Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje i szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Co zaobserwowałem:

1. Od jakiegoś czasu przy ruszaniu na jedynce występują wibracje/szarpanie nie jest to jakieś kolosalne, że zaraz wypadnie silnik ale jednak potrafi zdenerwować. Po nabraniu prędkości nazwijmy to toczenia się wszystko jest ok, powyższe występuje tylko w pierwszej fazie ruszania do momentu puszczenia całkowicie sprzęgła. Oczywiście z każdym ruszeniem ten sam objaw ale gdy przy ruszaniu zanim puszcze sprzęgło dam mu więcej gazu do np. 2k obrotów to nie ma powyższych objawów lub są mniej odczuwalne (obojętne czy silnik ciepły czy zimny).

2. (Nie wiem czy objaw powstał w tym samym czasie) przy dodaniu gazu podczas jazdy (biegi od 2 do 4 z tego co zauważyłem) drążek zmiany biegów porusza się (przód/tył) to samo dzieje się przy odpuszczeniu gazu.

3. Szarpnięcie przy odpuszczeniu gazu. Podczas jazdy na dwójce lub trójce gdy mam nie dużą prędkość (30-40 km/h) i odpuszczę od razu pedał gazu całkowicie to jest szarpnięcie jakby silnika.

Na jałowym auto nie drży, drążek zmiany biegów, kierownica, nadwozie itd. również nie drżą. Świece, cewki, filtry wszystko ok w kompie również brak jakichkolwiek błędów. 

Sprawdziłem na tyle na ile jest to możliwe sprzęgło. Nie ślizga się, na wysokim biegu po dodaniu gazu w podłogę, równomiernie idą obroty i prędkość. Bierze w połowie może nawet szybciej (ciężko określić). Pedał sprzęgła nie jest twardy, nie zostaje w podłodze itd. Nie słychać żadnych dźwięków przy wciskaniu i odpuszczaniu sprzęgła. Nie słychać żadnych stuków itp. przy odpalaniu i gaszeniu auta.

Zastanawiam się czy to nie któraś poduszka. Dwie widoczne po otwarciu maski sprawdzone i trzymają się sztywno. Pytanie która poduszka może odpowiadać za takie objawy czy ta dolna silnika (112380008R) czy skrzyni (112200014R)

Ktoś coś? 🤔

Megane 3, 1.4 TCe (bez LPG) (152 tysiące przebiegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, karolaa napisał:

poduszka gazowo olejowa do wymiany 112107874RR, ta po lewej stronie stojąc przodem do silnika.

Została ona sprawdzona, siedzi sztywno, guma nie spękana i nie sparciała. To raczej nie ona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może właśnie za sztywno siedzi, gaz mógł wylecieć. Też tak miałem, wyglądała jak nowa a przykręcona była do karoserii bo gaz uszedł, ale skoro jesteś pewien że to nie to to szukać dalej pozostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, karolaa napisał:

może właśnie za sztywno siedzi, gaz mógł wylecieć.

W sensie nie jest taka sztywna, że nie można jej ruszyć ale nie drążąc dalej tematu tej konkretnej poduszki to podsumowując ta jest sprawna jak i ta druga obok niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, karolaa napisał:

a zauważyłeś mocniejsze objawy jak było chłodniej? jak cieplej to już tak nie skacze silnik?

jeszcze lizak- tylna poduszka do sprawdzenia.

Raczej objawy takie same niezależnie od temperatury otoczenia. Jak sprawdzić na wstecznym? Co obserwować itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wymianie dolnej poduszki silnika (ósemki) teraz mogę śmiało stwierdzić, że objawy szarpania zniknęły. Czyli rozwiązano problemy 1 i 3 z pierwszego postu. Problem nr.2 nie wpływa na jakość ani komfort jazdy dlatego nic z tym nie robię, a nie stwierdzono również żadnych usterek i problemów czy to skrzyni czy sprzęgła itp. Czytałem też że często auta mają taki "defekt" ruszającego się drążka i to nie tylko Megane 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, dołączę się do tematu ponieważ u mnie od dłuższego czasu również występują wibracje oraz szarpanie.

Megane 3 2.0 dci, przy odpalaniu dosyć rzuca silnikiem, po odpaleniu czuć wibracje na kierownicy, fotelu, wszystkich trzech pedałach i ogólnie niesie się po podwoziu. Przy dodawaniu gazu na postoju widać jak silnik rusza się przód/tył. Dotykając półosie również czuć owe wibracje

Póki co wymieniłem wszystkie 4 poduszki  i jest bez większych zmian.

