Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Mój problem polega na niedziałaniu czujników obecności ręki pod klamką we wszystkich drzwiach.Otwiera tylko klamka kierowcy za drugim pociągnięciem.Zamykanie przyciskiem prawy i lewy przód oraz na klapie ok. Na razie rozebrałem lewy tył i widzę że czujnik jest zalany i pordzewiały. Odpiąłem kostki lewych i prawych tylnych drzwi ale nadal nie wykrywa obecności dłoni. Czy do działania sensorów muszą być wszystkie sprawne lub chociaż po jednej stronie przód i tył? Jak sprawdzić który sensor jest sprawny bez rozbierania klamek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Grzegorzmeg2 napisał:

Czy do działania sensorów muszą być wszystkie sprawne

Nie.

Czy sama w sobie instalacja jest sprawna to sprawdzasz działaniem przycisków zamykania w klamkach (piszesz, że działają). Jak działa którykolwiek z jakiejś strony, to system ogólnie jest sprawny. Zwarcie na mikrowłącznikach w przyciskach w klamkach powoduje blokowanie otwierania i zamykania samochodu z danej strony i wtedy otwieranie poprzez włożenie ręki nie działa. Ale jak mikrowłączniki w klamkach są sprawne (wystarczy tak jak u Ciebie że działa z jednej strony jeden) to problem jest w czujnikach optycznych.

2 godziny temu, Grzegorzmeg2 napisał:

Jak sprawdzić który sensor jest sprawny bez rozbierania klamek?

Już sprawdziłeś -nie działa po włożeniu ręki. Możesz jeszcze przeczyścić optykę, ale rzadko pomaga. Oczywiście problem może być też z "kabelkami" gdzieś w instalacji, ale najczęściej to wina jednak czujników optycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam część swojego postu z sierpnia 2014:

 

"Switche zamykające połączone są stronami. Awaria jednego, odcina zamykanie drzwi po danej stronie pojazdu.

Sensory dłoni nie są połączone, awaria jednego odcina otwieranie poprzez włożenie ręki za klamkę tylko danych drzwi.

Jeżeli sensor dłoni nie działa (drzwi nie otwierają się po włożeniu ręki) to najprawdopodobniej zablokowany/wciśnięty na stałe jest switch z tyłu sensora. Świadczy o tym jeszcze to, że pozostałe sensory aktywne są przez kilka(naście) minut. Po podejściu do samochodu np po nocy niemożliwe jest otwarcie samochodu poprzez włożenie ręki w którąkolwiek klamkę. Wymagane jest pociągnięcie za klamkę, aby odblokować zamki."

 

Tak jak pisałem dawno, sensory nie są połączone ze sobą. Każdy działa indywidualnie i pozostałe nie są potrzebne. Jeżeli w danych drzwiach nie działa otwieranie poprzez pociągnięcie 2 razy za klamkę to znaczy, że winna jest rdza lub tak jak było u mnie uszkodzenie jest z tyłu sensora dłoni, w miejscu gdzie popychacz klamki naciska mikroswitch sensora (uszkodzony popychacz lub switch). Bez rozbierania nie sprawdzisz.
Natomiast jeżeli działa pociągnięcie podwójne za klamkę to sprawdź obecność lusterka na klamce. Jeżeli nie ma to użyj do testu kawałka folii aluminiowej i sprawdź czy wtedy zadziała. Jeżeli nie to do wymiany sensor dłoni. Prawdopodobnie pobiera go już rdza.

 

UWAGA. Nie mylić mikroswitcha "zamykającego" z mikroswitchem "otwierającym" na sensorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli otwiera za podciągnieciem klamki to na 99%" sensor, miałem tak z trzema drzwiami i winne były właśnie te czujniki, niestety są podatne na warunki na zewnątrz, chyba, że zrobi się dobre robotę z zaslepienien tego, bo fabryka kuleje pod tym względem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, e-mil11 napisał:

to sprawdź obecność lusterka na klamce

Nie demonizował bym wpływu lusterka. W trzech samochodach z racji wieku nie mam już lusterek w klamkach - dawno się wytarły. I w większości klamek sensory działają. Dlatego śmiem twierdzić, ze lusterka pod klamkami maja znikomy wpływ. W niektórych sensory nie działają i koniec, nawet jak kombinowałem z lusterkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem wszystkie powody niedziałania systemu. To, że u Ciebie działa bez lusterek nie oznacza, że są one niepotrzebne.

