Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszki silnika/skrzyni


matizek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją meganką. 

Przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu szarpie mi autem, są 2 lub 3 bujnięcia mocniej odczuwalne na niższych biegach. Domyślam się, że winne są poduszki silnika, z tego co zauważyłem prawa przy rozrządzie jest do wymiany (ale ona odpowiada raczej za drgania karoserii na postoju czy odpalaniu), lizak pod autem wymieniał mi mechanik miesiąc temu. Została jeszcze poducha skrzyni, pod aku - ona może powodować to szarpanie? Prawdopodobnie te dwie poduszki są od nowości lub nie były bardzo dawno wymieniane, 345k nalotu. Naliczyłem 3 poduszki, a widzę że niektórzy mają 4 (jest jeszcze lacznik przy rozrządzie którego nie mam). Możliwe że ktoś go nie zamontował czy nie było go fabrycznie. On może odpowiadać za to szarpanie autem?

20240831_175546.jpg

20240831_175549.jpg

Edytowane przez matizek
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pamięć mnie nie myli, ta 4 poduszka była stosowana tylko przy silnikach 2.0 oraz chyba 1.9 dci, także jeśli zgodnie z opisem masz 1.5, to raczej nie powinno tam jej być. Do jej montażu potrzebna jest inna łapa – ma punkt do jej przykręcenia. Czy można zamiennie stosować te łapy, żeby sobie dołożyć taką poduchę, to niestety nie wiem.

Co do szarpania, to może mechanik zamontował miernej jakości lizak pod silnikiem? Tanie zamienniki niestety często nie spełniają swojej roli. Ja w M2 zawsze stosowałem poduchy Sasic i byłem zadowolony, ale ponoć Hutchinson też są bardzo dobre (biorąc pod uwagę opinie ludzi z tego forum). Swoją drogą pozostałe poduchy, jeśli są uszkodzone, warto wymienić, gdyż jazda w takim stanie przyspiesza zużycie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, matizek napisał(a):

a widzę że niektórzy mają 4 (jest jeszcze łącznik przy rozrządzie którego nie mam)

Ten łącznik był stosowany w M III przez kilka lat, w nowszym silniku 1,5 dci już go nie ma. W M II ten silnik miał trzy poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę zapomniałem o tym wątku... Sprawa na ten moment wygląda tak: poduszka przy rozrządzie wymieniona (ori), pod akumulatorem też weszła nowa (ori), pod autem lizak zmieniał mechanik, marki nie znam, ale wyglądała ładnie, jak nowa.. Wleciało rownież kompletne sprzęgło + wysprzeglik. Szarpanie występuje dalej tyle, że jest jakby bardziej delikatne. Wcześniej było to mocne szarpnięcie przy dodaniu czy odpuszczaniu gazu, bylo slychac stukanie metalu o metal czy coż w tym stylu. Teraz jest dalej to samo tyle, że jest ono lepiej amortyzowane za pewne przez poduchy :) Co ciekawe podczas cofania nie ma mowy o żadnym szarpaniu, jest tak jak być powinno. Im większy bieg tym mniej jest odczuwalne to szarpanie. Na jedynce mocno, na dwójce mniej itd. Jest to szczególnie denerwujące w korku, kiedy chce lekko podjechać do poprzedzającego auta i robi się kangurek :) Nie wiem za bardzo za co mam się zabrać. Wypiąłem kostkę od pedalu gazu, przepustnicy coś wyczyściłem, psiknakem kontaktem i jak problem był, tak jest.. Gdzie szukać dalej? - wtryski, egr (był wyjmowany i czyszczony około 2 lata temu)? Gdzieś czytałem, że problem może tkwic w elektronicznym pedale gazu który może być zbyt czuły, tyle że podczas cofania problemu nie ma..

Edytowane przez matizek
znaki interpunkcyjne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jakie masz luzy na dyfrze i skrzyni tzn. jedno koło na ziemi, auto na 1/wstecznym biegu drugie koło w górę i tym kołem kręć od bandy do bandy. Pewno to czego szukasz to ja mam w 1,33 TCe i to powoduje stukanie kiedy auto na przemian ciągnie czy hamuje silnikiem. Taka chyba podła uroda Renault że wymyślili sobie takie luźne spasowanie. Robiłem porownanie w starej Kia Proceed I tam luzy to 1/3 luzow mojej M IV, patrząc na kąt obrotu. W mojej Dacii Spring też luzy są w mojej ocenie nadmierne ale mam to w zupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówke, sprawdzę jak wrócę do domu. Ale to trochę dziwne, szarpie podczas jazdy na 1,2,3,4 i 5 biegu a na wsteku zero szarpanie.. 

Tak to wygląda. Nie wydaje mi się, że są duże luzy albo po prostu się nie znam. Auto na pewno nie wyszlo z takim szarpaniem z fabryki, jeżdżę nim ponad dwa i pół roku i problem jest gdzieś od roku... Wcześniej nie było takiego czegoś. Wymianiac na ślepo poloski? Trochę głupie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj na ślepo najpierw posprawdzaj luzy itp najbardziej narażona na zużycie jest długa półoś nie wiem czy tam w m2 jest podporą bo jeśli jest to łożysko podpory też bym sprawdził :) ps takim kręceniem kołem nic nie sprawdzisz to jest zupełnie normalne wejdź pod auto podniesione i obadaj te półosie luzy na przegubach łatwo wyczuć 

Edytowane przez Asmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść i uszczelnij mapsensor. Przy demontażu uważaj bo ja go kiedyś ułamałem.

Co do luzów: faktycznie występują i mam wrażenie, że są związane z przebiegiem/zużyciem. Tylna poduszka jest najważniejsza i powinna być taka:

https://allegro.pl/oferta/lapa-poduszka-silnika-renault-dacia-1-5-dci-112381550r-112383665r-15438819781?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAi_G5BhDXARIsAN5SX7qlgzlWDV1tkWjjJLjy2Lwc3C-eMXwWaMDw5qDqeb5rusUzIIJdXG4aAseWEALw_wcB

Chodzi o konstrukcję, nie o konkretnego producenta. W tej konstrukcji jest w Megane IV. Temat tej konstrukcji poduszki przerabiałem w MII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@matizek to są luzy układu różnicowego skrzyni biegów. Twoja skrzynia może już wydawać dziwne dźwięki na wysokich obrotach.

Film pokazuje jaki luz występuje na pierwszym biegu. Kolega miał podobnie i regenerował skrzynię, ale u niego zaczął już ślinić olejem. To był młody samochód z przebiegiem ponad 300 kkm.

Oczywiście szarpał po wymianie dwumasy, która była pierwszą podejrzaną. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie luzy występują od samego początku, od stanu salonowego M IV rocznik 2018, 1,33 TCe 100 KM (4 cylindry) skrzynia manual 6. Żadnych problemów ze skrzynią, sprzęgłem czy czymkolwiek innym. Kilka lat walki z ASO nic nie dało, wymieniali półosie, jakieś smary, bzdety itp. Dokładnie takie samo zachowanie obserwowałem w Clio z 3 cylindrowym 0,99 Tce czyli w 3 cylindrowej wersji mojego silnika. Tak to sobie wymyślili i tak to działa. Wkurzające, ale poza tym auto jeździ niezawodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!