Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyprzedzenie zapłonu -30st - Megane III 1.6 110KM


recha85

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, recha85 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Miałem plan sprawdzić jak pompuje pompa, ale choroba + pogoda( wszystko robię pod chmurką) niestety nie dałem rady, mam nadzieję że mechanik to sprawdzi.

 

Wartości cisnienia to 9,5 . 9  9,5  9 - niestety nie wiem jeszcze w jakiej kolejności liczone, oraz czy mierzone na zimnym czy ciepłym. Jutro będę wiedział więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kompresja to troszkę słaba. Powinien pokazać 12 12,5 bar. Niższe wartości mogą być od przestawionego rozrządu. Generalnie to przydałoby się konkretne plukanie silnika, antykoks do cylindrów i zalać markowym olejem.

Rozrządu sprawdzić blokadami.

Szczelność dolotu można zweryfikować procentem uchylenia przepustnicy na wolnych obrotach. Na szczelność dolotu wpływa sprawność zaworu pochłaniacza par paliwa - częsta usterka w wielu autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Megane to ciężki temat. Napewno to ostatni francuz w moim życiu. Ale do rzeczy. Po kłótni z mechanikiem który trzyma auto 2 tygodnie i nie potrafi zdiagnozować problemu, zabieram je w stanie jak dla mnie gorszym niż był. Wcześniej miałem nierówną pracę silnika, teraz mam do tego mocne pierdzenie z wydechu, a układ wydechowy lata jak by się chciał urwać. Mechanik ustawił rozrząd poprawnie i na tym się skończyło. Wcześniej dla niego silnik nie mógł tak chodzić, teraz jak jest gorzej to chodzi "jak złoto". Ogólnie muszę znaleźć kogoś kto mi zmierzy kompresję po tym ustawieniu rozrządu, i właściwie już jedynie zostaję głowica do zrobienia jako winna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2023 o 19:34, Mothra napisał:

 kąt na biegu jałowym oscyluje w okolicy-30, a podczas jazdy od -60 do max +19.

 

19 godzin temu, szwagier24a napisał:

Jesteś pewien, czy w chwili montażu koła zmiennych faz, koło było w pozycji zerowej? - może to być powód problemów, pomimo pasowania blokad.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Moja przygoda z Meganą przenosi się na inny poziom już nie mechaniczny. Mechanik w końcu wziął się za robotę, wszystko założone zgodnie z książką serwisową, uszczelnione i sprawdzone. Nie ma się do czego przyczepić. Niestety dla mnie, auto okazało się po kolizyjne a sam silnik był już składany, sprzedający zarzekał się o bezwypadkowosci i stanie idealnym auta. Silnik w zasadzie nadaje się do remontu jak nie do zmiany, nie trzyma kompresji, dopiero próba olejowa zakończyła się sukcesem i trzyma po 12 bar. Nie wiadomo co z resztą podzespołów, bo telepanie silnikiem nie ustąpiło, wręcz się nasiliło  ale sądząc po tym jak silnik jest poskładany po kimś to nie wróży nic dobrego. Mi już pozostaje tylko próba odzyskania kasy od nieuczciwego sprzedającego.Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!