa żeby podejrzeć te wypadania zapłonu. Następnie sprawdz kompresję i świece, wymień uszczelki kolektora i odmy.

Edytowane przez recha85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podglądałem wypadanie na bieżąco w czasie jazdy. Zapłon wypada tylko podczas hamowania silnikiem, puszcze pedal gazu od razu i zapłon wypada( czasem na 3, czasem na 4 czasem na 1 cylindrze), kiedy puszczam delikatnie raczej nic się nie dzieje, tak samo jadąc z dużą prędkością wcisnę sprzeglo, obroty spadnął do jałowych też jest ok. Niżej wartości z trasy ok. 25 km.

Pompa raczej do sprawdzenia jeśli chodzi o telepanie budą, no i muszę zlokalizować stuki, dziś rano na zimnym dla mnie dobrze słyszalne (nie tak glosne jak na filmach w przypadku uszkodzonego kzfr) i raczej od strony rozrządu. Chyba że kzfr na początku swojej degradacji daje w miarę ciche ale jednak stuki, koło ma przejechane 9 tys. km. 

 

Tak na szybko poczytalem, moze czujnik polozenia wału szwankuje?

Screenshot_20230322-075208_PyClip.jpg

Edytowane przez Mothra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu w megance kolegi i pyclip odczytuje na biegu jałowym ok +24st. Czy to możliwe? Kumpel jest wlascicielem od roku i nie wymieniał rozrządu, tylko poprzedni wlasciciel podobno bez koła ZFR. Możliwe, że przestawili rozrząd. Tak jak pisałem wcześniej jego ma bardzo fajne przyspieszenie od niskich obrotów, ale z kolei jałowe bardzo niskie ok 600obr. I telepie silnikiem. Zaplony nie wypadają, podłączony by pyclip przez 10min i żadnych wypadań nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczyty parametrów pracy tego silnika ładnie pokazuje aplikacja Torque.

Ten silnik nie ma tak niskich wolnych obrotów - powinny być 700-+30.

Wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach: oscylacja -1,5 do 1,5-2 stopnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie po dłuższej przerwie, historii ciąg dalszy. Jak wiadomo walczę z nierówną pracą silnika i wypadaniem zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu narazie sobie daruje, w pyclipie może wartości nie są książkowe, ale nie tak abstrakcyjne jak w pozostałych programach. Ostatnio zrobiłem przerwę w świecach 0,7, wyczyściłem przepustnicę z nową uszczelką, poprzednia uszczelka widać że była od nowości. No i nic zero poprawy. Wczoraj nadszedł dzień że oddałem auto do mechanika na którego się czeka dobry miesiąc, jest drogo ale podobno porządnie. Na dzień dzisiejszy mechanik twierdzi po odledzinach i po sprawdzeniu oscyloskopem, że mam przestawiony rozrząd. Ten sam który miesiąc temu podobno ustawiło mi prawidłowo Aso. Na dowód przesyła zdjęcie z oscyloskopu oraz zdjęcia zaślepek które były wyczyszczone a nie wymienione. Ja ze swojej strony od 3 tygodni nie mogę uzyskać żadnego dokumentu od Aso, potwierdzającego że wogole u nich byłem i coś robiłem, jestem zbywany za każdym razem.

Po przeprowadzonej próbie cisnienia, każdy cylinder nie ma 10 bar. Przebieg auta 110 tys a możliwe że będę robił głowicę. Nawet nie chce mi się wierzyć że jedno Aso źle ustawiło rozrząd co spowodowało rozwalenie głowicy, a drugie Aso zagrało w ch..ja i nic w tym temacie nie zrobili( oprócz kreski markerem na silniku i zostawinego klucza w komorze silnika), mimo iż po odbiorze auta mówiłem że nie ma różnicy w pracy silnika. Czekam na dalszy rozwój wydarzeń. 

IMG_87571.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jak dla mnie z tych maziajów nie wynika nic ponieważ nie jest to opisane w żaden sensowny sposób. Ale czuje, że idziesz w złym kierunku. Jaką masz wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mothra napisał:

Na dzień dzisiejszy mechanik twierdzi po odledzinach i po sprawdzeniu oscyloskopem, że mam przestawiony rozrząd.

Prawidłowość ustawienia rozrządu ;

  - sprawdza się za pomocą tzw; blokad rozrządu,

2 godziny temu, Mothra napisał:

Na dowód przesyła zdjęcie z oscyloskopu oraz zdjęcia zaślepek które były wyczyszczone a nie wymienione

Zdjęcie z oscyloskopu dla czujnika położenia wałka rozrządu powinno mieć "obraz prostokątów "

                   CPW.thumb.png.e6fe0884f7379147b02e569fae111175.png 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał:

 Jaką masz wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach?

Ostatnio coś około 380mbar.

 

Niestety nie znam się na wykresach, dostałem tylko takie zdjęcie, oraz wyjaśnienie że synchronizacja się nie zgadza, więc rozrząd do sprawdzenia bo przestawiony.

Naprawdę kończy mi się cierpliwość, a sam niestety nie jestem w stanie nic zrobić. Zostają mi tylko "mechanicy". 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w tym silniku ktoś miałby ustawiać rozrząd i używał blokady do wałków to nie ma możliwości aby zaślepki były stare. Może ktoś sprawdzić ten rozrząd po bożemu, ale raczej nie widzę w tym problemu. Obstawiam gdzieś problem na linii nieszczelność w dolocie -przepustnica a w drugiej kolejności paliwo. Czy ktoś sprawdzał ciśnienie paliwa jakie generuje pompa na wolnych obrotach i pod obciążeniem?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzał nieszczelnosci dymem, podobno nic nie widać. O pompie paliwa wspomniał jak przekazywałem mu auto, ale dziś nic nie mówił żeby sprawdzał auto w tym kierunku, ale jutro do niego zadzwonię żeby to zrobił - dzięki za sugestię.

Wspomnę tylko że założyciel tematu wymienił pompę paliwa i silnik zaczął równiej pracować, aczkolwiek u niego nie było wypadania zapłonu.

Edytowane przez Mothra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, u mnie problemem nierównej pracy na biegu jałowym oraz przerywania podczas przyspieszania była pompa, a mianowicie pęknięta uszczelka w zaworze upustowym, przez co pompa kręciła paliwo w zbiorniku a niewystarczająco do silnika, możliwe że u Ciebie ta uszczelka delikatnie jest uszkodzona i jednak cisnienie idzie na listwę ale może nie takie jak powinno. Pisałem Ci żebyś sprawdził ściągając przewód i włożył do butelki, po włączeniu zapłonu u mnie nic nie napompowała, dopiero jak kręciłem rozrusznikiem to jakieś 50ml. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!