Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Tak od kupna samochodu nie działał czyli ktoś wymieniał pająk i nie zamontował odpowiedniego. Myślałem że da się jakoś poprowadzić kabel do środka kolumny i połączyć odpowiednie kable.. PEwnie się da tak zrobić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od kupna samochodu nie działał czyli ktoś wymieniał pająk i nie zamontował odpowiedniego. Myślałem że da się jakoś poprowadzić kabel do środka kolumny i połączyć odpowiednie kable.. PEwnie się da tak zrobić..

 

Da się, sam to robiłem, ponieważ nie chciałem wymieniać pająka do póki działa :) Przejrzyj ten temat i znajdziesz dokładnie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

przymierzam się do montażu tempomatu w Megane II FL 1.5 dci - 2007

sprawdziłem i mam kostkę od tempomatu za maskownicą, czyli czeka mnie zakup nowej maskownicy oraz włącznika tempomatu

 

aby sprawdzić, czy mam w kierownicy podłączenie pod montaż przycisków (przewód nr 2 wg wcześniejszych rysunków) muszę ściągnąć poduchę, czyli przekręcam kierownicę o 180 stopni i śrubokrętem zwalniam blokadę poduchy i wyciągam ją

czy muszę odłączyć poduchę, aby sprawdzić czy już mam doprowadzone kable do tempomatu?

 

jeżeli okaże się, że kable są, to wystarczy zakupić przyciski, następnie wyciąć w kierownicy miejsce na nie, ale jak wygląda montaż samych przycisków, czy tylko przykręca się je w kole kierownicy, czy należy coś jeszcze wykonać??

oczywiście, jeżeli nie ma dodatkowych kabli, należy zakupić pająka

 

z góry dzięki za info

 

pozdrawiam

Edytowane przez marcus.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

qrde a ja znowu mam problem :-(

 

Wszystko działało ok , wypięła mi się złączka od przycisków pod poduszką i postanowiłem że kupię nowy zwijacz z tempomatem nie przerabiany.

Podłączyłem wszystko i po przełączniku ogranicznika/temp widać informacje na wyświetlaczu ale przyciski nie reagują :-(

W kompie też żadnych błędów nie było:-( o co kaman ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powiedzcie mi Ci którym udało się zamontować tempomat do Scenica II czy trzeba wymieniać całego pająka czy wystarczy dokupić tylko manetkę tempomatu (wychodzi zdecydowanie taniej) i przyciski na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wymienić pająka ponieważ jak dobrze pamiętam (bynajmniej w moim pająku tak było) nie było do czego podłączyć kostki od pokrętła tempomatu/ogranicznika. Zamontować pokrętło można ale podłączyć to już nie. Nie wiem czy jest tak przy wszystkich pająkach bez tempomatu. Ponadto jak chcesz mieć jak w oryginale przyciski w kierownicy to musisz wymienić pająka, aby mieć gdzie podłączyć przyciski na kierownicy. Pająk od wersji bez tempomatu nie ma wyjścia na kostki do przycisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

photo13.jpg

 

Pięknie;) dodałbym że tą żółtą kostkę łatwo sie rozbiera i można się elegancko wpiąć

 

Czy możesz napisać jak to zrobić i czy masz na myśli rozebranie kostki czy wyjęcie pinów.

 

 

edit:

Poradziłem sobie, należy zdemontować żółty element i podważając dwa haczyki wyjąć pin.

Edytowane przez awow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Może ktoś pomóc. Nie mogę dojść jak połączyć pilota od Clio II aby sterował tempomatem akurat w Clio III. Chciałbym aby + z radia sterował włączaniem tempomatu (R - 900 ohm) "-" z radia sterował wyłączaniem ( O - 0 ohm). Source jeden przycisk zwiększał prędkość ( tempomat "+" - 300 ohm0, drugi przycisk zmniejszał prędkość ( tempomat "-" 100 ohm). W schemacie tempomatu są połączone wszystkie 4 przyciski jedną stroną, druga są również połączone w jeden przewód ale za pomocą rożnych rezystancji. Na pilocie niestety nie mogę tak połączyć gdyż np. przycisk vol - i source są połączone w jedno. Czy można to jakoś obejść.

post-50809-0-31272100-1353489559_thumb.jpg

post-50809-0-40323200-1353489587_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno uruchomiłem tempomat, sterowanie wykonałem na mikrostykach. Mikrostyki jakie zastosowali koledzy i ja są przeznaczone do stosowania wewnątrz pomieszczeń, dlatego mam pytanie do tych co montowali tempomat 3 lata temu jak spisują się owe mikrostyki?

Edytowane przez awow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry wszystkim

Jeżeli chodzi o tempomat

ja kopiłem taśmę ze zwijaczem pod tempomat przyciski poduszek AIR BAG Kierownicy ( można wyciąć miejsce na przyciski tańsza wersja ale mniej estetyczna ) pod tempomat

oraz zmiana konfiguracji w komputerze samochodu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!