Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tłuste krople przy odpływie skroplin klimatyzacji.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wymieniając opony w mojej Megane IV ph I 1.5 dci 110KM zauważyłem, że wokół odpływu skroplin z klimatyzacji na osłonie podłogi jest jakaś żółtawa oleista maź o dziwnym intensywnym zapachu. Czy ktoś z kolegów również spotkał się z taką ciekawostką, ewentualnie macie jakieś sugestie gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym odpływem spływa również wszystko to, co te skropliny ze sobą zabiorą tj pyłki itp które przedostaną się przed filtr. W M IV oryginalny  filtr kabinowy ma swoisty urok polegający na tym, że jego założenie powoduje jego powyginanie (usztywniona jest dluzsza krawędź filtra) a z kolei powyginanie powoduje że część powietrza idzie bokiem, poza filtrem. Zamienniki np Filtrona mają usztywnioną krótką krawędź i po włożeniu układają się znacznie lepiej 

Poniżej fotki moich filtrów, tych zakładanych przez serwis

https://drive.google.com/file/d/1QgRLFVy8Zy15kP5keFhTqcdfWCLh6ZBU/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1QP8lQ0Qg4MiNlGBKdLqNSE6xBJGP51dX/view?usp=drivesdk

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź, lecz myślę, że problem tkwi gdzies indziej. Po powrocie  do domu zauważyłem plamę w garażu na posadzce. Ma ona żółty jasny kolor o konsystencji oleju, jakby tego wpuszczanego do układu klimatyzacji. Tylko pytanie skąd olej znalazł się w skroplinach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, CBRMegane napisał:

Tylko pytanie skąd olej znalazł się w skroplinach?

Pewnie z parownika, znajduje się w kabinie i spod niego odchodzi rurka dla skroplin. Nie ubywa czynnika chłodzącego? Sprawdzałeś ciśnienie w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te parowniki są bardzo trwałe, to ostatnia rzecz, której należy się czepić.

Ten samochód był bity, czy jesteś pierwszym właścicielem?

W ukł. klimatyzacji jest olej, ale to mocno nieprawdopodobne, żeby ktoś nalał jakąś nieprawdopodobną jego ilość. W dodatku, on jest w czynniku i nie ma możliwości wydostać się na zewnątrz. Na pewno warto odciągnąć to co masz i ponownie napełnić klimę. Handlarze często po naprawach karoseryjnych, wpuszczają z butli do układu klimatyzacji tani propan-butan.

https://motofocus.pl/producenci-czesci-i-dystrybutorzy/61600/dlaczego-propan-butan-lpg-nie-nadaje-sie-do-nabijania-klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 4,5 roku w moim aucie czmychnał gaz (kupowane w salonie). Pewno stało się to stopniowo ale po kilku uruchomieniach klimy wiosną przestała ona działać. Mechanik stwierdził że te instalacje degradują się bo 1234syf jest korozyjny względem aluminium, mówił o padających (przeżartych) parownikach itp. Średnio w to wierzę ale nie weryfikowałem czy to prawda. Po odessaniu 1234syf, napełnieniu H2+N i tygodniowym teście szczelności, który nic nie wykazał, układ napełniony R134 (sprężarka kompatybilna). Układ działa do dziś, okresowo świecę sobie latarką UV ale nic nie widać. Zmierzam do tego, że być może masz jakąś "nadżerkę" na parowniku, choć nie sądzę żeby po niej klima jeszcze chłodziła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak zacząć od sprawdzenia co tam jest i ile tego jest. Propan-butan właśnie tworzy takie żółte plamy o dziwnym zapachu. Ci co rozbierali parowniki, to wiedzą jak to wygląda i pachnie. Nacisnąć na zaworek, powąchać, jak OK to odessać i napełnić nowym czynnikiem. Klima ma ok 0,5kg czynnika, ale jeszcze przy 200g będzie pracować. Słychać u Ciebie z parownika taki jakby to powiedzieć "szum próźni :)"

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają analizatory gazów - ten mój mechanik zanim ściągnął mój 1234syf zrobił analizę i wyszło 100% powyższego. Myślę że on nie chciał sobie zanieczyścić swojego zasobu 1234 (drogie to dziadostwo) i dlatego najpierw sprawdził co ściąga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!