W trakcie jazdy przy dodaniu lub odpuszczeniu gazu jest pojedyncze szarpnięcie. Zauważyłem że przy wciśnięciu gazu w trakcie jazdy obroty najpierw trochę pójdą w górę (na obrotomierzu jest to ruch wskazówki powiedzmy milimetr) przy czym jednocześnie występuje szarpnięcie i dalej przyspiesza ok. 

Brak jakichkolwiek niepokojących dźwięków przy gaszeniu auta, samo gaszenie wygląda bardzo płynnie, nie rzuca tak jak przy odpalaniu.

Nie znalazłem żadnej zależności, w jeden dzień drgania są mniejsze a na drugi większe. Dołączam filmik pokazujący ruch dolnej poduszki silnika. https://youtube.com/shorts/dzkj3AtxHPM

Ma ktoś jakiś pomysł, w którym kierunku dalej szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobrażam sobie jakie są drgania pokrywy silnika od strony sprzęgła. Powinieneś z sprawdzić korekty przelewu paliwa z wtryskiwaczy. Powyżej 0,25 na ciepłym silniku drgania znacznie rosną nie wspominając o asymetrii. Zwróć uwagę, że zimny silnik ma największe drgania.Szarpnięciami i później metalicznymi stuknięciami w jeździe objawiają się pęknięte lub zmęczone sprężyny w dwumasie jeśli ósemki są wymienione tak jak wspominasz. Gaszenie w tym silniku jest łagodne i wysłuchać puknięcie to już ostatnie stadium. Wciśnięcie sprzęgła na postoju przy pracującym silniku nie powinno wnosić żadnej różnicy dźwięku w kabinie oczywiście przy wyłączonym radiu.

Na filmie słychać jakieś szuranie, być może to któraś z rolek paska osprzętu. 

Wymieniałem dwumasę przy 272 kkm że względu na wpadający pedał sprzęgła. Delikatne szarpnięcia już były przy ruszaniu z przyczepą lub samego z ostrego startu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam radę sprawdzić korekty elmem z pyclipem czy potrzeba będzie coś konkretniejszego do diagnostyki? Szurać faktycznie szura któraś z rolek ale raczej nie jest to powiązane z drganiami? Największe drgania występują przy ok. 1100 obr. odrazu po odpaleniu, potem jak już spadną do tych powiedzmy 750 jest trochę lepiej, choć tak jak pisałem są dni lepsze i gorsze - nie ma żadnej stałej. Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach widać jak silnik drży. Auto ma 180kkm, z czego od 120 u mnie, ma chipa na 190km/420nm więc trop dwumasy też prawdopodobny, tylko że oprócz tych drgań nie ma żadnych innych objawów.

Edytowane przez Baronex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elm daje radę/wtrysk. Sprawdź dla zimnego zaraz po odpaleniu i dla gorącego silnika. Wtryskiwacze piezzo z czasem i temperaturą zmieniają korekty. Nieźle się udało podkręcić!

Mając pyclipa dokładnie poanalizujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.04.2023 o 19:56, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Niestety nie miałem możliwości sprawdzenia korekt na całkowicie zimnym silniku natomiast przy temp.60 na postoju wyglądają tak:74613842_Screenshot_2023-04-27-15-34-37-740_org.pyrenteam.pyclip2.thumb.jpg.4ddfad507d62f9f26ab64f40b0606a93.jpg  115307172_Screenshot_2023-04-27-15-34-55-768_org.pyrenteam.pyclip2.thumb.jpg.5a46af24b25202a93f68b1d34d61ec3a.jpg

 

Przy pełnym obciążeniu 2/3 bieg (2 osobne przyspieszenia):

449401884_Screenshot_2023-04-27-18-14-06-967_com.google.android_apps.photos2.thumb.jpg.9a2865a4739fbf1ad0edc7a82e199550.jpg  1631794344_Screenshot_2023-04-27-18-15-59-623_com.google.android_apps.photos2.thumb.jpg.0c062eaec3d5b64a0812cc584a0e9586.jpg

 

Jest też kilka błędów z zakładki wtrysk na pyclipie. Pierwsze trzy występują jako aktualne, dwa pozostałe nieaktywne, tylko zapisane.2014772967_Screenshot_2023-04-27-15-31-07-230_org.pyrenteam.pyclip2.thumb.jpg.7b0ef8bfb7e4da5b0a1ba58e3e8c5c3a.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!