Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Dopadł mnie problem niedziałającego systemu HF. System raz działał, raz nie, to jedna, to druga strona, to otwieranie, to zamykanie, generalnie zawsze coś nie działało.

Przeczytałem w tym wątku, że odpowiedzialne za to mogą być włączniki zamykania w klamkach, więc przygotowałem się do naprawy, kupując mikrowłączniki, po czym zabrałem się za wymianę. Po rozebraniu klamki w drzwiach kierowcy, przy próbie wydłubania mikrowłącznika, uległ on rozpadowi. Kiedy dokładnie obejrzałem jego elementy, stwierdziłem pod blaszką zwierającą styki kroplę wody, która powodowała zwarcie. Włącznik wymieniłem i cała lewa strona zaczęła działać. Konkluzja jest taka, że włączniki w przeważającej liczbie przypadków nie ulegają uszkodzeniu, tylko dostaje się do nich woda, powodując zwarcie styków. Świadczy o tym wiele przypadków opisanych w tym wątku, kiedy to nowe włączniki przestawały działać po kilku tygodniach. Trudno też, żeby zużył się włącznik np. w tylnych drzwiach, kiedy praktycznie nie jest używany. Kolejnym faktem przemawiającym za tym jest to, że włączniki raz działają, raz nie (kiedy woda odparuje lub ponownie dostanie się do włącznika). Przyczyną dostawania się wody do włącznika jest jego budowa, a mianowicie półkulista czapeczka, która z zewnątrz wygląda jak kulka, a na którą naciska przycisk, jest ruchomo ale nie szczelnie umieszczona w obudowie włącznika, co umożliwia przenikanie wody do wnętrza, a jednocześnie bardzo utrudnia jej odparowanie. Według mnie wystarczy dobrze wysuszyć włącznik i zabezpieczyć go przed wilgocią, ale nie tak, jak to ktoś opisał gumą z rękawiczki. Ja użyłem do tego celu smaru silikonowego. Jest on bezbarwny, odporny na działanie wody, nie klei się do niego kurz, wiec jest idealny do tego celu. Dodatkowo przesmarowałem nim ruchomy element samego przycisku w klamce, co zabezpiecza przed wnikaniem wody do samej klamki i przycisk nie zamarza na mrozie.

Oczywiście włącznik w klamce kierowcy wymieniłem, bo stary się rozpadł, ale w PT drzwiach zabezpieczyłem tak, jak opisałem, zobaczymy na jak długo pomoże.:rolleyes:

Zabezpieczenie w wyżej opisany sposób pomaga, ale w przypadku sprawnych włączników. Niestety woda (wilgoć), która przez dłuższy czas pozostaje we wnętrzu włącznika powoduje korozję jego styków, czego naocznie doświadczyłem. Wtedy pozostaje jedynie wymiana i zabezpieczenie przed wilgocią.

Edytowane przez janusz2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Temat na w tytule ph1 ale dołączę się z dwoma pytaniami dotyczącymi ph2:

1. Jak się odblokowuje zaślepkę tylnej klamki? Zdjąłem gumowy korek ale w otworze nie widzę blaszki którą należałoby pociągnąć tak jak w przedniej klamce.

2. Czy klamki lewe i prawe się czymś różnią? W prawych przednich drzwiach mam zapieczoną śrubkę która łączy dwie części zewnętrznej klamki. Obawiam się że przy odkręcaniu na siłę lub rozwiercaniu coś się połamie. Na Allegro jest duży wybór klamek przednich lewych a niewiele przednich prawych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 - jest taka sama "blaszka" jak w przodzie. Budowa jest identyczna, tylko cała klamka jest głębiej i po prostu ciężej się do niej dostać.

Ad. 2 - zależy czy część zewnętrzna czy wewnętrzna klamki. Części zewnętrzne czy z prawej czy z lewej czy z przodu czy z tyłu są identyczne (podsumowując wszystkie klamki zewnętrzne są takie same). Natomiast część wewnętrzna przód i tył z jednej strony jest identyczny. Prawy i lewy się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Do sprawdzenia/wymiany czujnik optyczny (znajduje się pod tą czarną zaślepką - dostaniesz się od strony tapicerki). Przycisk zamykający działa bardzo dobrze.

Edytowane przez e-mil11
Brakujący nawias.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Hej, kupiłem wczoraj megane 2 kombi 1.6 16v 2003r.
Na karcie są 3 przyciski, ale nie wiem który jest od czego, w każdym razie złapałem się już 2x na tym że bagażnik był otwarty, i nie wiem jak to zrobiłem. I chodzi mi o to że otwarty całkiem, a nie odblokowany :P Tak samo czy samochód powinien zamykać się po odejściu? Próbowałem nawet sprawdzić, ale chyba zbyt blisko odszedłem z kartą.

To moje pierwsze Renault, pierwszy Francuz do tego, więc wiele rzeczy nie ogarniam :D

Edytowane przez izidev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz odpowiedz na większość twoich pytań

11 godzin temu, izidev napisał:

Tak samo czy samochód powinien zamykać się po odejściu?

Nie. Jeżeli masz przyciski w klamkach to masz system "hands free" i możesz zamknąć naciskając przyciski na klamkach lub przycisk w znaczku (rombie) na klapie bagażnika. Jeżeli nie masz "HF" to zamykasz przyciskiem w karcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy nie mam aktualnie Dialogysa, może ktoś podrzucić numer części dla czujników hf (chodzi mi o te optyczne pod klamkami), potrzebuję konkretnie prawy przód.

Ewentualnie nie macie linka do nowych czujników? Do Aso mi nie po drodze. Ewentualnie może ktoś chce sprzedać używkę na 100% sprawną?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sprawne 2 szt. Kiedyś wymieniłem w swoim samochodzie, Okazało się, że niesprawne były z powodu zaparowania okienek bo okazało się, że się rozszczelniły (często tylko z tego powodu nie działa otwieranie po włożeniu ręki). Po osuszeniu i uszczelnieniu (sklejone "kropelką") działają jak nowe. Sprawdziłem je bo to było w trakcie wymiany na nowe; Możesz to sprawdzić czy nie masz podobnie. Ale wtedy musisz rozebrać klamkę od strony tapicerki.

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zamknięciu drzwi przyciskiem na karcie mogę otworzyć je, bez wyjmowania karty z kieszeni, tylko z jednej strony- od kierowcy. Jak zamknę znaczkiem- przyciskiem na klapie, to wtedy mogę otworzyć też od drugiej strony. Ktoś wie dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!