Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyprzedzenie zapłonu -30st - Megane III 1.6 110KM


recha85

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem auto z Aso, diagnoza przestawiony rozrząd( zakładany w lipcu tamtego roku w innym Aso). Odczucia: kręci już 2 razy rozrusznikiem nie 4 , przy 2 tysiącach obrotów wpada w mniejszy rezonans, poprzednio drżały szyby, tylko że to moje subiektywne odczucia. W pyclipe zero zmian. Narazie będzie walka o papier na tą "naprawe" bo nie bardzo chcą wystawić że poprawiali rozrząd, wogole każde moje pytanie to zero odpowiedzi, wiadomo dupochron. A ja walczę dalej, przyszły uszczelki kolektora, odmy i przepustnicy, plus zmiana szczeliny w świecach, ale to wszystko w wolnej chwili.

 

Edit. Niestety jest jak bylo, kręci te 4 razy zanim odpali, czuć telepanie silnikiem, no i nowość, dźwięk z góry silnika, jak by dwa drewniane klocki uderzały o siebie.

Screenshot_20230320-162317_PyClip.jpg

Edytowane przez Mothra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób doświadczenie do samego odpalenia - ściągnij wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodzącego - zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Jeśli będzie bez zmian wskaże nam na pompę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te klocki drewniane to nie koło zmiennych faz mówi do widzenia - wyprzedzenie zaplonu +5? Stosowne filmy znajdziesz na yt obrazujące uruchamianie silnika z zepsutym kołem.

Koło należy wymieniać z rozrządem. Do kompletu najlepiej z zaworem. Przy wymianie oleju robić płukankę.

Pompa paliwa: po postoju kilkugodzinnym zdejmij przewód w króćca pompy paliwowej- jeżeli zawór zwrotny jest sprawny to paliwo wytryśnięcie, a jak zepsuty to może coś wycieknie. Jak pompa nie będę dawać prawidłowego ciśnienia to korekty paliwowe pójdą na +. Jeździsz na gazie to załóż świece Ik20tt lub chociaż k20tt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mothra napisał:

Jutro rano sprawdzę. A możesz mi napisać czy według Ciebie żle ustawiony rozrząd mógł spowodować wypalenie zaworów i przez to takie zachowanie silnika jak u mnie? 

Zawory ssące względem wału są ustawione prawidłowo (może jeden ząbek różnicy) czyli bez LPG nie powinno być żadnych problemów mając na uwadze, że silnik ma szklanki. Dla LPG bardzo trzeba przestrzegać korekt, żeby zachował długą żywotność. 

Pomiar kompresji silnika odpowie na to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lpg mam nadzieje uda się w końcu założyć, teraz muszę zrobić tych parę rzeczy, które jestem sam w stanie opanować. Kompresję zmierzę u mechanika i zobaczę na czym stoję. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jak u mnie wygląda kąt wyprzedzenia zapłonu i tak:

Na wolnych obrotach oscyluje od -1.5 do +3st.

Przy pełnym wciśnieciu gazu przy ok 2-3tys wynosi od +27 do +32st.

Przy hamowaniu silnikiem ok +38st.

Poniżej zrzuty z pyclipa.

Z tym rozrządem to mnie teraz zbajerowałeś, chyba rozbiorę u siebie i sprawdzę czy blokady wchodzą idealnie.

Screenshot_20230321-181727.jpg

Screenshot_20230321-181731.jpg

Screenshot_20230321-181748.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W payclipie mamy praktycznie podobne wartości, a mógłbyś kiedyś zrobić screana wypadania zapłonu jak jest u Ciebie? 

 

Co do rozrządu jak widzisz nawet Aso nie daje rady. Przy mojej pracy silnika i parametrach mechanicy kazali to sprawdzić jako pierwszą rzecz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mothra napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Jeśli chodzi Ci o ten screen to proszę. Pierwszy raz w ogóle wszedłem w te wypadania zapłonu, i nie wiem czy wcześniej były jakieś zliczone i czy to się zlicza podczas jazdy z podłączonym pyclipem. To jest sceeen z 5min pracy silnika na wolnych obrotach. 

Screenshot_20230321-192757.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, , tego co zauważyłem to zlicza od uruchomienia silnika, jak widzisz u Ciebie jest brak wypadania zapłonu a u mnie tak jak poniżej na zdjęciu. A teraz pytanie czy jak nie masz wypadania zapłonu to raczej rozrząd u Ciebie ok, czy nie?

Screenshot_20230321-164541_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko powiedzieć czy jest ok, czuje na samochodzie delikatne wibracje, ale jest tak odkąd go mam czyli 3 lata, w zeszłym roku robiłem rozrząd i nie zauważyłem żeby sie coś zmieniło. Zakupiłem zaślepki nowe do wałków to kiedyś w wolnej chwili sprawdzę czy spartoliłem robote czy może pasek się przez 20tyś rozciągnął. Jak robiłem to sprawdzałem 3 razy czy blokada wchodzi elegancko. U mnie jest jeszcze jeden problem który zauważylem pół roku temu jak kumpel kupił taką megankę tylko z 2008roku. Moja jest 2014. Jego jak tylko dotkniesz gazu to ciągnie jak szalona, a w mojej wcisnę pedał i taki jakby mułowaty jest. Niby ciągnie ale w porównaniu z kumpla to jest róznica ogromna. Muszę u niego skontrolować parametry pyclipem kiedyś.

Sprawdz u siebie jeszcze kompresje. Tylko dziwne, że na wszystkich cylindrach masz te wypadania. 

Edytowane przez recha85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie raczej nie wyczuwam opóźnienia w reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia. 

Byłem dziś u mechanika żeby mi sprawdził kompresję,  ale nie chciał się za to zabrać bo powiedział nic mi to nie da, także szukam dalej kogoś. Najczarniejszy scenariusz- zawory do roboty, choć jak dobrze zrozumiałem jabrze , to raczej mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A płynu chłodniczego Ci nie ubywa, uszczelka pod głowicą(tylko u Ciebie na wszystkich cylindrach to raczej nie możliwe) albo oleju nie zużywa, np.przez uszczelniacze zaworowe. Bo przez to też mogłyby być wypadania zapłonu. Musisz sprawdzić kompresje i te swiece zmniejszyć odstęp elektrod. 

Zakup manometr do pomiaru ciśnienia do benzyny za 100zl i sam z kolegą albo kimkolwiek zmierzysz sobie kompresję.

Edytowane przez recha85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, carsik napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

 

8 godzin temu, Mothra napisał:

Tak jak tutaj mniej więcej, po zagrzania na jałowych oscyluje 360-380. Podczas jazdy parametr się zmienia.

Screenshot_20230315-174151_PyClip.thumb.jpg.d71ba1378f58a569eaf31d8f521cb1de.jpg

 

Żadnych wycieków i ubywania płynu nie ma, ogarnę kogoś do kompresji i zmierzę. Ale wczytuje się też w możliwe przyczyny wypadania: lewe powietrze w dolocie, słaba pompa paliwa - nie daje cisnienia na listwę, no i sama listwa czy też wtryski.

W sobotę jak się uda wlecą nowe uszczelki kolektora, przepustnica do wyczyszczenia + nowa uszczelka, no i zmiana szczeliny w świecach.

W dniu 20.03.2023 o 20:50, jabrze napisał:

 Jeśli będzie bez zmian wskaże nam na pompę paliwa.

Zapomniałem napisać, rano zrobiłem myk z tą wtyczką, musiał standardowo zakręcić 4 razy. Jak już dojechałem do pracy, zgasiłem i odpaliłem po chwili - zapala od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!