Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, fluence4 napisał:

A mi ktoś powie dlaczego po 3 dniach nieużywanego samochodu przychodzę do niego to włożenie rąk w żadnych klamkach nie otwiera mi w ogóle auta ? muszę użyć karty ? dodam że pociągniecie 2x klamką od kierowcy nic nie daje. Dodam również że na codzień auto się otwiera w każdych drzwiach i nie mam z systemem Hands Free żadnych problemów na codzień

Oznacza to tyle, że sensor nie zardzewial, a problem jest ze switchem na jego odwrocie (lub ewentualnie popychaczem, który naciska na switch przy pociągnieciu za klamkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Drzwi kierowcy prawidłowo.

W przypadku niektórych awarii zamka lub klamki nastepuje rozdzielenie czujników opto na strony-wsuniecie ręki może nie otworzyć zamkow. Z drugiej strony wsunięcie otworzy wszystkie zamki.

Ok ale mi chodziło o zamykanie mikrostykami w klamce.

Pytałem o przewodzenie pomiędzy drugim i trzecim pinem w fotokomórce. Jeżeli jest jak zakładam to można naprawiać każdą czujkę poprzez wymianę (jeśli jest uszkodzony) switcha. którym bedziemy zamykać obwód na 2 i 3 pinie poprzez pierwsze pociągnięcie klamki. Te czujniki są nieszczelne i jeśli coś w nim grzechocze to prędzej czy później przestanie działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy bez udziału czujki opto nie otworzymy drzwi pociągając klamkę jednokrotnie. Pierwsze pociągnięcie, lub aktywne zadziałanie czujki powoduje zwolnienie blokady dla wszystkich drzwi . Tak jest zaprogramowany sterownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jabrze napisał:

Nigdy bez udziału czujki opto nie otworzymy drzwi pociągając klamkę jednokrotnie. Pierwsze pociągnięcie, lub aktywne zadziałanie czujki powoduje zwolnienie blokady dla wszystkich drzwi . Tak jest zaprogramowany sterownik.

Dokładnie tak. Pociągam za lewą klamkę pasażera a otwieram drzwi kierowcy. To takie doraźne rozwiązanie do czasu zakupu czujek, tylko jak kupić sprawną.

20 minut temu, fluence4 napisał:

 

czyli co mam w takim razie zepsute bo już się pogubiłem ?

Po takim czasie czujka się dezaktywuje ale poprzez pociągnięcie klamki powinno otworzyć. Może akumulator już słaby i przechodzi w tryb "economy mode"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwukrotne pociągnięcie klamki i otwieranie pojedynczym pociągnięciem przy pomocy czujnika opto działa ponad dwie doby od zamknięcia przyciskiem w klamce. Później musimy użyć karty.

 

Źle udzieliłem odpowiedzi odnośnie pinów - myślałem o klamce.

Czujniki opto są pod napięciem i oporności nie mierzymy bo tam następuje tylko zmiana stanu logicznego. Możemy mierzyć tylko napięcie. Wyzwolenie o ile dobrze pamiętam jest stanem niskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Dwukrotne pociągnięcie klamki i otwieranie pojedynczym pociągnięciem przy pomocy czujnika opto działa ponad dwie doby od zamknięcia przyciskiem w klamce. Później musimy użyć karty.

 

 

Mylisz się. Czujnik optyczny jest aktywny przez około 72h. Po tym czasie system optyczny przechodzi w stan uśpienia i otwarcie jest możliwe poprzez pociągniecie za klamkę.
Nie ma potrzeby używania karty. Jeżeli nie wierzysz to pociągnij klamkę bez wkładania za nią ręki (tak aby czujnik jej nie widział), gwarantuję, że samochód się otworzy.

 

 

2 godziny temu, jabrze napisał:

Źle udzieliłem odpowiedzi odnośnie pinów - myślałem o klamce.

Czujniki opto są pod napięciem i oporności nie mierzymy bo tam następuje tylko zmiana stanu logicznego. Możemy mierzyć tylko napięcie. Wyzwolenie o ile dobrze pamiętam jest stanem niskim.

Nie rozumiesz o co pytał Grzegorzmeg2. Mierzył oporność na mikroswitchu sensora optycznego a nie samego sensora. Strzelam, że 50% nie działania otwierania to rdza na płytce sensora a 50% uszkodzony (zwarty) switch na odwrocie sensora.

Jeszcze raz polecam lekturę mojego posta z 2014 roku. Wklejam poniżej.

Dnia 3.08.2014 o 13:28, e-mil11 napisał:

Wczoraj dobrałem się do switcha w klamce PP drzwi. Po wymianie działa zamykanie guziczkiem na klamce w drzwiach PP i PT.

Dodatkowo naprawiło się otwieranie po włożeniu ręki za klamkę i/lub pociągnięciu za klamkę w drzwiach PP i PT.

Dzisiaj rozbebeszę lewe drzwi i zobaczę dlaczego nie działa otwieranie w drzwiach LP i LT. Rokowania są dobre :-)

 

Dodano: 23 lip 2014 - 11:09

Ok, aktualizacja.

