Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam. Przekopałem cały temat od początku jednak chciałbym się upewnić w kilku kwestiach zanim zacznę się przygotowywać do zakupu części i montażu. Posiadam od niedawna nowe autko - mam 6 biegów i zdziwiłem się że nie ma tempomatu. CLIP to nie problem, mam znajomego z komputerem i oprogramowaniem. Wiem że mogę kupić poduszkę "przystosowaną" do przycisków lub wykonać ręcznie oraz zakupić przyciski w kierownicy zarówno lewe jak i prawe. Tutaj moje pytanie: czy ten włącznik/wyłącznik który użytkownicy montują obok przycisku ESP jest konieczny? Oraz czy muszę zakupić nowy przełącznik zespolony tak jak pisze andrzej 27r (może mój jest w porządku?) Nie rozumiem do końca po czym poznać że ma się instalację "gotową" do tempomatu a która wymaga modyfikacji. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Piccolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamówiłem części i zabieram się za montaż.

Dziś założyłem przycisk aktywujący tempomat. Z racji, że to nie jedyny upgrade jaki chcę zrobić musiałem kupić nieco więcej częsci na alledrogo. Zostało mi to co widać na zdjęciach więc oddam w dobre ręce za dobre piwo (kaczka syna nie wchodzi w gre - robiła za statyw).

Kostka jest do podłączenia przewodów tempomatu do przycisku aktywującego.

thumb_hosting_zdjec_1386716844__dsc_5653.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716824__dsc_5650.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716814__dsc_5648.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716789__dsc_5647.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716833__dsc_5652.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716857__dsc_5655.jpgthumb_hosting_zdjec_1386716874__dsc_5662.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Myślę, że moc nie ma wiekszego znaczenia bo obwód zamykany jest tylko na krótką chwilę. Dla bezpieczeństwa lepiej wziąść z trochę większą mocą. Ja testowego pilota zbudowałem na metalizowanych rezystorach, moc chyba 0.6W i działało bez problemu.

Edytowane przez darek_fsw
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bzyk, jest tak jak opisano wyżej. Nawet gdyby przyjąć już te 12 V, to najmniejszy opornik jaki potrzebujesz musiałby mieć 1,44 W. To tylko teoria.

Z tą mocą rezystorów to chodzi o to jaki maksymalny prąd może przepłynąć przez dany rezystor. Może być nawet 100 W jeśli tylko się zmieści ;)

Według mnie w tym przypadku można śmiało zastosować typowe wartość tj. 0,25 W - 0,5 W. Oczywiście możesz kupić większe np. 1W, nie ma to większego znaczenia.

Przy okazji przeglądając instrukcje serwisowe znalazłem schemat podłączenia tych przycisków na kierownicy. Wartości są nieco inne niż Ty podałeś, ale w granicach tolerancji na pewno się mieszczą.

thumb_hosting_zdjec_1389908030__wartosci_r_w_przyciskach_tempomatu.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W Poznaniu jest ich sporo ale każdy chce minimum 100zł. Przynajmniej ja nie znalazłem tańszego. Znalazłem za to w moim rodzinnym mieście i zrobił mi to za 50zł. Przy okazji zmienił język i sprawdził parę błędów. Ale jest to 100km od Poznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze małą uwagę od siebie, bo mając odrobinę wprawy z lutownicą można zaoszczędzić kilka złotych i trochę czasu. Jak było napisane taśma zwijacza w megance w wersji bez tempomatu ma mimo wszystko 7 żył i do tych dwóch dodatkowych bez problemu można się dolutować zarówno od strony poduszki jak i od strony pająka. Ja u siebie tak zrobiłem i wszystko ładnie działa. Dodatkowo wcale nie trzeba się dobierać do kostki od dołu (tej pomarańczowej) w którą wpinany jest zwijacz. Wystarczy dolutować przewody z jednej strony do zwijaka (są tam tak jakby ucięte piny) a z drugiej zakończyć je długimi szpilkami (szpilki wymontowałem ze starej płyty głównej komputera) i wpiąć je w kostkę od góry. Może nie wygląda to super estetycznie i profesjonalnie ale spełnia swoje zadanie, a wszystko i tak jest schowane w obudowie. Było to wspomniane ale jeszcze potwierdzę. U mnie nie było trzeba aktywować na CLIP tempomatu, żeby on działał. Działa i bez tego ale oczywiście "na ślepo" Clip jedynie sprawia, że wyświetlacz zaczyna pokazywać ustawienia tempomatu. Co do samego sterowania, póki jeszcze nie kupiłem poduszki pod przyciski zamontowałem tempomat w pilocie w radiu, ale zrobiłem to nieco inaczej niż większość. Otóż, z racji tego, że przycisku source na pilocie właściwie wcale nie używam, pod ten przycisk dałem R i 0 a dodatkowe przyciski na obudowie zamontowałem jedynie dla funkcji + i -. A jeszcze w temacie pedału gazu. U mnie mimo braku charakterystycznego oporu na samym końcu dociśnięcie do oporu pozwala przebić ustaloną na ograniczniku prędkość nawet bez potrzeby doginania lub zdejmowania takiego małego plastiku.

Edytowane przez sH44
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ale mimo wszystko, kierownicę raczej trzeba zdjąć? Wczoraj zdjąłem samą poduszkę, żeby sprawdzić, co tam siedzi i stanowczo za mało tam miejsca, żeby odkryć te zaślepione piny przy kabelkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim cennym uwagom, dołożenie tempomatu udało mi się z pełnym sukcesem. Musiałem dorobić te brakujące przewody na jednym i na drugim końcu taśmy i wszystko działa. Teraz tylko zostaje aktywacja funkcji w liczniku, bo na razie trzeba obsługiwać "po omacku" :P

 

Zauważyłem, że przy funkcji ogranicznika, awaryjne przyspieszanie jest aktywowane nie tyle poprzez dociśnięcie pedału gazu do oporu, co po prostu przez szybkie wciśnięcie pedału. Jeśli bardzo powoli dojeżdżam pedałem gazu do końca i wciskam do oporu, to nic się nie dzieje, ale jeśli bardzo szybko wcisnę gaz, to po sekundzie auto już zaczyna przyspieszać. Nie wiem, czy tak rzeczywiście ma to działać, ale w sumie ma to sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!