Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne wypadanie zapłonu / klimatyzacja - MEGANE III 1.6 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Eicca napisał:

Dodatkowo wczoraj zaświecił się klucz serwisowy i komunikat skontroluj samochód - świeci cały czas

Ogólnie ciężki temat, bo program prawdopodobnie nie odczyta żadnego błędu, czasem ten komunikat jest związany z którymś czujnikiem przy pedałach hamulca, sprzęgła lub ładowaniem akumulatora. Kilka lat temu jeden z użytkowników miał też ten komunikat i okazało się, że moduł odłączania akumulatora posiadał wewnątrz zaśniedziałe połączenia blaszanych bezpieczników. Warto sprawdzić bezpiecznik 5A umieszczony w gumowej osłonce z boku tego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędem jest szukanie przyczyny usterki wypadania zapłonu przy zasilaniu alternatywnym, eliminując podstawową mapę sterownika silnika. Współczesne sterowniki LPG są do tego zdolne. Trzeba brutalnie bezpiecznikiem odłączyć ten sterownik gazu  i zasilając tylko benzyną szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jabrze napisał:

Błędem jest szukanie przyczyny usterki wypadania zapłonu przy zasilaniu alternatywnym, eliminując podstawową mapę sterownika silnika.

Szukałem już przyczyny i na benzynie (wyjeźdzony pełny bak benzyny przy czym LPG był pusty) i LPG - dla silnika nie ma to większego znaczenia, wypadanie - jeśli się pojawia - to i na PB i LPG.

Dziś rano znikł klucz serwisowy, nic przy samochodzie nie robiłem, przynajmniej wiadomo, że to nie ten słynny bezpiecznik. No chyba, że jak pisał Aniewa, zaśniedział i raz styka a raz nie.

Samochód znów jeździ bardzo dobrze i na benzynie i na LPG. Nie szarpie, nie ma wypadania zapłonu, nie dymi, nie bierze oleju ani płynu chłodniczego. Nawet przy odpalaniu rano nie ma żadnego dymka z wydechu itp.

Coraz bardziej przekonuje mnie teoria o podwieszającym się zaworze. Pytanie czy na tym etapie można coś tu dopomóc bez rozbierania góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem wieczorem - muszę od początku przeczytać temat. Sam użytkuję samochód z LPG i równoległym dotryskiem benzyny przy przeciążeniu.

12 godzin temu, Eicca napisał:

Coraz bardziej przekonuje mnie teoria o podwieszającym się zaworze. Pytanie czy na tym etapie można coś tu dopomóc bez rozbierania góry?

To jest ostatnia rzecz, bo najbardziej droga czynność - rozrząd, głowica - oddalamy tą myśl.

Praktycznie zrobiłes tak wiele rzeczy, że tylko jedno przychodzi mi do głowy.

Punkt 4 sprawdzenie kabli i przewodów. Rozumiem, że sprawdziłeś kable przy wtyczkach. W sekcji cylindra 1 i 4 może być zmienne obciążenie indukcyjne. Na oscyloskopie włączonym do sekcji widać zniekształcony sygnał ze sterownika.  Wiązka laguny - są we wiązce rozgałęzienia ze sprasowanymi małymi tulejkami. Przewody bez pobielenia są tylko zaizolowane. Rozbierałem taką wiązkę szukając miejsca zakłócenia i znalazłem jedną całą czarną. Nie rozbierałem w M3, ale zakładam, że może być podobnie.

Laguna była topielcem więc wszystko wytłumaczone.

Może warto  sprawdzić ten trop na schemacie a później pruć wiązkę. Ten i podobne przypadki są na forum laguny,  gdzie po wymianie sterownika nic się nie zmieniło.

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dzięki, że poświęciłeś swój czas na przeanalizowanie sytuacji. Tak jak wspomniałeś, wymieniłem/sprawdziłem już tyle rzeczy, że sam się w tym gubię czasami.

Słuszna uwaga z tymi kablami, ja sprawdzałem je jedynie organoleptycznie, tj. wzrokowo.

Dzięki!

Jak w końcu znajdę przyczynę, oczywiście dam znać na forum, może ktoś kiedyś będzie mieć podobny przypadek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem uszkodzone cewki różnych firm i zapamiętałem, że Sagemy i Bosche uzwojenie zasilane że sterownika mają łączone z gniazdem tylko na wcisk w piny nożowe. Pierwsze miały złą sławę, ale być może z innego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!