Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Większe felgi do Megane IV

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżym użytkownikiem RM i pytanie praktyczne do użytkowników w sprawie zakupu nowych felg i opon . Kupiłem przed paroma dniami hatchbacka na felgach 15" stalowych z  oponkami  zimowymi , ale raczej do wymiany na nowe po tym sezonie. I jest teraz konieczność zakupu nowych oponek i letnich i jesienią zimówek  i jest możliwość wyboru - zmiany rozmiarów. Przeczytałem cały materiał z forum i widzę że prawie wszyscy zakładają większe felgi niż 15". I teraz pytanie do Kolegów którzy eksploatują RM , bo nie mam doświadczenia ,  dotychczas jeździłem fokusem na 15" i było prowadzenie OK w fokusie jak na moje odczucie  , ale podobno w RM ma to wpływ , bo ma miękkie zawieszenie i odbija się to na prowadzeniu samochodu przy większych prędkościach i zakrętach. I teraz jak kupię felgi 16" alu. lub stalowe jakie zalety i wady na lato  i co z czujnikami ciśnienia ?

Felgi 15" zostawił bym na zimę . Mam nadzieję  nie przekroczyłem jakiegoś punktu regulaminu i nie dostanę znowu ostrzeżenia , bo strasznie srogo tu jest , nawet piszę ciągłym tekstem . 😏

Edytowane przez buggy11

Czujniki warto mieć w oponach - kupisz na allegro lub na alie.... taniej. Zmiana kompletu kół: reset ciśnienia na Rlinku i po kłopocie - nie dać się naciągnąć na programowanie czujników.

17 calowe, wg. mnie są mało komfortowe - bo mam.  Zawieszenie  MIV względem MI czy MII to twardy wóz drabiniasty. Optymalny balon opony to 55 czyli 16", bo 50 to już 17".

Bieżnik opony na zimę polecam Dunlop Wintersport 5 (oprócz fantastycznych właściwości to mają bieżnik wyższy niż konkurencja - 16" to 10 mm, 17" to 9 mm), na lato Bluresponse (są lepsze na wodzie niż na suchym).

• Zwycięzca 1

W dniu 5.03.2025 o 10:28, Qbak napisał(a):