 

Dopiero wczoraj dobrałem się do drzwi kierowcy. Wymontowałem czujnik obecności zgodnie z serwisówką.

thumb_hosting_zdjec_1406103510__dsc_4859_a.jpg

Okazało się, że switch z tyłu czujnika był zablokowany w pozycji wciśnięty przez gumową osłonę, która przeparciała i postrzępiła się.

Nożykiem wyciąłem całą osłonę. Z brzegów przycisku wydłubałem kawałki sparciałej gumy i włącznik zaczął chodzić. Sprawdziłem czujnik optyczny z drugiej strony i również działa.

Niestety brak gumowej osłony trzeba nadrobić. Albo doklejeniem kawałka plastiku do switcha (2-3mm wysokości) lub jego wymianę.

Ja zdecydowałem się wymienić. Trzeba odlutować 4 nóżki. Tylko do nóżek 3 i 4 dochodzą ścieżki, nóżki 1 i 2 to puste styki - to tak do wiadomości jakby komuś zdarzyło się urwać styk na płytce, ja urwałem 2.

Do wymiany można wykorzystać dowolny switch o podstawie 6x6mm i wysokości 6-7mm. Pasują również te zamykające z drugiej strony klamki.

thumb_hosting_zdjec_1406103491__dsc_4939_a.jpg thumb_hosting_zdjec_1406103449__dsc_4947_a.jpg

Ja użyłem switcha o wysokości 5mm (taki akurat miałem) do którego przykleiłem kawałek plastiku.

 

Po złożeniu całości działa HF w drzwiach LP. Zostały mi jeszcze do sprawdzenia LT, podejrzewam że sytuacja jest podobna.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Otwarcie po włożeniu ręki za klamkę następuję do ok. 20-30 minut. Potem muszę pociągnąć za klamkę.

Może to mieć związek z tym, że nie działa czujnik LT? Czy może słaby akumulator i komputer odcina czujnik obecności po krótszym czasie niż 72h?

 

Dodano: 03 sie 2014 - 13:28

Jeszcze jedna aktualizacja.

Naprawiłem hand free w drzwiach LT. Sytuacja podobna jak w drzwiach LP, z tym że gumowa osłonka switcha jeszcze nie sparciała. Była jednak wciśnięta na stałe przez to, że naciskał na nią biały popychacz od klamki. Naprawa wyglądała podobnie, wymiana switcha i poprawienie lutowania na płytce (płytka była delikatnie zaśniedziała, ścieżki i styki miały znamiona rdzy). Przemyłem tez płytkę płynem kontakt S i U. Podczas naprawy nie sądziłem, że zadziała bo płytka była w naprawdę kiepskim stanie, jednak po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że płytka przeżyła.

Po kilkunastu godzinach od zamknięcia sprawdziłem czy zadziała otwieranie poprzez samo włożenie ręki za klamkę. Okazało się, że działa.

 

Podsumowanie.

Switche zamykające połączone są stronami. Awaria jednego, odcina zamykanie w obydwu drzwi po danej stronie pojazdu.

Sensory dłoni nie są połączone, awaria jednego odcina otwieranie poprzez włożenie ręki za klamkę tylko danych drzwi.

Jeżeli sensor dłoni nie działa (drzwi nie otwierają się po włożeniu ręki) to najprawdopodobniej zablokowany/wciśnięty na stałe jest switch z tyłu sensora. Świadczy o tym jeszcze to, że pozostałe sensory aktywne są przez kilka(naście) minut. Po podejściu do samochodu np po nocy niemożliwe jest otwarcie samochodu poprzez włożenie ręki w którąkolwiek klamkę. Wymagane jest pociągnięcie za klamkę, aby odblokować zamki.

 

Mam nadzieję, że Wam również uda się reaktywować hands free w Waszych autach. :-)

 

Edytowane przez e-mil11
literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejeden czujnik opto naprawiłem i w niejednym Megane, Lagunie ,Espace, Flence ,Wielu itd  usuwałem te usterki. Mogę się mylić z czasami przejścia czujek w stan spoczynku, bo w różnych sa różne czasy na skutek wyłączenia na nich zasilania( przełączenia w BSI) i obraniczenia do minimum prądu na potrzeby własne.

Jasny wniosek - Twoje BSI nie przechodzi do stanu spoczynku i  po miesiącu postoju szans na odpalenie nie ma żadnych.

Moje Megane po trzech pełnych dobach otworzyć mogę tylko karta. Lagunę i Espace po 4 i 5 pod warunkiem, że do zamknięcia żadnego z nich nie użyłem karty. W samym Megane jest kilka różnych softów.

