Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie, wypadanie zapłonu - GT 1.6 TCe 205 -


VMacko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Witam wszystkich i jednocześnie proszę o pomoc w diagnozie, być może ktoś już miał podobny problem. 
Megane IV Grandtour GT 1.6TCe 205 2018r. Przebieg 162k km. Auto mam od września, przejechałem do tej pory bezproblemowo około 4000km. Po zakupie zrobiony serwis olejowo - filtrowy (w tym olej w skrzyni) oraz wymienione świece zapłonowe (OEM Renault/Nissan).
Jakiś tydzień temu silnik miał problem z porannym rozruchem - normalnie pali na przysłowiowego strzała, ale tym razem rozrusznik kręcił dłużej, jakieś 5s. Po tym czasie odpalił i pracował normalnie. Przez kolejne dni to się już nie powtórzyło - odpala normalnie, więc zakładam że to jakiś jednorazowy przypadek.
Kilka dni temu podczas ruszania spod świateł silnik zaczął trochę szarpać. Działo się to tylko przez chwilę, potem na kolejnych światłach było już ok. Wczoraj te objawy znowu wystąpiły, poszarpywanie i w moim odczuciu wypadnie zapłonu podczas przyspieszania w zakresie mniej więcej do 3500rpm, powyżej jedzie już normalnie. Na desce żadnych kontrolek i błędów. Podłączyłem pyClipa, licząc że zapisał się jakiś błąd - no i tu niestety problem, bo żadnych błędów nie ma.

 
Screenshot_20251207_195306_PyClip.thumb.jpg.aed75b94169dd15ffdbc6fa36b2fbbb0.jpg
 
Jakieś pomysły, w czym może być problem? Profilaktycznie mam zamiar wymienić cewki, ale wolę zapytać - może ktoś już coś podobnego przerabiał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2025 o 14:32, Andrzej-2010 napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7, 5.9 :!: - aniewa 

O skrzyni EDC się dużo naczytałem przed zakupem, ale to zdecydowanie nie to - potrafię wyczuć gdy szarpie sprzęgło a kiedy coś jest nie tak z pracą silnika. Skrzynia pracuje całkowicie prawidłowo.

Dziś, około 200km od wystąpienia pierwszych objawów w końcu (jakkolwiek to brzmi...) pojawił się jakiś błąd: Skontroluj układ wtrysku paliwa.

pyClip wskazuje na DTC030000/DF065 - Wypadanie mieszanki. Jakieś pomysły?

Screenshot_20251210_161126_PyClip.thumb.jpg.b37f2636aefcae265bcd06dad5bfea8a.jpg   

 

Screenshot_20251210_161036_PyClip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja dupo-hamownia nie wykryła ponadprzeciętnej mocy 😉 Auto pochodzi z niemieckiego rynku i raczej jest tu całkowicie seryjny program, wszystkie dodatki jak start-stop i inteligentne ładowanie są aktywne. Zakładam, że jeśli ktoś robiłby program to by to dezaktywował. Paliwo leję 95, ale akurat rezerwa się czai za rogiem to mogę zalać pełny kocioł 98 dla testu.
Mam wrażenie że im delikatniej jadę tym bardziej ten problem występuje.
Zrobiłem przed chwilą jazdę testową, tym razem wystąpił błąd konkretnie na pierwszym cylindrze - DF059 i stało się to jak jechałem ze stałą prędkością w trybie manual na piątym biegu i obrotami 2600-2800rpm, nie duże obciążenie - utrzymywanie około 80km/h.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Szarpanie, wypadanie zapłonu - GT 1.6 TCe 205 -
W dniu 8.12.2025 o 08:52, VMacko napisał(a):

Przebieg 162k km.

Auto mam od września, przejechałem do tej pory bezproblemowo około 4000km.

Po zakupie zrobiony serwis olejowo - filtrowy

  -(w tym olej w skrzyni) oraz wymienione świece zapłonowe(OEM Renault/Nissan).

 

15 godzin temu, VMacko napisał(a):

Zrobiłem przed chwilą jazdę testową, tym razem wystąpił błąd konkretnie na pierwszym cylindrze - DF059 i stało się to jak jechałem ze stałą prędkością w trybie manual na piątym biegu i obrotami 2600-2800rpm, nie duże obciążenie - utrzymywanie około 80km/h.

