Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki cisnienia w kołach - rozłączają się???


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry wszystkim forumowiczom.

Mam pewien problem z czujnikami TPMS, w aucie (MIIIph1, 2010, 1,5dci, bez HF) nie było fabrycznie czujników TPMS, zgodnie z informacjami i instrukcjami zawartymi na forum aktywowałem czujniki w UCH oraz w liczniku, następnie dopisałem kody czujników w UCH. Czujniki są widziane, ciśnienia są wyświetlane, ale mam pewne problemy. Po kilku dniach (4-5dni) w trakcie jazdy wyświetli się komunikat "Brak czujników ciśnienia opon" i na wyświetlaczu nie ma już kół i oczywiście ciśnienia nie są wyświetlane, trzeba na chwilę odpiąć akumulator i wszystko wraca do normy, ale po kilku dniach znów "gubią się" czujniki i jest komunikat "Brak czujników ciśnienia opon", więc znów odpinam akumulator i tak w kółko. Inna przypadłość to taka, że w czasie gdy czujniki działają normalnie i np. rano gdy spada temperatura i tym samym ciśnienie w kołach, zaświeci się komunikat "Sprawdź ciśnie w kołach", w jednym z kół jest ciśnienie zbyt niskie, ale w tym samym dniu około południa gdy temperatura wzrośnie, ciśnienie w kołach jest wyświetlane prawidłowe, natomiast komunikat jest wyświetlany w dalszym ciągu. Znów pomaga odpięcie klemy i po podłączeniu jest wszystko ok. ... przynajmniej kilka dni. Do autka podłączam się przez DDT4ALL i kabel ELM327 na USB, wersja BCM95_SWB10_VB10_4 po podłączeniu z fejesem jest wyświetlana na czerwono. Posiadam też MaxiEcu ale po podłączeniu się z modułem TPMS, potrafi wyświetlić wpisane kody, potrafi odczytać kody czujników w trakcie wzbudzania, natomiast przy próbie zmiany kodu czujników wyświetla komunikat "operacja nieobsługiwana".

Może ktoś ma jakieś pomysły jak rozwiązać tą usterkę, bo odpinanie co kilka dni akumulatora jest delikatnie mówiąc drażniące.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio pojawił mi się ten drugi problem jak u Ciebie. Wyświetla mi komunikat o ciśnieniu mimo, że ono mieści się w normie. Zapala się i nie znika. Muszę tez odpiąć klemę i zobaczyć. Pierwszego problemu nie mam bo u mnie były fabrycznie czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć, nie rozwiązałem, problem mam dalej. Ostatnio nie miałem zbyt wiele czasu aby się tym zajmować, chociaż denerwuje mnie to strasznie. Zgodnie z podpowiedzią Moomin, skontaktowałem się z warsztatem ze śląska https://megane.com.pl/redirect/?to=https://www.facebook.com/renotech.pro?fbclid=IwAR2DUiPSwzcTPSN0VuTOPM2MBaaBLbVZ4KqiddhD_DHXsgu1pFGxnHAM1jY  mają doświadczenie w "elektronice" Renault. Zaproponowali aby, wykonać przyuczenie Clipem bo to czasami pomaga, a że mam do nich około 200km i brak czasu to nie dojechałem do nich. Możesz napisać jak aktywowałeś system, jakim programem itp? Może przyjdzie komuś do głowy w czym tkwi problem, a jakbyś wpadł na jakieś rozwiązanie to daj proszę znać

Pozdrawiam

a i jeszcze wątek, w którym też rozmawialiśmy o czujnikach, może coś pomoże:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem. "Brak czujników ciśnienia kół" po 4 dniach. Rozwiązaniem okazała się zmiana wartości parametru w UCH: TPMS->TPMS - Configuration->PARA_LOC_LEARNING_DEFAULT z 10 na 255. Jeżdżę już półtora tygodnia i czujniki na razie nie zniknęły.

