Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wypadanie zapłonu / klimatyzacja - MEGANE III 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, szwagier24a napisał:

Ja przedstawię zgoła inną koncepcję: silnik jest silnikiem zbyt wolno ssącym, czyli pracuje w podciśnieniu. To podciśnienie jest u Ciebie za wysokie.

Już to kiedyś tłumaczyłem takiemu jednemu z cyferkami i jak widzę kolejny który nie rozróżnia ciśnienia od podciśnienia. Komputer silnika podaje wartości w ciśnieniu bezwzględnym. Co oznacza, że 40 to większa wartość niż 30. Natomiast podciśnienie to wartość którą liczy się w drugą stronę od 100 do 0. Jeśli masz problem z (np) zaworami to oznacza, że ciśnienie w kolektorze rośnie a podciśnienie maleje. Z grubsza można przyjąć że 30kPa to wartość ciśnienia prawidłowa a podciśnienie w tym czasie to 70kPa.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, carsik napisał:

Dziwne jest, że masz stosunkowo wysokie ciśnienie w dolocie na wolnych. Nie zauważyłem czy mierzyłeś je z włączoną klimą czy nie.

Pomiary czy z włączoną klimą czy nie oscylują na wolnych obrotach między 41 a 44 kPa.

 

Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź i nakreślenie kierunku, który wydaje się być najbardziej właściwy. W wolnej chwili spróbuję sprawdzić szczelność na włączonym silniku, jak nic nie wyjdzie spróbujemy dymem. Samochód dziś też odpalany i zero problemów podczas jazdy miejskiej, ale jak będę wracać to nie wiem czy po staniu na kolejnych światłach nie będzie checka i zjazdu na bok w celu restartu silnika bo auto zacznie jechać na 3 gary... To najbardziej uciążliwe i trochę niebezpieczne.

Jeszcze raz dzięki za zaangażowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko - podociskałem wszędzie wężyki od gazu, przewody, wtyczki itp i o dziwo silnik zaczął chodzić elegancko, żadnego checka, trzęsienia silnikiem itd. Może być przypadek (już kilka razy tak było). Muszę jeszcze podpiąć skaner pod OBD i sprawdzić odczyty. Choć nadal gdy wiatrak i klima wyłączone (musi być przynajmniej 1 bieg) to silnikiem lekko telepie.

 

Teoretycznie klima = podwyższone obroty, jednak gdy włączę ogrzewanie tylnej szyby i lusterek to obroty też się podnoszą, ale to nic nie daje. Mam wrażenie, jakby ruch powietrza pod maską - który powoduje włączony wiatrak - miał wpływ na pracę silnika (nieszczelność?). Na razie jeździ dobrze, a klimy i tak przy tej temperaturze używam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak od klimy też nie chodzi 100% czasu, chyba że jest jakiś hiper upał. Tak mi jeszcze do głowy przyszło, ponieważ kiedyś się z tym spotkałem, że może przewód sygnałowy do wtryskiwacza jest cięty i idzie przez sterownik gazowy to może gdzieś na tym łączeniu się coś wydarzyło i jest jakiś słaby kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem znów Vgate pod OBD (+Carscanner Pro) i moje obserwacje są takie, że w działaniu silnika brak jakiejkolwiek logiki i ciągu przyczynowo-skutkowego...

 

Opiszę krótko dla jasności wskazania poszczególnych parametrów w CarScanner:

 

# Silnik rozgrzany na postoju do właściwej temperatury płynu (bez jazdy), odczyty na LPG i osobno na PB (temp. na zewnątrz +25 C)

 

1. Obroty silnika na biegu jałowym: bez klimy między 730-780 (zazwyczaj okolice 750), z klimą 760-820 (zazwyczaj 780)

2. Kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym skacze od -1 do +10 (zazwyczaj koło 3-4) - czy mierzony na LPG czy na benzynie, niewielkie różnice, może na benzynie mniejszy rozstrzał

3. Temperatura powietrza zasysanego zbliżona do tej na zewnątrz (trochę wyższa) - czujnik najwyraźniej sprawny

4. Położenie przepustnicy: czy LPG czy benzyna na biegu jałowym ok. 12.16-12.55 proc.

5. Obie lambdy mają prawidłowe zachowania, ta przed katem czasem ma jakieś minimalne zawahania (widać po wykresie, nie jest to idealna sinusoida, ale chyba to normalne)

6. Korekta krótkoterminowa: czy LPG czy benzyna lata sobie od niewielkiego minusa po niewielki plus (-5 do +8 proc.)

7. Korekta długoterminowa: tutaj największy wg mnie absurd - ledwie kilka minut stania na włączonym silniku i długoterminowa skakała sobie od 15 proc/ 20 proc./ 35 proc. i tak znów 20/25/18... Na LPG większe korekty o te 5-10 proc. niż na benzynie

8. Ciśnienie w kolektorze dolotowym: na WYŁĄCZONE klimatyzacji między 39-42 kPa, przy włączonej 41-50 kPa (z tym, że większą część czasu ok 43-44, te wyższe wartości były tuż po odpaleniu) - nie ma znaczenia jakie paliwo akurat się spala.

