Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie o silnik w Megane II


mariusz_d

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

dojrzałem do zmiany samochodu, chcę kupić Megane II najchętniej kombi, silnik benzyna lub benzyna+LPG, silnik 1,4 lub 1,6.

Pytanie jakie silniki omijać ( może roczniki). Inreesuje mnie, aby koszt serisowania silnika był sensowny a sam silnik możliwie mało awaryjny.

Rocznie robię ok 30 tyś km.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie benzyny w tym modelu są ok. Najbardziej optymalny do kombi będzie 2.0(w wersji turbo jeszcze lepiej), pali niewiele więcej od 1.6 a auto z nim jest wyraźnie żwawsze. 1.4 jest za słaby i w związku  z tym paliwożerny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie z danymi tech. w niektórych przypadkach są nieprawdziwe informacje

Nigdy w tym modelu nie było silnika 1.4 TCE i 2.0 turbo 225ps ani skrzyni CVT, automat to zwykła hydrauliczna DP0 a 2.0 turbo tylko w wersji 163ps

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach 30 tyś. km/rocznie trzeba rozejrzeć się za Megane IV albo conajmniej Megane III z silnikiem 1.6 16V.

Megane II to tylko z silnikiem 1.6 16V (K4M). Zadbana jednostka nie powinna przynosić problemów. Silnik mało awaryjny, ale wymaga całościowego podejścia i braku zaniedbań eksploatacyjnych: terminowa wymiana oleju (10 tyś. km)., rozrząd z kołem zmiennych faz, kontrola sprawności zaworu zmiennych faz, świece na LPG kontrolować co 15-20 tyś. km.

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

2.0 ma moc i inne problemy co 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

Nie pleć, 1,4 16V(k4j) to bliźniak 1.6(k4m) i nie ma żadnych problemów z olejem w dolocie, to 1.2 16V(d4f) ma wrodzoną dysfunkcję odmy tylko nigdy nie było go w żadnej Megance

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy kol @milejow wie ile potrafi się zmieścić oleju w obudowie filtra powietrz? 1,5 L, później się zaczyna wylewać na kolektor wydechowy. Kiedyś taką reanimowałem. D4F miałem, faktycznie dolot był wilgotny, ale nie zanotowałem większych z tym problemów.

Kiedyś też tak myślałem że K4j to bliźniak K4M, ale to różnic jest wiele.

W dzisiejszych czasach ceny tych samochodów są na tyle przystępne, że znalezienie wersji z 1.6 nie nastręczy trudności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

ale to różnic jest wiele.

Podaj kilka

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

później się zaczyna wylewać na kolektor wydechowy.

Trafiłeś jeden przypadek i chcesz mi wmówić (nie uzasadniając go niczym), że to norma. 

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

że znalezienie wersji z 1.6 nie nastręczy trudności.

To muł, do tego z apetytem na paliwo, jedyna sensowna opcja to 2.0-też lubi wypić ale za to można w miarę żwawo się przemieszczać

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Pytanie czy kol @milejow wie ile potrafi się zmieścić oleju w obudowie filtra powietrz? 1,5 L

Mam 52 lata, z tego 30 w branży, uwierz mi, sporo już widziałem :)

W swojej karierze zrobiłem kilkanaście ,,szesnastek,, Renault po kolizji, zawsze zawory były pogięte i nic poza tym, w jednym przypadku urwał się zawór i wbił w tłok demolując po drodze gładź cylindra i głowicę i przez ten numer powinienem rozgłaszać wszem i wobec, że ten silnik ma problem z pękającymi zaworami?

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.07.2024 o 17:37, szwagier24a napisał(a):

Przy przebiegach 30 tyś. km/rocznie trzeba rozejrzeć się za Megane IV albo conajmniej Megane III z silnikiem 1.6 16V.

Niestety na Megane III a tym bardziej Megane IV nie wystarczy budzetu. 😞

Obecna poliftowa megane I kombi dobija do 500 tys km i chyba czas się z nia pożegnać

 

W dniu 8.07.2024 o 17:37, szwagier24a napisał(a):

Megane II to tylko z silnikiem 1.6 16V (K4M). Zadbana jednostka nie powinna przynosić problemów. Silnik mało awaryjny, ale wymaga całościowego podejścia i braku zaniedbań eksploatacyjnych: terminowa wymiana oleju (10 tyś. km)., rozrząd z kołem zmiennych faz, kontrola sprawności zaworu zmiennych faz, świece na LPG kontrolować co 15-20 tyś. km.

1.4 maja problem z odmą i zbieraniem się oleju w dolocie.

2.0 ma moc i inne problemy co 1.6

A co włąśnie z wersją 2.0? Wypatrzyłem taką, benzyna + LPG, niezbyt daleko ode mnie, cena akceptowalna, w ogłoszeniu pisze: 1998 cm3, 137 KM. Zastanawiam się czy warto dzwonić i ew obejrzeć?

 

Pozdrawiam 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, 1.6 to muł zwłaszcza jak ma niesprawne zmienne fazy.

Na swojej drodze spotkałem warsztat specjalizujący się we francuzach, zwłaszcza Renault bo szef kiedyś pracował w serwisie Renault. Szkoda byłe jego czasu i moich pieniędzy bo fachowiec był z niego żaden. Nawet opon nie potrafili u niego poprawnie wymienić aby powietrze nie uciekało.

2.0 fany, da dużo frajdy, spalanie co najmniej 1 L więcej niż 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!