Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Proszę o poradę czy opłaca się regenerować wtryski 1.5 Dci 110 KM.


filolog

Rekomendowane odpowiedzi

Od 6 lat posiadam Megane 1.5 Dci, 110 KM. Rok produkcji 2011. W tej chwili przebieg to 105000 km. Samochód jeździ dobrze, ma moc, przyśpiesza szybko, żadnych błędów na wyświetlaczu. Zrobiłem nim ponad 40000 km. Ma układ wtryskowy Siemens.

ALE JEDNAK: Od samego początku jak go kupiłem było słychać podczas dodawania gazu takie "rzężolenie" i klepanie wtrysków. Jest to dotkliwe szczególnie na zimnym silniku, potem po nagrzaniu jest to już ciche. Spalanie średnie na trasie to 5,5 l a spalanie średnie podawane przez komputer to 6,3 l. Dwa lata temu mechanik wyciągnął wtryski  i dał do sprawdzenia. Wyszło, że dwa wtryski nie mają w ogóle fazy wtrysku poprzedzającego, (pre-injection) oraz ich maksymalna wydajność (maximum load) jest niższa o 3-4 mll od normy. Poradził mi wtedy, że jak auto jeździ dobrze to żebym jeżdził dalej. Jest jeszcze jedna rzecz- mianowicie bardzo rzadko i raczej na autostradzie silnik zachowuje się tak, jakby wypadał mu zapłon. Utyka. Tak jakby w benzynowym ktoś na sekundę odcinał zapłon. Domyślam się, że może to być przerwa w działaniu cewki wtrysku. W sterowniku odłożył się błąd P0202 - obwód sterowania wtryskiwaczem nr. 2. Teraz nie wiem, czy to wina wtrysku, czy coś ze sterownikiem. 

Jak pisałem auto jeździ dobrze, zapala dobrze, ale wnerwia mnie to rzężolenie i klepanie wtrysków, no i czasem rzadko występujące to "wypadanie zapłonu".

TERAZ PYTANIE

Czy biorąc pod uwagę wiek auta, 12 lat opłaca mi się dawać wtryski do regeneracji? Czy to klepanie i przycinki zapłonu można by wyeliminować? Czy jeżeli byłaby to wina sterownika, to można w miarę tanio naprawić?

I tak na koniec, co radzicie naprawiać i jeździć nim dalej, czy też kupić coś nowszego?

Edytowane przez filolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica wskazania zużycia paliwa jest następstwem brudnej przepływki. Z tym może być związane klepanie zaworów. Same wtryskiwacze trzymają korekty do 300 kkm. W M3 bywają awarie sterownika ( @omega)

Profilaktycznie posprawdzaj korekty tych wtryskiwaczy clipem lub pyclipem. W razie potrzeby środek do czyszczenia dolany do paliwa i po wyjeżdżniu kolejna kontrola. Sam silnik trwały i ekonomiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, filolog napisał:

