Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rosną obroty po wciśnięciu gazu Megane II 1,4 16V


Jabolek

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam problem z tym że w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty silnika ida do góry. Widać to na poniższym filmie (od 3 biegu około 15 sekundy). CO prawda da się z tym żyć ale jest to uciążliwe.

 

Opisywana usterka występuje "zawsze", jedyny moment kiedy zanika to po długim odłączeniu akumulatora nie występuje ona przez jakiś krótki czas.

 

Dodatkowo zdarza się sytuacja że w czasie jazdy trzymam ze stała siłą wciśnięty gaz a samochód nagle traci moc tak jak by mu zabrać paliwo. Wtedy wystarczy że ruszę nogą "więcej - mniej gazu" i auto z powrotem ma moc.

 

Jakiś pomysł gdzie szukać problemu? Na desce żaden błąd się nie wyświetla

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć pod interfejs i sczytać parametry gorącego silnika na biegu jałowym. Dotyczy obrotów, położenia przepustnicy, pedału gazu, ciśnienia dolotowego i inne. To powinno dać odpowiedź w jakim kierunku zmierzać do wyeliminowania usterki.  Działanie dotyczy utrzymania proporcji mieszanki paliwowo powietrznej gdzie niewiadomą jest ciśnienie pompy paliwowej. Od tego sprawdzenia należy zacząć.

Przedtem powtórnie odpowietrzyć układ chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz obroty gorącego silnika na biegu jałowym(bez klimy) z wciśniętym sprzęgłem i bez wciśniętego sprzęgła?

 

Mapsensor jest zamocowany sztywno?

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal trudno cokolwiek zauważyć. Problem jest w 35 sekundzie? Sprawdź wyłącznik na sprzęgle, czasem są tam dwa wyłączniki. Może być tak że on zwiera I rozwiera ale np zbyt wolno działa bo jest zabrudzony itp więc samo sprawdzenie przejścia nie starczy. Czy miałeś wtedy włączoną klimę? Czasem ECU daje kompensację dawki paliwa na okoliczność obciążenia od klimy ale ja bym się spodziewał tej kompensacji tylko na biegu jałowym

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!