Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka świec żarowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zwracam się z prośbą o pomoc dot. zapalającej się kontrolki świec żarowych. Samochód posiadam od 1,5 roku (silnik 1.9 dCi 102KM) i odkąd zaczęło się robić ciepło, zaczęła się świecić kontrolka świec żarowych (zimą w ogóle nie było tego problemu) - kiedy chce to świeci nieustannie, czasem świeci przez chwilę albo w ogóle (nie ważne czy podczas pracy czy na samym zapłonie). Łącząc się przez OBD to wywala głównie błąd czujnika ciśnienia doładowania (że niby za małe ciśnienie doładowania względem atmosferycznego), lecz zacząłem od wymiany wężyków podciśnienia na nowe, założyłem nowy elektrozawór turbosprężarki, lecz dalej nic nie pomogło. Ostatecznie zacząłem kupować i podmieniać w/w czujnik ciśnienia doładowania - czy używka, czy nowy porządnej firmy... bez zmian. W załączniku zostawiam ostatni screenshot, który udało mi się zapisać. Nie ukrywam, że jest to już troszkę irytujące, ponieważ gdy ta kontrolka świeci to jest w stanie nawet na postoju (np. na światłach) stracić moc i jedyne co pomaga to zgasić samochód i go ponownie uruchomić... nie zdarza się to często, lecz bardzo sporadycznie ale jedno z drugim musi mieć coś jednak wspólnego. Jeszcze mogę dodać, że jak kontrolka się świeci to pod pod maską "bzyczy", ale co... nie mam pojęcia.

Jakieś złote rady? 🙂 Proszę o pomoc, dziękuję.

PyClip.jpeg

Edytowane przez Lukash1710
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzyczy (czyli działa) elektozawór podciśnienia turbiny. Turbinę masz zerojedynkową czyli bez zmiennej geometrii.

Map wykrywa usterkę niskich obrotów turbiny. Częstą przyczyną takiego stanu rzeczy w tym silniku są zapychające się złogami oleju rurki smarowania turbiny.

Wystarczy je wymotować i porządnie przepłukać odtłuszczaczem.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka znów wróciła. Swoją drogą wcześniej myślałem, że to może i być wina EGR, który mógł być brudny a okazał się zaślepiony (ktoś wywalił rurkę i zaślepił otwory, EGR sam w sobie był czyściutki). Tylko jedno mnie zastanowiło jeszcze bo czasem do tego błędu czujnika doładowania wyskoczy z EGR bądź też z przepływomierza, na szczęście mam pozapisywane stare screenshoty błędów. Mierzyłem napięcie w wtyczce z EGR i jest prawidłowe (przy dodawaniu gazu również się napięcie podnosi), odpinałem również na próbę wtyczkę z przepływomierza to auto zaczyna się dławić i szarpać etc.

1.jpg 2.jpg

 

Mam rozumieć, że brak pomysłów co może być przyczyną? Z swojej strony sprawdzałem już wszystko co mogłem... 😞 

Edytowane przez Lukash1710
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to na pewno chodzi o kontrolkę świec czy o check engine? 

Na pierwszym screenie widać bylo że na obrotach ciśnienie doładowania było niższe od atmosferycznego o prawie połowę. Więc albo czujnik albo drutki, złącza. Na tym samym screenie widać kontekst obecny o tam na obrotach zerowych ciśnienia są niemal równe. 

Nie wiem do końca jak działa układ sterowania turbiną ale jeżeli czujnik doładowania jest niesprawny to trudno żeby działał dobrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2024 o 11:26, Lukash1710 napisał(a):

Łącząc się przez OBD to wywala głównie błąd czujnika ciśnienia doładowania

Sprawdzałeś drożność wężyka prowadzącego od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia? Tam jest nadciśnienie.

Warto sprawdzić zasilanie czujnika na pinie C. Poniżej schemat połączenia czujnika (numer 147 na schemacie) z komputerem wtrysku (120) brązowa wtyczka.

 

Zrzut ekranu 2024-09-23 140707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pepone napisał(a):

A to na pewno chodzi o kontrolkę świec czy o check engine? 


Kontrolkę świec, ta z sprężynką.

Czujnik ciśnienia doładowania został podmieniany już kilka razy, pierw kupiłem oryginalną używkę - bez zmian, później nowy z SKV - również bez zmian, znowu kupiłem czujnik, lecz na próbę z Aliexpressu za kilka złotych to według komputera "przeładowywał" czterokrotnie, lecz dalej się świeciło i nie było żadnej różnicy. Koniec końców pojechałem na szrot w poszukiwaniu czujnika z myślą, że wcześniejsza używka mogła być wadliwa, ale dalej to samo.