System działa w określony sposób i diagnozowanie usterki polega na kolejnym wykluczaniu działających części, a nie na teoretyzowaniu czy lusterka są potrzebne czy nie.

Samochód na trzech kołach też pojedzie, ale na czterech jednak łatwiej. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, e-mil11 napisał:

a nie na teoretyzowaniu

Nie chodzi o teorie tylko praktykę, z własnego doświadczenia. Nie ma się co kłócić, zawsze każdy może łatwo sprawdzić czy lusterko w jego przypadku poprawi/naprawi działanie systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterek na pewno nie ma. Tylko klamka kierowcy otwiera ( przez switch w sensorze) wszystkie drzwi.Chciałem odpiąć kostki w pozostałych drzwiach i sprawdzić czy zadziała na obecność ręki w drzwiach kierowcy. Jak na razie po rozebraniu zalanego czujnika okazało się że switch na płytce również nie działa. Pewnie po prawej stronie będzie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli antena w klamce odbierze sygnał obecności karty o określonym kodzie dopiero wtedy włącza wszystkie nadajniki podczerwieni. Optoelektronika będzie aktywna jak nadajnik odczyta z odbicia w lusterku swój sygnał, który zostanie przerwany włożeniem ręki. Wniosek jasny, że lusterka są konieczne, jak również, że należy dbać o ich czystość. Jeśli ten układ nie działa, ale sygnał z anteny został odczytany możemy otworzyć drzwi pociągając podwójnie za klamkę.

Sprawdzone w wielu samochodach.

Rzeczywiście w niektórych bez lusterek również to działa, ale lakier klamki w wewnętrznej jej części jest wtedy niezmatowiony i czysta droga dla wiązki świetlnej.

Pięknie widać kolejne fazy mierząc całkowity pobór prądu pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro @jabrze tak pisze to tak musi być.

5 minut temu, jabrze napisał:

w niektórych bez lusterek również to działa

To fakt, że moje klamki mają swoje lata i pewnie wyszlifowane są od środka jak lusterka i dlatego działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ściągnięte wszystkie klamki. Dla zainteresowanych dodam że można je zamieniać miejscami, natomiast wewnętrzna strona ta czarna jest zamienna na krzyż pp-lt lp-pt i to mnie zastanawia dlaczego. Czujniki w tylnych drzwiach są obrócone wtyczką do góry przez co prędzej dostanie się do nich woda chociaż w przednich też już rdza w środku grzechota. 

Czy może ktoś sprawdzić czy w czajniku na 2i3 pinie jest przerwa a po naciśnięciu switha zamyka obwód. Bo tak mam w drzwiach kierowcy a na pozostałych jest jest jakaś oporność.

16 godzin temu, e-mil11 napisał:

Switche zamykające połączone są stronami. Awaria jednego, odcina zamykanie drzwi po danej stronie pojazdu.

U mnie z jednej strony przednie drzwi kierowcy zamykają a tylne juz nie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi kierowcy prawidłowo.

W przypadku niektórych awarii zamka lub klamki nastepuje rozdzielenie czujników opto na strony-wsuniecie ręki może nie otworzyć zamkow. Z drugiej strony wsunięcie otworzy wszystkie zamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi ktoś powie dlaczego po 3 dniach nieużywanego samochodu przychodzę do niego to włożenie rąk w żadnych klamkach nie otwiera mi w ogóle auta ? muszę użyć karty ? dodam że pociągniecie 2x klamką od kierowcy nic nie daje. Dodam również że na codzień auto się otwiera w każdych drzwiach i nie mam z systemem Hands Free żadnych problemów na codzień

Edytowane przez fluence4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ograniczone w godzinach i jest mniej jak trzy pełne doby. Wtedy BSI przechodzi w stan całkowitego uśpienia oszczędzając pobór prądu do minimum.

Nie działa u Ciebie optyka z lewej strony. Sprawdź druga.

Kiedyś w opisie działania dla któreś wersji oprogramowania Sagem 3000 ten stan aktywny wynosi dwie doby i niecałe osiem godzin - szczegóły uciekły z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!