9. Obliczony przepływ powietrza na biegu jałowym (mierzone na LPG) oscyluje między 11.5 kg do 14,5 kg na godzinę.

 

Mam podejrzenia, że sam CarScanner może pokazywać głupoty, szczególnie jeśli chodzi o te korekty (kiedyś nawet +45 proc. długoterminową widziałem, a auto jeździło idealnie).

I teraz NAJCIEKAWSZE:

- 5 minut stania na biegu jałowym, oczywiście Check engine i słyszalne (odczuwalne na kierownicy również) wypadanie zapłonu (weryfikacja w CarScanner: licznik wypadania zapłonów nabija do 200, zeruje się i dalej nabija, pozostałe cylindry okrągłe 0.

- po tych kilku minutach wyłączenie silnika, odczekanie 2 minut, ponowne włączenie i co? Żadnego wypadania (niemalże, licznik zatrzymał się na 22 - pierwszy cylinder, pozostałe 0) - te początkowe wypadania to zapewne przy przełączaniu na LPG. Silnik pracuje idealnie.

 

Generalnie taka sytuacja jest powszechna, raz te zapłony wypadają, że trudno jechać (albo sterownik odcina paliwo na jednym garze), a raz od początku do końca cyklu jazdy bez najmniejszych problemów. Przy czym nie ma znaczenia czy silnik ciepły/zimny.

Mogę wrzucić screeny z aplikacji, ale nie wiem czy jest sens spamować forum, wydaje mi się, że opisowa wersja jest bardziej czytelna.

Osobiście coraz bardziej obstawiam sterownik do wymiany (regeneracji?), no chyba że coś z pierwszym cylindrem nie tak (choć wtedy powinno być więcej innych, poważniejszych objawów).

 

Dzięki jeszcze raz za odpowiedzi.

P.S. Sprawdzałem również potencjalne pęknięcia wężyków, łączenia, kable, wtyczki. Nie widać jakiejkolwiek nieszczelności, spróbuję jeszcze z brake cleanerem na pracującej jednostce.

Screenshot_2023-05-24-14-02-06-27_1c4cade50911c4021d022fd7fc21ca47.thumb.jpg.499083b72e7226d6586a2294c005855e.jpg  Wykres kąta wyprzedzenia zapłonu z 15 sekund. Praca na jałowym, bodajże LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieniałem już wcześniej MAP Siemensa na Autolog (zamiennik), jednak wskazania były podobne, a ten zamiennik lekko lata w gnieździe.

 

Pytanie czy gdyby winowajcą był MAP to dlaczego wypadanie zapłonu tylko na pierwszy cylindrze oraz czemu tylko co jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy cylinder z uwagi na szarpanie od kół napędowych jest najbardziej narażony na luzy poprzeczne wałków. Jeśli za kołami prasowymi jest wyciek oleju przez simeringi to masz wskazana przyczynę. Ona może być również związana z wypadaniem tego zapłonu.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za odpowiedź.

Świece i gniazda suche, cewki podobnie. Choć być może jest tam jakiś wyciek, aczkolwiek oleju nie muszę dolewać.

 

Jednakże taki wyciek nie wyjaśnia wyraźnie podwyższonego podciśnienia w kolektorze na wolnych obrotach. To jest dla mnie największa zagwostka. Zobaczymy jak przejdzie test z brake cleanerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy już wyeliminowałeś elektrozawór od oparów paliwa?

O tym możliwym wycieku - za kołami paska rozrządu - sączenie po kadłubie silnika. Moźna podejrzec z dołu.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Jak już go znajdę pod maską to jak można go zweryfikować? W sensie jakie wskazania/objawy będą świadczyć o jego szczelności bądź nie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa strona ściana grodziowąa Odłącz i zatkaj górny wężyk obserwując czy ciśnienie się zmieni - pracujący silnik. Mi się rozszczelnila obudowa elektrozaworu na ok 10 kPa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jabrze napisał:

Pierwszy cylinder z uwagi na szarpanie od kół napędowych jest najbardziej narażony na luzy poprzeczne wałków. 

Sorry ale o jakich kołach napędowych piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!