 

Godzinę temu, aniewa napisał(a):

Sprawdzałeś drożność wężyka prowadzącego od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia? Tam jest nadciśnienie.

 

Przyznam się bez bicia, nie sprawdzalem. Tylko powierzchownie oglądałem czy nie jest zawalony. Miałem to dawno sprawdzić czy jest pełny przelot na wężyku, ale zapomniałem o tym. Dzisiaj to postaram się sprawdzić. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak wyskoczy to błąd jest jako stały i pewnie przez ten czas czyta jako niedoładowanie. Tak jak pisałem wyżej, że czasem samo od siebie zgaśnie i jakiś czas jest spokój.

 

Sprawdziłem wężyk, jest czysty od środka. Kiedyś mierzyłem jedynie co napięcie na tej wtyczce i też było ok jednocześnie ruszając kabelkami czy czasem jakaś przerwa się nie pokaże.

Edytowane przez Lukash1710
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, zostaje jeździć z wpiętym OBD i stale  obserwowac. Nie wiem czy te pyren-y mają jakieś funkcje trendów/przebiegów. Szukasz igły w stogu siana. Poruszaj też kablami/wtyczkami na biegu jałowym - może wyjdzie. Może też być jakiś mega wredny błąd w samym ECU - zimne luty itp. Ale nie ma co krakać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ruszać wszystkimi możliwymi kabelkami, wtyczkami ale dalej nic. Wracając do tego "bzyczenia" elektrozaworu turbiny... dopiero zaczyna "bzyczeć" z automatu gdy zaswieci się w/w kontrolka świec. O co tu może w końcu chodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Lukash1710 napisał(a):

Wracając do tego "bzyczenia" elektrozaworu turbiny... dopiero zaczyna "bzyczeć" z automatu gdy zaswieci się w/w kontrolka świec.

To bzyczenie słychać po zgaszeniu silnika czy w czasie pracy chociaż w czasie pracy silnika trudno byłoby to usłyszeć, ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzyczenie słychać podczas pracy, na 100 procent jest to z elektrozaworu turbo (odłączyłem kostkę jak sobie chodził na niskich obrotach). Gdy zaś silnik zgaszę, wszystko ucicha.

 

Raz już jakiś czas temu wymieniałem ten elektrozawor z myślą, że problem zostanie rozwiązany bo gdzieś wyczytałem, że jak bzyczy to wina elektrozaworu, lecz nie pomogło (albo trafiłem na wadliwy zawór, rzekomo oryginał).

Edytowane przez Lukash1710
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworki podciśnieniowe oraz elektromagnetyczne (np sterujące EGR w niektórych autach) są sterowane metoda PWM - modulacja szerokością impulsu. Czyli sygnał sterujący z definicji jest fala prostokątną o zmiennym współczynniku wypełnienia. Stopień otwarcia jest jakby "wartością średnią" tego przebiegu. Tak więc taka jest natura sterowania - czy to, że słychać jest awarią? Trzeba by porównać z innym silnikiem. Ale to jest jakoś bardzo głośno? Natomiast możliwe jest że jakieś zakłócenie na sterowaniu turbo wywołuje problem nie doładowania np. Czy gruszka rusza geometrią w pełnym zakresie? Czy wyczuwalne są jakieś zacięcia? 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pepone napisał(a):

Czy gruszka rusza geometrią w pełnym zakresie? Czy wyczuwalne są jakieś zacięcia? 

W tym silniku nie ma geometrii, gruszka steruje tylko zaworem upustowym spalin. Oczywiście warto sprawdzić, czy się nie zacina. Zawór regulacji ciśnienia turbo steruje upustem spalin bezpośrednio do wydechu, z pominięciem turbiny.

W czasie pracy ten zawór nie powinien brzęczeć pomimo sterownia sygnałem prostokątnym. 

@Lukash1710 sprawdź w czasie jak brzęczy ten zawór czy na białym przewodzie zasilającym go masz napięcie instalacji. Ewentualnie w tym czasie podaj mu dodatkowym przewodem zasilanie z akumulatora.

Błąd czujnika ciśnienia doładowania pojawi się pojawi się również, gdy odczytane ciśnienie doładowania jest niższe od zaplanowanego w sterowniku przy określonych obrotach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!