Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe odcięcie zapłonu i brak możliwości odpalenia auta bez karty w czytniku


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, mam w mojej Megance dodatkowe odcięcie zapłonu zamontowane przez któregoś z poprzednich właścicieli i chciałbym się go pozdbyć.

 

Wygląda to tak, żeby odpalić auto muszę włożyć kartę do czytnika kliknąc ukryty przycisk + standardowo oczywiście pedały. Między przyciskiem a wciśnięciem pedałów nie ma różnicy w jakiej kolejności to zrobię.  Sam przycisk ukryty jest dość [ciach]!#@, bo muszę otworzyć skrzynke bezpieczników i zabezpieczony on jest dodatkowym bezpiecznikiem 5a(przynajmniej tak to wygląda). Od guzika idzie sobie kabelek w wiązke pod kierownice(zdjęcie). Do czego może to byc podpięte? Spotkał ktoś coś takiego?

 

Druga sprawa jak włączyć start zapłonu bez wkładania karty do czytnika? Mam do dyspozycji icar2 z payclip (nieznalazłem tej opcji) i ecu tweaker, mogę pobrac też ddt4all jakby było prościej, tylko potrzeba mi nazwy tej opcji i gdzie tego miej więcej szukać, w poradniku kolegi @aniewa jest opcja aktywacji hf, ale brak mi w nim tłumaczenia co zmieniają podkreślone opcje, pomoże ktoś i wskaże właściwą opcje?

WhatsApp Image 2024-10-20 at 12.03.57.jpeg

aktywacja HF - doorlock.jpg

aktywacja HF - SES function.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ravven napisał(a):

Druga sprawa jak włączyć start zapłonu bez wkładania karty do czytnika?

Skąd przekonanie, że funkcja wolnych rąk jest w aucie?

7 godzin temu, ravven napisał(a):

Od guzika idzie sobie kabelek w wiązke pod kierownice(zdjęcie). Do czego może to byc podpięte? Spotkał ktoś coś takiego?

Może być podpięte do przekaźnika połączonego na funkcję podtrzymania albo do gotowego modułu realizującego taką funkcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest moja druga Meganka i HF działa jak w poprzedniej, otwiera zamki, zamyka się kiedy odchodzę, tylko nie włącza zapłonu.  Rozkodowałem też VIN.

Brzmi skomplikowanie, zostaje mi tu chyba droga po kablach.

Wracając do HF mam już ddt4all, konfiguracja w SES wyglądają jak na screenie. Czy któraś z tych opcji włącza zapłon, czy to ustawia się w innym module?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ravven napisał(a):

Od guzika idzie sobie kabelek w wiązke pod kierownice(zdjęcie). Do czego może to byc podpięte? Spotkał ktoś coś takiego?

Być może do czytnika karty lub blokady kierownicy. Spróbuj to odpiąć.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Sprawdzę dziś wieczorkiem jak wrócę z pracy i dam znać, bo szczerze to nie pamiętam.

11 godzin temu, aniewa napisał(a):

masz wyłączoną funkcję ANTI_HIJACK_CF

Tak mam ją wyłączoną, podrzucam screeny ustawień jedyna różnica jaką zuważyłem jest w SES, CF_VSC_CAR_BODY_AND_THATCHAM - mam Tuning LF K95, w poradniku na screenie jest Tuning LF B95, nie widziałe tego wczoraj, robi to jakąś różnice?

 

 

doorlock.jpeg

ses.jpeg

Edytowane przez ravven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystkie ustawienia w zakładce doorlock i SES funcion masz prawidłowe. U mnie jest identycznie. Może nie masz anten wykrywających kartę wewnątrz samochodu? Drzwi mają osobne anteny.

Sprawdź czy anteny wewnętrzne są na 433 Mhz.

image.thumb.png.2595552b4d587c919374d2780ca8b2e2.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Anteny wewnątrz mam na 433mhz, co ciekawe auto nie włącza zapłonu tylko za pierwszym razem, gdy odpale auto z kartą w slocie i ją wyjmę, to do zamknięcia samochodu mogę je odpalać bez ponownego wkładania karty do slotu, dopiero gdy zamknę auto muszę znów włożyć kartę i wcisnąć ukryty przycisk. Czy może być tak, że ten przycisk w jakiś sposób blokuje mi zapłon bez karty w środku, ale tylko za pierwszym razem?

ses.thumb.jpeg.71af99220f1a6b517f699b644d9d2d9b.jpeg

 

Do czego służą podkreślone opcję, u Ciebie w poradniku w read np.  IMMO TIMEOUT REWORK MODE TM CF - jest na 0min.

Edytowane przez ravven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ravven napisał(a):

Czy może być tak, że ten przycisk w jakiś sposób blokuje mi zapłon bez karty w środku, ale tylko za pierwszym razem?

Bez wątpienia tak. 

Nie wiem do czego służą podkreślone funkcje, to mój załącznik?

Moje ustawienia w sekcji SES function są następujące:

image.thumb.png.9adff6a55fad226c70565efc56f97cde.png

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście dodałem Twoje załączniki z poradnika aktywacji HF i nimi się sugerowałem w ostatnim mój z mojego samochodu, no ale z ostatniego Twojego załącznika wynika, że mamy te same ustawienia, czyli ktoś sie podpioł tym guzikiem pod coś co mi blokuje zapłon przy pierwszym uruchomieniu, narazie nie będe tego szukał po kablach przez natłok pracy i przez pogodę, dzięki Ci mistrzu za porady, jak doszukam się do czego prowodzi przewód od ukrytego przycisku dam tu znać dla potomnych i dla możliwych dalszych porad jak to odpiąć.

Edytowane przez ravven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!