 

Zauważyłem, że te czujniki są wykrywane po jakichś 2 minutach gdzie czujniki na letnich, z którymi nie miałem problemu, są wykrywane dosłownie po 30s. W DDT jest taki parametr który definiuje "czas oczekiwania na zgłoszenie czujników" (tak to rozumiem) - PARA_LOC_LEARNING_CONVERGENCE_TIMEOUT i jest on ustawiony na właśnie 2 minuty. Wydaje mi się, że zwiększenie tego czasu byłoby właściwym sposobem rozwiązania tego problemu, lecz, niestety, nie można zmodyfikować wartości tego parametru. Stąd podniesienie ilości możliwych "błędów z połączeniem z czujnikami" z 10 na maksymalną wartość 255.

Edytowane przez undercover20
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, undercover20 napisał:

Stąd podniesienie ilości możliwych "błędów z połączeniem z czujnikami" z 10 na maksymalną wartość 255.

Po osiągnięciu po jakimś tam czasie wartości 255 można ją ponownie wyzerować wyzerować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dopuszczalna ilość błędów (o ile dobrze rozumiem nazwę tego parametru), więc jak auto znowu zgubi czujniki to pozostaje trick z odłączeniem akumulatora, chociaż chcę u siebie sprawdzić jeszcze jeden sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam, mam tą samą przypadłość co koledzy. Posiadam prawie od nowości fluence z silnikiem 1,6Sce z 2016r i cały czas jeździłem na jednych felgach z czujnikami i nigdy z tym nie było problemu aż przed zimą tego roku zachciało mi się dodatkowych felg czujnikami  na opony zimowe żeby już nie jeździć na przekładkę opon .zakupiłem. Komplet czujników na Ali express. Po montażu od razu okazało się że jeden jest uszkodzony po pokazywał pierw sprawdź cośnienie , a w kolejnym dniu komunikat przebita opona, zgłosiłem fakt do sprzedającego, wysłał nowy i było wszystko ok ale 3-5dni i komunikat sprawdź czujniki .zauważyłem że jak odepne akumulator to one szybko się zgłaszają a czasami losowo jeden ma lekkie opóźnienie ale później wskakuje  i to nie jest jeden i ten sam. Idzie ten problem jakoś rozwiazac ? Zgłaszałem to sprzedającemu a  on mi wysłał kolejny komplet 4szt ale podejrzewam że problem będzie ten sam tylko poniosę znowu koszty ściągnięcia opon i ponowny montaż z wyważeniem .proszę dajcie znać jak to rozwiązać na stałe bo jeździć od jednego do drugiego i zostawiać pieniądze to mi się nie usmiecha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zmianie na oryginalne zakupione z autem koła - zero błędów. Zatem winna czujników ewidentnie - opisane perypetie. Teraz gdybam, czy kupować kolejne OE do kół letnich, czy dobre zamienniki i zaprogramować je tak by były kopią tych "poprawnych" zimowych. Przedwczoraj byłem u mechanika, opowiadał o problemach z zamiennikami u jednego klienta. Jak uważacie, jeśli OE - to gdzie kupić "ASO"?

W dniu 27.12.2024 o 17:45, misiek126 napisał(a):

Witam, mam tą samą przypadłość co koledzy. Posiadam prawie od nowości fluence z silnikiem 1,6Sce z 2016r i cały czas jeździłem na jednych felgach z czujnikami i nigdy z tym nie było problemu aż przed zimą tego roku zachciało mi się dodatkowych felg czujnikami  na opony zimowe żeby już nie jeździć na przekładkę opon .zakupiłem (...)

Z moich doświadczeń całorocznych - z takimi czujnikami nic nie wywojujesz. Patrz opisy moje kolejne w tym wątku.

Edytowane przez mareks 1234
zmiana
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 3.01.2025 o 19:10, misiek126 napisał(a):

pewnie ze mam a o co chodzi ???? sa wpisane do auta

W tanich zamiennikach numery ID często się powtarzają i samochód ma problem z rozpoznaniem kół. Sprawdzałeś czy każdy czujnik ma inny numer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!