Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie do 2 tys obrotów.


witek6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może ktoś będzie w stanie pomóc, bo nie wiem jak dokładne interpretować dane z pyclipa dla silnika K4M 1.6 16v, a walczę z pewnym problemem:

 

na wolnych obrotach trzyma idealnie równo na 700 tyle ile faktycznie żąda sterownik, jednak mimo to silnik drga i to się przenosi na podwozie. Słychać też że trochę strzela z rury wydechowej. Dodatkowo podczas jazdy do 2000 tys obrotów słabo ciągnie, a po 2000 nagle jakby dostawał kopa. Kiedy próbuje jechać np. na 3 na 1750 obrotów z równą prędkością to wyraźnie auto szarpie przód-tył. 

 

To się zaczęło dziać po wymianie rozrządu wraz z KZFR i czyszczeniem przepustnicy, ale mechanik jest na długim urlopie i jestem w kropce...Oczywiście rzeczy typu świece, cewki, olej, filtry były wymieniane niedawno. Czy możliwe żeby rozrząd źle został ustawiony? Albo żeby przy tych naprawach coś zostało źle złożone co odpowiada za szczelność dolotu?

 

Wyniki z pyclip na wolnych obrotach:

- kąt wyprzedzenia zapłonu oscyluje między -2 a +17 st

- ciśnienie w kolektorze wynosi ponad 50kPa, co ciekawe trzyma się podobne do 2000 obrotów, a potem wskakuje na wartość około 32kPa

- koretka długoterminowa wynosi -23%, zaś krótkoterminowa oscyluje na dużym minusie około -30%

- czas trwania wtrysku 3.42ms

- skorygowanie spalania stukowego 1,13st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie oleju przestawia koło zfr, bo elektrozawór sterowania go nie blokuje. Drgania silnika i ciśnienia w dolocie to tylko następstwa, podobnie jak korekty.

Przy hamowaniu silnikiem zawór się domyka redukując wyprzedzenie zapłonu - szarpanie "przód-tył" To powinieneś sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem ten zawór i sprawa wygląda tak:

 

- na wolnych obrotach bez zmian. Dodam, że gdy dodaję gazu i to obroty ładnie schodzą do 700 i dopiero po paru sekundach zaczyna szarpać znowu przód-tył. W kabinie czuć to najlepiej na miejscu pasażera. Gdy zbliżyłem ucho przez kratki gdzie jest chłodnica to słychać że źródłem jest coś co znajduje się w okolicach pokrywy rozrządu na dole i wykonuje pracę przez kilka sekund, przerwa i znowu kilka sekund i to trzęsie na wolnych nadwoziem. Gdy włącza się wentylator chłodnicy to drga wyraźnie słabiej. Może to jednak coś osobnego, np. źle założona jakaś rolka przy wymianie rozrządu?

 

- szarpanie podczas jazdy całkowicie zniknęło, jedzie się zdecydowanie przyjemniej 😍 czy to oznacza że zawór jest do wymiany czy próbować go jeszcze wykręcić i umyć? Jest wokół niego sporo brudu, starego oleju itd.

 

- wydaję mi się, że z odpalaniem też jakoś mu lżej bez tego zaworu

 

- na desce pokazał się błąd "sprawdź wtrysk", ale zakładam, że tak ma być

Edytowane przez witek6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest

Godzinę temu, witek6 napisał:

czy to oznacza że zawór jest do wymiany czy próbować go jeszcze wykręcić i umyć? Jest wokół niego sporo brudu, starego oleju itd.

Pracę zaworu - zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu podejrzysz w jeździe.

Czy to trzęsienie silnikiem powstaje po otwarciu zaworu pochłaniania oparów paliwa? Miałem podobnie, chociaż wtedy nie zmierzyłem wyprzedzenia zapłonu, ale obroty chwilowo rosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku, wyczyszczę go i wtedy sprawdzę jak wygląda jego praca. Swoją drogą w przypadku gdy go odpiąłem w jaki sposób były sterowane fazy rozrządu? Jakiś tryb awaryjny?

 

Jeśli chodzi o zwór pochłaniania oparów paliwa to nie pomyślałem o nim, zweryfikuję to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpioles zawór to nie bylosterowane zmienne fazy - stąd błąd bo przerwa w obwodzie.

Zawór do wymiany na Pierburga.

Szarpanie mogłeś mieć po czyszczeniu przepustnicy. Przepustnica się przyuczy to przestanie.

Trop z zaworem par paliwa słuszny- pracuje jednokierunkowo. Jest uchylany modulowanym napięciem.

Wysokie korekty: zobacz jak pracują sondy lambda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z urlopu wrócił mechanik. Byłem u niego i jak usłyszał, że po odpięciu elektrozaworu nie szarpia poniżej 2tys to od razu chce wymieniać zawór i tyle. Ale to koszt ponad 400zł, dlatego chciałbym się jeszcze upewnić, że faktycznie ten obecny jest zły. Wykonałem test (na rozgrzanym silniku) przy obrotach na których występuje szarpanie (1 i 2). Odłączyłem również zawór i wtedy dopiero po przekroczeniu 5tys coś się dzieje na wykresie (3). Ogólnie chyba zadane i odczytane położenie wałka wygląda w porządku. Czy to by znaczyło że jednak zawór działa poprawnie i trzeba szukać gdzie indziej?

 

 

1.jpg  2.jpg  3.jpg

 

Podmieniłem zawór kzfr z innego auta gdzie wszystko chodzi dobrze i efekt jest ten sam czyli szarpanie do 2 tys obrotów...Czy w takim razie podejrzanym zostaje kzfr które mogło zostać źle założone? Można to w jakiś sposób sprawdzić bez zaglądania w rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony na sprawdzenie rozrządu, bo zawór odpadł definitywnie jako przyczyna. Pytanie do Was - jeżeli na odpiętym elektrozaworze auto śmiga jak z salonu to czy mogę przez te kilkanaście dni jeździć na odpiętym i się nie męczyć? Czymś to grozi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2023 o 12:54, witek6 napisał:

Czy w takim razie podejrzanym zostaje kzfr które mogło zostać źle założone?

Można to w jakiś sposób sprawdzić bez zaglądania w rozrząd?

1/ Główny błąd prawdopodobnie  - to wymiana rozrządu bez blokad a tylko na znaki,

2/ Dodatkowo potwierdzają to pomiary ;

W dniu 25.09.2023 o 15:30, witek6 napisał:

Wyniki z pyclip na wolnych obrotach:

a/ kąt wyprzedzenia zapłonu oscyluje między  -2   a   +17 st

b/ ciśnienie w kolektorze wynosi ponad 50kPa,

3/ Za złym ustawieniem świadczą wyniki. Powinno być ;

      - ad a/   -1  do + 1 ,

      - ad b/ ok; 32 kPa

4/ Po prawidłowym ustawieniu rozrządu należy dokonać pomiarów ( obroty b; jałowego, temperatura płynu ok;90 C )

          - podciśnienie,

         - wyprzedzenie zapłonu,

         - temperatura płynu chłodzącego,

         - wykresy sond lambda,

         - położenie przepustnicy,

         - temperaturę otwarcia i zamknięcia termostatu,

        - ciśnienie oleju

 

 

 

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, witek6 napisał:

Mechanik zarzekał się że użył blokady, ale jak widać z marnym skutkiem...

Dlaczego sądzisz, że ustawił rozrząd z "marnym skutkiem"? Dopóki nie sprawdzisz nieprawidłowości ustawienia rozrządu to trudno posądzać mechanika o błąd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!