W tej chwili przebieg to 105000 km

Jeżeli przebieg jest naprawdę wiarygodny to trudno a jakąkolwiek usterkę w działaniu wtryskiwaczy. Swego czasu też miałem ten sam błąd P0202, podejrzewałem fochy komputera, ale gdy błąd zaczął coraz częściej występować okazało się, że padł stos piezo w tym wtryskiwaczu. Spadła rezystancja stosu z 200 kΩ do poniżej 130 kΩ. Przebieg silnika blisko 200 kkm.  Po wymianie wtrysku wszystko jest ok. To takie jakby klepanie wtryskiwaczy też mi się czasem zdarza, zwłaszcza zimą, ale przestałem na to zwracać uwagę. Korekty mam prawie wzorcowe. Przycinki zapłonu kilka lat temu występowały tylko po dłuższej pracy na biegu jałowym, pod obciążeniem bardzo, bardzo rzadko. Obecnie praktycznie nie występują.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegu nie jestem 100% pewien, jestem 3 właścicielem. Silnik jednak wygląda na taki przebieg. Nie jest zmordowany, zero wycieków, suchy i czysty. To samo we wnętrzu, brak zużycia. Korekty wtrysków to: 1- 1,21, 2- 0.83, 3- 0,94, 4- 0,94. To było kiedyś około 2 lat temu, ale nic się z autem nie zmieniło.  Czyściłem wtryski preparatem Liqui Moly, na chwilę było dobrze a po jakimś czasie znowu klekotanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup komplet wtryskiwaczy np.: https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-nissan-note-qashqai-1-5dci-8200294788-13585966552  jak dobrze popytasz, poszperasz to za ok 500zł/szt. kupisz. Sterowniki potrafią padać. Warto mieć jeden zakodowany na podmiankę i wozić go z sobą, bo nikt takiej awarii ani szybko nie zdiagnozuje, ani nie naprawi (gdzieś np. jak będziesz na urlopie). Kupiłem sterowników na kilogramy, to jak będziesz potrzebował mogę Ci sprawny odsprzedać, za mocno rozsądną cenę. Na spokojnie, zacznij od wtryskiwaczy, bo pewnie ten samochód ma już kilkukrotnie skręcony licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, filolog napisał:

Przebiegu nie jestem 100% pewien, jestem 3 właścicielem.

Żaden problem sprawdzić faktyczny przebieg, wystarczy ELM 327 i program typu ecutweaker lub pyclip. Nie dalej jak miesiąc temu przyjechał do mnie kolega tydzień po kupnie SC III. Samochód zakupiony w komisie z przebiegiem 148 kkm. Podłączony elm wykazał przebieg w sterowniku silnika 302 kkm i w module ABS też ponad 300 kkm. Wczoraj dzwonił do mnie, że wyskoczył mu błąd P0204 czyli obwód czwartego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2023 o 19:25, aniewa napisał:

Żaden problem sprawdzić faktyczny przebieg, wystarczy ELM 327 i program typu ecutweaker lub pyclip

Mam interfejs i oba te programy. Długo się tym bawiłem, ale nie mogę znaleźć przebiegu w ABS czy w module silnika. Możesz mi wskazać gdzie dokładniej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po połączeniu się Z ABS-ESP szukaj parametru: odometrie, to jest przebieg zapisany w module ABS.

W sterowniku silnika najwygodniej przebieg odczytać programem pyclip, po połączeniu z silnikiem klikasz wszystkie zakładki i któraś pokaże przebieg silnika. Na pewno filter FAP. Nie mam w tej chwili możliwości podglądy pyclipa by pokazać ścieżkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, znalazłem i mój przebieg się zgadza. Ale coś chyba narobiłem...

 

W EcuTweaker przechodziłem wszystkie menu po kolei, ale nic nigdzie nie zmieniałem. Doszedłem do momentu, gdzie zapaliły się wszystkie kontrolki na desce, po czym z menu wyszedłem, kontrolki zgasły. Wchodziłem dalej w inne menu programu aż przeszedłem go całego. Wyszedłem z programu, ale zaczęło migać podświetlenie kieszeni na kartę. Zauważyłem też, że po wyjęciu karty deska zostaje cały czas aktywna i jest włączone elektryczne wspomaganie kierownicy, kierownica obraca się leciutko jak podczas jazdy. Jak zamknę auto centralnym zamkiem, to się wprawdzie zamyka, ale deska cały czas jest aktywna i nie gaśnie. Coś jakoś jest dziwnie... 

Może kto coś doradzić?

 

Sam sobie odpowiem. Wyciągnąłem ELM-a i odpiąłem masę od akumulatora i po kilkunastu minutach wszystko wróciło do normy.

 

Jeszcze takie, ważne dla mnie pytanie.

Czy jeżeli zamienię dwa wtryski miejscami to sterownik "zgłupieje" czy  też automatycznie rozpozna prawidłowo wtryski? Wtryski są fabryczne i zakodowane w sterowniku. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!