Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pierwsza wymiana oleju - Megane IV


Szaraj0

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carsick bredzisz jak połamany. Takie filmy robią debile dla debilów którzy w nie wierzą. 

Ja pierwszą wymianę miałem po 30 tys potem co 15 tys. Po 3tys nie wymieniałem. 

Szaraj jak cię to tak strasznie męczy to sobie wymień ten olej ale poza ASO bo tam pracują oszuści i nigdy nie wiesz czy w ogóle ci olej wymienili. Ja ostatnio wymieniałem świece po 120 tys i stwierdziłem że ASO po 60 tys nie wymienili a mieli. Sam się obsługuj to auto będzie długo służyć a ASO zostaw jeleniom którzy lubią płacić i być oszukiwani. 

 

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pepone napisał(a):

Carsick bredzisz jak połamany. Takie filmy robią debile dla debilów którzy w nie wierzą. 

Nie wiem ile mas lat, ale niezbyt wiele. Osobiście widziałem taką sytuację jeszcze na początku lat 90. I nie to nie jest ściema, jest to absolutnie możliwe. Nie wiem czy akurat ten film dotyczy prawdziwej sytuacji ale jak wspomniałem to widziałem coś takiego, może nie aż taką galaretę ale bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można Carsik inną anegdotkę przeczytać: Jak bym może tak do jednego worka wszystkich nie wrzucał, bo pewnie różnie bywa, jak wszędzie są ludzie uczciwi i ci mniej, trzeba jednak mieć z tyłu głowy, że ASO opierają się głównie na taniej sile roboczej zza wschodniej granicy, gdyż faktycznie 90% wykonywanych tam napraw, to przeglądy. Więc wystarczy każdemu dealerowi góra 2-3 guru do ogarnięcia bardziej skomplikowanych napraw. Natomiast warto zawsze napierać na kierownika stacji, aby podczas naprawy być przy samochodzie, bądź co bądź, nowe kosztują jednak worek $

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 DCI to bardzo trwały motor - u mnie w firmie wymiana oleju co 40 tyś., ma ponad 250 i jeździ.

Sam wymieniałem pierwszy raz po 4 tyś. - były opiłki w filtrze. Ze względu na to że dodawałem od początku ceramizer to i opiłki (śladowe ilości) miałem i po 36 tyś. km.

Olej należy wymieniać ze względu na wyczerpujące się dodatki obecne w oleju. Przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem do wymiany oleju - sposób eksploatacji, czas są równie ważne. Obecnie istnieją testery badające jakość oleju a raczej jego zużycie, ale nie mam pewności czy pomiar jest adekwatny - urządzenia badają przejrzystość oleju. Oleju różnych producentów różnie zachowują się podczas eksploatacji np. motule szybko ciemnieją o osadach nie wspomnę.

Faktycznie, współczesna obróbka jest dokładna. Duże opiłki, wióry to rzadkość i bez problemu wyłapie jest filtr. Natomiast większym problemem są drobiny, które mogą nie być wyłapane przez filtr.

W dniu 24.08.2024 o 22:41, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Jak wczytacie się w karty techniczne większości olejów dostępnych na rynku to na każdym jest napisane, że jest olejem longlife.

Takiego gluta można uzyskać po dodaniu motodoktora - i jeszcze pewnie zdarzają się użytkownicy korzystający z takich środków chemicznych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście że wymienić olej po 2 albo 3 tysiach po odebraniu z salonu.

A potem co rok albo 10k.

I sobie go dotrzyj pierwsze 1000 delikatnie najlepiej jakaś traska, a posłuży Ci długo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Pierwsza wymiana oleju - Megane IV

Ja wymieniałem do 2000. 1000 km powoli, bez przekraczania 2500rpm, potem 500 km normalnie, ostatnie 500 km już mocniej. I wymiana.

 

Dużo oglądam kanałów motoryzacyjnych, również tych o remontach silników. Z setek obejrzanych filmów wyłania się jedna konkluzja - najczęstsza przyczyna uszkodzeń w silnikach to zbyt rzadki interwał olejowy. Nowoczesne silniki są bardzo wydajne, ekonomiczne - mają dobre osiągi, mało palą. Mówi się, że są wyżyłowane, ale to nie do końca prawda. Natomiast wymagają dobrego smarowania. Każdy problem ze smarowaniem będzie degradował silnik. I tak, można zmieniać do 30k jak instrukcja pokazuje, silnik się od razu nie zepsuje. Ale jak ktoś planuje używać auta do przebiegów przekraczających 200 tys. km - to już rozważyłbym skrócenie interwału olejowego o połowę. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolisz, że się nie zgodzę, co prawda nie obejrzałem w życiu chyba ani jednego filmu o remoncie silnika (choć kiedyś w Fiatach 125p i maluchach kilka zrobiłem, że o motocyklach CZ i MZ nie wspomnę), ale uważam, że najczęstszą przyczyną są wady konstrukcyjne/materiałowe albo inżynier przychodzi na kacu i coś w CAD próbuje z bolącej głowy urodzić, albo po "narysowaniu" silnika, jego koszty są zbyt wysokie. Wtedy tnie się, ale jak? Nie każe się znowu pocić inżynierowi, bo przecież wziął kasę, robić znowu masę testów itp., tylko odchudza się konstrukcję. Staje do CADa już młodszy inżynier i "poprawia" Efekt jest taki, że mamy na świecie silniki bardzo udane, udane i gnioty. Pewnie w gniocie przedłużysz życie poprzez częstszą wymianę oleju, tylko o ile i czy ma to ekonomiczny sens, że o eco już nie wspomną. Częśc gniotów jest w czasie ich ewolucji poprawiana i osiągną status silnika udanego, ale to też nie wszystkie konstrukcje. Nie które podłe, zwyczajnie zdechną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz oczywiście prawo tak uważać, ale dobrze jest się czymś podeprzeć. Wady konstrukcyjne/materiałowe oczywiście też się zdarzają, takie jak łuszczące się paski w 1.2 Puretech, pękające sprężyny zaworowe w TSI, czy krusząca się ceramika z DPF podawana z powrotem do dolotu. Niektóre z nich objawiają się szybko, inne później. Jedne zostały poprawione a inne nie. Są zależne od producenta, modelu, typu silnika, osprzętu, roku produkcji itp. Ale to są różne przypadki. To co łączy wiele awarii to właśnie problemy z olejem - słabe smarowanie, zatykające się magistrale olejowe, zatarte panewki, zaklejone pierścienie, zniszczone pompy oleju itp. Do tego  coraz rzadsze oleje zapewniające mniejsze opory, zużycie benzyny ale też mniejszy film olejowy.

Drugą przyczyną jest wg mnie ekologia, EGR, DPF, soft trzymający auto na niskich obrotach i inne wynalazki zabijające silniki. To już faktycznie robota inżynierów na zamówienie decydentów z UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście w Renault było mało takich silników. Udane to 0.9 1.0 1.33 1.6 tce i 2.0 tce. Benzynowe wolnossace z czasów euro 4 też nie miały problemów wynikających ze złej konstrukcji. Zauważcie że w renault jest mało kodów silnika z danej pojemności. Taki przykład to 1.33 ma 3 perefiksy tak jak 1.0 tce i raczej odnosi się do tego czy jest dpf czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!