Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

Według instrukcji ma być 4,6l ale to do suchego silnika. Zazwyczaj wchodzi mniej.

Raz kupiłem 4+1 l i zostało.

Od tego czasu zawsze kupuje 4 l i po spuszczeniu oleju i wymianie filtra najpierw jest wlewane to co zostało z ubiegłej wymiany. Potem dopiero do górnego stanu jest dolewany nowo zakupiony z bańki 4 l.

I znowu zostaje, co przelewam do pustej bańki po starszym oleju jaki jest wlany na początku i albo to jeździ w aucie jak mam dłuższą trasę, albo stoi w garażu do następnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

******************************

Moze ktos z uzytkownikow doradzi jak najnizszym kosztym wymienic olej do mojej meganki 3 kombi 2010 rok 1.5dCi 110km DPF?

******************************

Czy mozna uzyc dowolnego oleju czy tylko specyficzny do tego rodzaju silnika ze wzgledu na filtr DPF?

******************************

Bede wdzieczny za pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 5w30 tak naprawdę lepkościowo niewiele różni się od 5w40, więc tym akurat to bym się nie przejmował. RN 720 to odpowiednik ACEA C4, która to norma wymaga lepkości wysokotemperaturowej HTHS minimum 3,5. Co innego paliwooszczędne oleje 5w30 klasy A5/B5, gdzie minimalny HTHS wynosi 2,9. Tak więc oleje normy RN 720 wytwarzają dość gruby film w wysokich temperaturach. Tak się składa, że akurat Renault nie idzie drogą, którą podążają producenci japońscy tudzież Ford, którzy wymyślili sobie wodniste oleje 0w20/ 5w20, a wyczytałem nawet, że w opracowaniu są oleje klasy 0w16.

Inną sprawa, że w Polsce jest jakiś nie do końca uzasadniony strach przed olejami, które mają niższy letni indeks lepkości niż 40. Trochę szperałem na ten temat, i gdzieś natknąłem się na opracowanie z którego wynikało, że pierścienie tłokowe przy oleju 5w20 zużywają się w takim samym tempie jak przy oleju 5w40.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie mam fapa więc nie muszę lać oleju z normą RN 720. Jeśli bym natomiast miał taki wynalazek, to używałbym oleju zgodnie z zaleceniami. Jak już napisałem lepkość wysokotemperaturowa oleju 5w30 RN 720 jest zbliżona do typowego 5w40. Przykład pierwszy z brzegu: Wysokopopiołowy Motul X-cess 5w40 - HTHS viscosity at 150°C 3.7 mPa.s. Niskopopiołowy Motul Specyfic RN 720 5w30 - HTHS viscosity at 150°C 3.6 mPa.s.

Wasze auta, wasze fapy, wasza sprawa. Lejta co chceta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz lepkość z właściwościami smarnymi.A innych parametrów nie podajesz? Pierwszy (jak i wiele innych dostępnych) przykład jaki mi się wyświetlił

Polecam osobiście do fapa Motul X-Clean 5W40

Na innym ich teście jest właśnie porównanie 5W30 a 5W40 ale nie mogę teraz znaleźć a nie mam czasu szukać

 

To też ciekawe-

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!