Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana,serwis- rozrząd, KZFR,pasek akcesoriów i rolki - kiedy i co? 1.4 Tce 130 KM


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno mechanik zwrócił mi uwagę, że pasek napędu akcesoriów nie wygląda już za dobrze, niby rolki są w porządku. Czy przy przebiegu 56 kkm (rocznik 2012) wystarczy wymienić sam pasek, czy trzeba wymieniać cały komplet? Kupować oryginał (o którym za dobrze obecny stan nie świadczy, powinien przecież wytrzymać dwa razy wyższy przebieg), czy jakiś zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim samochodzie producent przewidział wymianę rozrządu co 120.000 km lub co 6 lat. O wymianie decyduje ten czynnik, który wystąpi wcześniej. Powód jest bardzo prosty, elementy gumowe mają ograniczoną żywotność (tak jak opony). Wymieniłem w ubiegłym roku, choć przebieg 60.000 km. Wymieniłem razem z pompą wody oraz paskiem osprzętu. Nie wymieniałem KZFR, ponieważ jest ok. Przy następnej wymianie rozrządu wymienię KZFR. Części zakupił warsztat firmy INA i otrzymał gwarancję na usługę. Koszt części i robocizny 900,00 złotych. Oprócz tych czynności w tej cenie było czyszczenie przepustnicy, wymiana płynu hamulcowego, oraz płynu chłodzącego. Uważam, że nie warto samemu kupować części, ponieważ warsztat nie da wtedy gwarancji na usługę, a to ważna operacja. Gdybym sam chciał kupować części i płyny nic bym nie zaoszczędził. Miałem spokój i mogłem tylko zawieźć rano samochód i po południu go odebrać. Każdy musi sam podjąć decyzję w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu kilku dni zmienię pasek i sprawdzę przy okazji rolki i napinacz i dam znać jak wyszło :-)

Wyczytałem jeszcze gdzieś w dokumentach od autka, że posiada KZFR - co się z tym robi, jakoś sprawdza, serwisuje?

 

Aktualizacja 2017-07-31

Cześć,

ostatecznie wymieniłem tylko pasek, mimo tylko 60 tys. km był już w kiepskim stanie, cała reszta akcesoriów ze względu na ich bardzo dobry stan  nie została wymieniona.

Koszt paska Gates ~ 55 zł, wymiana 80 zł

Edytowane przez rafalzg
Aktualizacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podbijam temat z maja 2017.

Podczas przeglądu mechanik zasugerował wymianę łańcucha rozrządu (charakterystyczne "cykanie" przy zimnym silniku).

Wymianę rozrządu wycenił na ponad 4000. 

Pisaliście powyżej że w tym modelu rozrządu się nie wymienia. Może można wymienić tylko np napinacz? 

Auto z 2009 z przebiegiem 133tys, obecnie wymiana rozrządu to 20% wartości auta

27398392_10212986457029894_1715787784_o.thumb.jpg.49edcd0c7992b93c92c7dfffc2068742.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kelebumczyca napisał:

Pisaliście powyżej że w tym modelu rozrządu się nie wymienia.

Poczytaj osobę która się na tym zna. Link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kelebumczyca napisał:

Podbijam temat z maja 2017.

Podczas przeglądu mechanik zasugerował wymianę łańcucha rozrządu (charakterystyczne "cykanie" przy zimnym silniku).

Wymianę rozrządu wycenił na ponad 4000. 

Pisaliście powyżej że w tym modelu rozrządu się nie wymienia. Może można wymienić tylko np napinacz? 

Auto z 2009 z przebiegiem 133tys, obecnie wymiana rozrządu to 20% wartości auta

27398392_10212986457029894_1715787784_o.thumb.jpg.49edcd0c7992b93c92c7dfffc2068742.jpg

 

Patrząc na to, ze Renault sugeruje wymianę rozrządu koło 150k km to może i faktycznie u Ciebie już czas.

Tak nie wymienia się - taka sama bajka że wymiany oleju co 30k km :8_laughing:

BTW fajny koszt robocizny :-) 

Sam silnik jakby Ci rozrząd padł to ponad 6k zł :62_dizzy_face:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w tym silniku się wymienia, tym bardziej jak go słychać. Jednak w mojej skromnej opinii ta kwota za wymianę samego rozrządu to cena wyje***a w kosmos. Najlepiej jak zapytasz kolegę @witman ile taka (nie)przyjemność może kosztować, bo mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Laros napisał:

zapytasz kolegę @witman ile taka (nie)przyjemność może kosztować, bo mogę się mylić.

podobnie =] wiele się nie uczknie, więc się mylisz. W tym że u niego masz dodatkowo zrobioną głowicę tj planowanie, docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy - czego na w/w fakturze nie widzę.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wyminą obu kół wałka rozrządu to trochę może przesada, nie mieliśmy jeszcze takiego przypadku, aby trzeba było je wymieniać.

Łańcuch, napinacz, prowadnice jak najbardziej, przy okazji sprawdzenie stanu głowicy, sprawdzenie luzów zaworowych, przepolerowanie gniazd,  koszt całości około 1,5 kzł.

Jak już wspominałem oznaki rozciągnięcia łańcucha potrafią występować przy około 130-150kkm, jednak mieliśmy sporo przypadków dużo większych przebiegów (180-200kkm) i oryginalny łańcuch był jeszcze w niezłej kondycji, bardzo podobnie jest w 2.0dci. Żywotność łańcucha zależy od wcześniejszej częstotliwości wymiany oleju czy stylu jazdy.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żywotność łańcucha zależy od materiału z jakiego jest zrobiony i stylu jazdy właściciela (rozpędzenie się z gazem w podłodze i nagły moment z automatu daje mu w d....e). TSI niezależnie czy jeździ się łagodnie, czy "sportowo" łancuchy się rozciągają. Tutaj przynajmniej w miarę porządny łańcuch użyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwując inne marki silników np. TSI, FSI, THP grupy PSA (Citroen & BMW) itp ...  to w 1.4TCe i w 2.0 dci są naprawdę bardzo porządne i trwałe łańcuchy, czego nie można powiedzieć o paskach rozrządu w 1.6 K4M,  2.0 F4R czy 1.5dci w tych modelach radziłbym dużo wcześniej zmieniać pasek, bo urwanie paska lub przeszkodzenie o kilka zębów kończy się dla tych silników tragicznie ! Niedawno doświadczył tego mój kuzyn w 2.0 16V F4R.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Czy w Scenic 1,4 Tce trzeba wymontować silnik do wymiany rozrządu?

Pytam bo czeka mnie wymiana, a podobno instrukcja serwisowa przewiduje demontaż jednostki napędowej.

Czy np. uniesienie silnika pozwoli wymontować obudowę rozrządu i wymianę łańcucha wraz z resztą osprzętu ?

Dodam że mam doświadczenie w tego typu zabiegach, ale z tym silnikiem nie miałem doczynienia.

Pytanie kieruję szczególnie do kolegi @witman  bo po przeczytaniu kilku postów widzę spore doświadczenie w temacie.

Proszę o wskazówki w "temacie"

Dziękuje za podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego kolegę. Doświadczony mechanik, który robił to nie jeden raz jest w stanie wymienić kompletny rozrząd w 1.4TCe, 1.6SCe i 2.0dci (konstrukcje Renault/Nissan)

Oczywiście wyjęcie silnika daje nam większe możliwościowi ogólnej diagnozy i kondycji całego silnika i jego podzespołów, sprawdzenia ewentualnych nieszczelności, sprawdzenia stanu sprzęgła itp ...

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!