Uszkodzenie w opto jest więcej np zmatowienia diody, czy fototranzystora co ma znaczny wpływ na czułość, a nie napięcie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Megane 3 np miałem taki problem, że dwoje drzwi lewych, przód i tył nie otwierało mi się po włożeniu ręki za klamkę, natomiast po podciągnieciu za klamkę obojętnie z przodu czy z tyłu otwierało wszystkie drzwi. Kupiłem na próbę jeden sensor używany na allegro, założyłem pierwsze na przednie drzwi, no i zaczęło działać pp włożeniu paluszka za klamkę. Tył nadal nie działał na czujnik, kupiłem drugi czujnik optyczny na allegro, ale niestety na 99%przyszedl nie sprawny i tylne drzwi do dziś na czujke nie działają. Pewnie jakbym trafił na sprawny to wszystko byłoby w porządku. Aa i wymieniłem zaślepki na ten czujnik optyczny, niestety jedna sztuka w ASO 50zl, ale wydaje się być lepiej wykonana niż ta która miałem fabrycznie w drzwiach, solidniejsza uszczelka i lepiej pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, e-mil11 napisał:

Mierzył oporność na mikroswitchu sensora optycznego a nie samego sensora

No wlasnie o przewodnosc na tym switchu mi chodzi. Po drugiej stronie plytki jest uklad scalony i kilka opornikow ktore po zalaniu moga zwierac. Koroduja rowniez 3 za nozki od gniazda do gniazda. 

U mnie na switchu wystepuje 1.15 ohm oporu a po nacisnieciu 0. Sa to piny 2i 3 czarny i brazowy przewod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie optyka nie działa już od dawna, otwieram przez pociągnięcie klamki tylko od kierowcy , mikrostyki od zamykania wymieniłem wszystkie a od wczoraj auto samo się otwiera po paru sekundach. Oczywiście gdy stoję w pobliżu. Co to może byc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwiera się ponieważ na którymś mikrostyku który wymieniłeś robi się zwarcie (sam zwiera blaszki). Jak jesteś w pobliżu to wtedy wyczuwa kartę i zamyka. Żeby się dowiedzieć który mikrostyk jest winny poodłączaj po kolei kostki w drzwiach i zobacz kiedy nie będzie się sam zamykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, jabrze napisał:

Niejeden czujnik opto naprawiłem i w niejednym Megane, Lagunie ,Espace, Flence ,Wielu itd  usuwałem te usterki. Mogę się mylić z czasami przejścia czujek w stan spoczynku, bo w różnych sa różne czasy na skutek wyłączenia na nich zasilania( przełączenia w BSI) i obraniczenia do minimum prądu na potrzeby własne.

Jasny wniosek - Twoje BSI nie przechodzi do stanu spoczynku i  po miesiącu postoju szans na odpalenie nie ma żadnych.

Moje Megane po trzech pełnych dobach otworzyć mogę tylko karta. Lagunę i Espace po 4 i 5 pod warunkiem, że do zamknięcia żadnego z nich nie użyłem karty. W samym Megane jest kilka różnych softów.

Uszkodzenie w opto jest więcej np zmatowienia diody, czy fototranzystora co ma znaczny wpływ na czułość, a nie napięcie akumulatora.

A świstak siedzi i .... :-)

W takim razie musisz napisać jakieś oficjalne pismo do Renault, że mają błąd w instrukcji obsługi:
megane_b.thumb.png.4b48fcf96ef70ee051c043dd32ebd6ea.png

 

 

31 minut temu, szeryf1977 napisał:

Witam. U mnie optyka nie działa już od dawna, otwieram przez pociągnięcie klamki tylko od kierowcy , mikrostyki od zamykania wymieniłem wszystkie a od wczoraj auto samo się otwiera po paru sekundach. Oczywiście gdy stoję w pobliżu. Co to może byc? 

 

Otwiera się, bo na 99% jeden z sensorów ma wciśnięty/zablokowany/uszkodzony switch. Jeżeli masz trochę zdolności manualnych to wymieniasz switch, jeżeli nie to cały sensor. Jak sprawdzić, który jest uszkodzony? Odłączając kolejno kostki przy drzwiach. Po odłączeniu wadliwych, samochód nie powinien się otwierać.
Oczywiście istnieje jeszcze możliwość, że zwarty jest przycisk otwierający na karcie. Jeżeli masz inną kartę to sprawdź czy usterka też występuje gdy masz ją w pobliżu.

 

2 minuty temu, mireczek01 napisał:

Otwiera się ponieważ na którymś mikrostyku który wymieniłeś robi się zwarcie (sam zwiera blaszki). Jak jesteś w pobliżu to wtedy wyczuwa kartę i zamyka. Żeby się dowiedzieć który mikrostyk jest winny poodłączaj po kolei kostki w drzwiach i zobacz kiedy nie będzie się sam zamykał.

 

Przecież napisał, że powymieniał mikrostyki od zamykania. One nie mają nic wspólnego z otwieraniem.

Ludzie, nie mylcie pojęć.

Edytowane przez e-mil11
estetyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, e-mil11 napisał:

Przecież napisał, że powymieniał mikrostyki od zamykania

Masz rację, źle przeczytałem, a raczej zrozumiałem, że mu się zamyka :bash:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!