Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tłuste krople przy odpływie skroplin klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wymieniając opony w mojej Megane IV ph I 1.5 dci 110KM zauważyłem, że wokół odpływu skroplin z klimatyzacji na osłonie podłogi jest jakaś żółtawa oleista maź o dziwnym intensywnym zapachu. Czy ktoś z kolegów również spotkał się z taką ciekawostką, ewentualnie macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym odpływem spływa również wszystko to, co te skropliny ze sobą zabiorą tj pyłki itp które przedostaną się przed filtr. W M IV oryginalny  filtr kabinowy ma swoisty urok polegający na tym, że jego założenie powoduje jego powyginanie (usztywniona jest dluzsza krawędź filtra) a z kolei powyginanie powoduje że część powietrza idzie bokiem, poza filtrem. Zamienniki np Filtrona mają usztywnioną krótką krawędź i po włożeniu układają się znacznie lepiej 

Poniżej fotki moich filtrów, tych zakładanych przez serwis

https://drive.google.com/file/d/1QgRLFVy8Zy15kP5keFhTqcdfWCLh6ZBU/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1QP8lQ0Qg4MiNlGBKdLqNSE6xBJGP51dX/view?usp=drivesdk

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź, lecz myślę, że problem tkwi gdzies indziej. Po powrocie  do domu zauważyłem plamę w garażu na posadzce. Ma ona żółty jasny kolor o konsystencji oleju, jakby tego wpuszczanego do układu klimatyzacji. Tylko pytanie skąd olej znalazł się w skroplinach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CBRMegane napisał:

Tylko pytanie skąd olej znalazł się w skroplinach?

Pewnie z parownika, znajduje się w kabinie i spod niego odchodzi rurka dla skroplin. Nie ubywa czynnika chłodzącego? Sprawdzałeś ciśnienie w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parowniki są bardzo trwałe, to ostatnia rzecz, której należy się czepić.

Ten samochód był bity, czy jesteś pierwszym właścicielem?

W ukł. klimatyzacji jest olej, ale to mocno nieprawdopodobne, żeby ktoś nalał jakąś nieprawdopodobną jego ilość. W dodatku, on jest w czynniku i nie ma możliwości wydostać się na zewnątrz. Na pewno warto odciągnąć to co masz i ponownie napełnić klimę. Handlarze często po naprawach karoseryjnych, wpuszczają z butli do układu klimatyzacji tani propan-butan.

https://motofocus.pl/producenci-czesci-i-dystrybutorzy/61600/dlaczego-propan-butan-lpg-nie-nadaje-sie-do-nabijania-klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4,5 roku w moim aucie czmychnał gaz (kupowane w salonie). Pewno stało się to stopniowo ale po kilku uruchomieniach klimy wiosną przestała ona działać. Mechanik stwierdził że te instalacje degradują się bo 1234syf jest korozyjny względem aluminium, mówił o padających (przeżartych) parownikach itp. Średnio w to wierzę ale nie weryfikowałem czy to prawda. Po odessaniu 1234syf, napełnieniu H2+N i tygodniowym teście szczelności, który nic nie wykazał, układ napełniony R134 (sprężarka kompatybilna). Układ działa do dziś, okresowo świecę sobie latarką UV ale nic nie widać. Zmierzam do tego, że być może masz jakąś "nadżerkę" na parowniku, choć nie sądzę żeby po niej klima jeszcze chłodziła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak zacząć od sprawdzenia co tam jest i ile tego jest. Propan-butan właśnie tworzy takie żółte plamy o dziwnym zapachu. Ci co rozbierali parowniki, to wiedzą jak to wygląda i pachnie. Nacisnąć na zaworek, powąchać, jak OK to odessać i napełnić nowym czynnikiem. Klima ma ok 0,5kg czynnika, ale jeszcze przy 200g będzie pracować. Słychać u Ciebie z parownika taki jakby to powiedzieć "szum próźni :)"

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają analizatory gazów - ten mój mechanik zanim ściągnął mój 1234syf zrobił analizę i wyszło 100% powyższego. Myślę że on nie chciał sobie zanieczyścić swojego zasobu 1234 (drogie to dziadostwo) i dlatego najpierw sprawdził co ściąga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!