Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Czy montując przyciski w pilocie od radia puszczaliście kable bezposrednio do kostki kompa oczywiście z jakaś pośrednim łączeniem , czy w tą pod kierownicą?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie montaż w kierownicy wyszedł tak:

thumb_hosting_zdjec_1362775981__20130308181.jpg thumb_hosting_zdjec_1363031043__20130311194.jpg

 

Dodam że do wtyczki przycisków na kierownicy idealnie pasuje gniazdo z np. wentylatora komputerowego (3 pinowe) przy czym używane są dwa piny. Ja podłączyłem właśnie na takim gnieździe:

thumb_hosting_zdjec_1362776041__20130308190.jpg thumb_hosting_zdjec_1362776059__20130308191.jpg

 

Tempomat oczywiście wcześniej aktywowany CLIPem oraz zamontowany wyłącznik obok regulacji świateł i wszystko pięknie działa :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli masz na myśli ten wyłącznik/włącznik główny, to nie są takie same, jeśli w ogóle można je jakoś porównywać. W SII znajduje się on obok manetki kierunkowskazów i jest w postaci pokrętła, natomiast w MII jest przycisk na desce rozdzielczej obok regulacji natężenia oświetlenia.

Oba przyciski sterujące na kierownicy są identyczne.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, mój zwijacz nie ma kabelka do tempomatu, ale kostkę do przełącznika miałem, gdzie szukać kostki 1519 czytaj kabla czerwono czarnego do wpięcia się z przyciskami, tzn. gdzie najłatwiej się wciąć z przyciskami, gdy zwijacz nie ma kostki do tempomatu.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście najlepiej te przyciski zamontować na kierownicy, tak jak fabryka robiła. Ale tu jest problem, skoro nie posiadasz tej kostki do tempomatu w kierownicy. Skoro przyciski na kierownicy, to i przewody trzeba poprowadzić przez zwijacz, żeby to wszytko mogło działać. W tym wątku jest już sporo informacji dotyczących montażu tempomatu nawet w takich przypadkach jak Twój. Tu przykład jak można sobie z tym poradzić: http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/page__view__findpost__p__128995. Tu tylko pomysł, a wykonanie w kolejnym poście.

Może to będzie pomocne. Ale skoro kolega przymierza się do montażu tempomatu, to warto jednak zapoznać się wcześniej z tym wątkiem w całości.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat mam i ja :unsure: .

Korzystając z długiego weekendu sobie zamontowałem przyciski które leżały i czekały no i udało się nawet wyswietlacz uskutecznić.

Zastanawiam się nad zakupem poduszki z wycięciami - wycięta samodzielnie może byc kłopotliwa przy ewentualnej sprzedazy auta.

Dlaczego te sprzed liftu są sporo tańsze niż te po lifcie (czy są zamienne)??

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w temat za wyczerpujące opisy, a szczególnie opis przeróbki zwijacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak nie zrobisz przycisków sterujących to komputer nie będzie wiedział jaką prędkość chcesz ustawić. Krótko pisząc, muszą być przyciski, nie musza być na kierownicy, ale muszą być podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam teraz o coś innego. Doszedłem do 11 strony wątku, ale problemu taki jak mój nie napotkałem, choć jest on powszechnie znany i pewnie niejeden o niego pytał.

 

Mianowicie, u mnie taśma została przerwana (raz nawet była naprawiana) i tym samym nie działa tempomat.

 

Chciałbym przyciski przenieść na pilot od sterowania radiem (od tyłu) lub jeszcze lepiej - jako, że mam nieoryginalne radio i pilot jest teraz martwy, podłączyć przyciski tego pilota jako sterujące (np. VOL+ jako +, VOL- jako -, a R i 0 pod inne przyciski czy jakoś podobnie). Da się to zrobić?

 

Pod które kable należałoby się wpiąć tymi nowymi przyciskami (który kolor kabli odpowiada za +, -, 0, i R) i gdzie je znaleźć?

 

No i pytanie poboczne - czy skoro taśma jest przetarta/zerwana, to nie powinienem mieć informacji nt. błędu poduszki powietrznej? Błędu takiego nie mam, a poduszka jest w kierownicy na 100% bo sprawdzałem to podczas wymiany kierownicy na skórzaną w zeszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hum...temat mnie przeraża trochę, a do tego w tematach elektroniczno-monterskich jestem noga totalna.

 

Czy ktoś z Wrocławia lub okolic by się podjął zamontowania tempomatu za pieniążek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Mam zamiar aktywować tempomat w Scenicu II, ale myślę o wersji mini, czyli tylko przełączniki, do aktywacji 3 stanowy dźwigniowy:

thumb_hosting_zdjec_1371884242__przelacznik_3_pozycyjny_joystyk.jpg

 

do reszty (R O, + -) przełączniki chwilowe (z rezystorami 100,270,900 OHM)

 

thumb_hosting_zdjec_1371884265__przelaczik_monostabilny_ae-c1522abaaa.jpg

 

Wszystko zamierza zamocować w miejscu gdzie był oryginalny przełącznik (pod kierunkowskazami).

Może ktoś znalazł lepsze, bardziej pasujące przełączniki?

Na czeskim forum ktoś fajnie zrobił:

 

thumb_hosting_zdjec_1371888732__temp2.jpg

 

Pod kierownicą mam wtyczkę 1081 w której są piny do podłączenia głównego włącznika Tempomat/Ogranicznik:

 

thumb_hosting_zdjec_1371885784__tempomat_tylne_zlacza_za_kierownica.jpg

 

Teraz jeszcze, trzeba podłączyć przełączniki R O, + , niestety niemal wszystkie opisy odnoszą się do Megane, a w Scenicu jest nieco inaczej, wiązki i wtyczki od tempomaty idą inaczej. Jak zajrzę za ten panel ze ściemniaczem to napiszę więcej, chociaż wydaje mi się, że raczej gdzieś w pająku przy kierownicy.

 

Może ktoś podłączał już to w Scenicu i przedstawi szczegóły.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak to będzie funkcjonować, nie mówiąc o wyglądzie? :)

przecież oryginalne części tylko wpinasz, klikasz, bez kombinowania. wszystko pasuje. no może jest droższe, ale pewnie 10x lepsza funkcjonalność i bezpieczeństwo w czssie jazdy.

codziennie korzystam z tempomatu, ok. 80% mojej jazdy to tempomat, wiec trochę wiem o tym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcjonować bedzie identycznie, a wygląda całkiem fajnie, za to koszt to zaledwie 20 zł.

Jak wiesz jak podłączyć w Scenicu to podziel się wiedzą, a jak nie to dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!