W pierwszej kolejności zalecam;

   1/ zamianę miejscami wtryskiwacz I- cylindra z wtryskiwaczem z innego cylindra,

  2/ zalać auto Pb 98, oraz do każdego tankowania stosować  Archoil AR6900 - P MAX;
         a/ oczyszcza; 
zbiornik paliwa, przewody paliwowe, pompę paliwa, wtryskiwacze, końcówki wydechu,

         b/ utrzymuje; katalizator w dobrej kondycji,

         c/ gdy wtryskiwacze nie pracują w sposób symetryczny - w parach ( cylinder 1 z 4 i 2 z 3 ),

              1/ moment obrotowy nie jest równomierny, co powoduje drżenie silnika, 

              2/ jeśli istnieją duże różnice w pracy wtryskiwaczy ;

                   - silnik będzie drżał, wibracje zarówno na biegu jałowym, jak i podczas jazdy

  3/ przeprowadzić płukankę silnika,

  4/ zastosować markowy olej o parametrach zapobiegających/zmniejszających zjawisko LSPI ; 

       a/ Amsoil Signature 5W-30; API; SN Plus; SP,

       b/ lub Ravenol DXG 5W-30; API SN Plus, SP ( RC ) 

  5/Nie uprawiać przesadnej eko- jazdy  i nie zamulać silnika;

      Zjawisko LSPI nasila się przy; 

               a/ niskich  obrotach ( 1500 ~ 2200 obr.),

               b/ małym litrażu z turbodoładowaniem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeździj paliwo do głębokiej rezerwy i zalej 98 albo shell racing jak masz w pobliżu.
Jak nie minie to Nie zamieniaj miejscami żadnych wtryskiwaczy tylko zamień miejscami cewki pierwszą z drugą albo pierwszą z trzecią

jak błąd pojawi się znowu to powinien być na cylindrze z cewką z 1. Jak tak się stanie to wymiana cewki załatwi temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie tematem.

Cewki wymienione wczoraj na nowe OEM. A dzisiaj zalałem też pełny zbiornik 98 na innej stacji niż zazwyczaj tankuję, na razie zrobiłem tylko 10km ale nie widzę poprawy. 


Nie wygląda mi to na problemy z paliwem/dawkowaniem, gdyby tak było to cały czas miałby problemy z nierówną pracą. A tutaj problemy są takie 50/50 - jest całkowicie normalnie i po chwili zaczyna poszarpywać. Zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Temperatura silnika też nie ma dużego znaczenia bo dzieje się to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku, ale na mocno rozgrzanym zdecydowanie częściej.

 

Odpala całkowicie prawidłowo na ciepło/zimno. Nie zauważyłem zwiększonego spalania, wydech czysty, nie czuć paliwem. Olej też czysty, poziom dokładnie taki sam jak zalałem przy wymianie i tutaj również nie wyczuwam nadmiernego zapachu benzyny w oleju. 

No i też nie wyczuwam spadku mocy, jak dam mu w palnik to rwie do przodu jak trzeba - nawet mimo tego poszarpywania i wypadania zapłonu. 

@Andrzej-2010 Płukanka silnika była robiona przed wymianą oleju. Zalany olej to ELF Fulltech LSX 5W40. Eko jazdy zdecydowanie nie uprawiam, chociaż skrzynia zdecydowanie do tego zachęca bo zmienia biegi poniżej 2000rpm. Często jej w tym przeszkadzam kręcąc silnik wyżej w trybie manualnym.

Dołączam dwa filmiki z pracy na wolnych obrotach:
Tutaj pracuje całkowicie normalnie: https://drive.google.com/file/d/1mjU-7-T745ATmJZJM-vydA6GM2Dy8rRz/view

A tutaj sporadycznie wypada zapłon: https://drive.google.com/file/d/1ihCuatfMYH-16QtCR6MI9uZ93za8BsK0/view

W folderze z tymi nagraniami dorzuciłem też kilka krótkich logów z pyClipa, ale chyba nie będzie tu zbyt wiele widać bo czas odświeżania wszystkich parametrów jest dość wolny: https://drive.google.com/drive/folders/1h_hr49MwZ1a9ryrjaEHcP69hWkGqVN1m

W weekend spróbuję zajrzeć do świec jeśli znajdę klucz. Czy w tym silniku jak w większości silników Renault numeracja cylindrów jest od strony skrzyni, czy normalnie od strony rozrządu? Tzn. który cylinder jest pierwszy? 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!