Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mareks 1234

Użytkownik
  • Postów

    145
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV ph 1
  • Silnik
    1,5 dci
  • Przebieg (tys.km)
    100000

Ostatnie wizyty

876 wyświetleń profilu
  1. Ostatecznie okazało się, że potraktowanie teflonem w sprayu - belka pod fotelem, konkretnie końcówka tej rozpory w miejscach ruchomych oraz posmarowanie elementu odchodzącego w górę od belki w kierunku siedziska fotela - załatwiło sprawę. Fotel przestał całkowicie piszczeć.
  2. Czy zdjęcie wewnętrznych plastików - daje jakiś dostęp do blendy, czy tez konieczny jest demontaż całej maski klapy, tzn. zdjęcie całego poszycie klapy bagażnika? Widać to np tutaj Zdjęcie klapa
  3. Czy ktoś demontował tylną blendę - listwę (z napisem Megane) nad rejestracją w klapie Megane IV kombi? Czy samo zdjęcie plastików pozwoli na dostęp do śrub, spinek montażowych blendy nad rejestracją?
  4. Jeden z mechaników zasugerował pęknięcie plastiku (wybieraka) od dźwigni zmiany biegów - konkretnie blokady biegu wstecznego. Podobno miał takie przypadki. Co Wy na to?
  5. Czy wymieniał ktoś czujnik poziomu oleju w M IV? Przy zimnym silniku po uruchomieniu auto startu (wyłączeniu z automatu silnika) pojawia się pomarańczowa kontrolka oraz info SKONTROLUJ SAMOCHÓD. Kontrolka gaśnie po ponownym zadziałaniu auto startu, ale już przy ciepłym silniku. Na Clipie wychodzi błąd czujnika poziomu oleju. Akumulator sprawny - zrobiony test. Poziom oleju poprawny - w połowie skali na mierniku. Jeśli ktoś wymieniał czujnik, czy to pomogło - przestały świecić się kontrolki?
  6. Czy w Megane IV po lifcie są czujniki? Jeśli tak - te czy te czujniki pasują do M IV sprzed liftu?
  7. Skrzynia biegów to chyba modeł TL6002. Z tego widzę jej pojemność 1,5 l. Synchronizator - tymczasem tylko w zakresie działania, nie demontowano skrzyni. Więc tak, ta diagnoza to tak, zdecydowanie na wyrost. Mechanik wspominał też o płukaniu, ale w 1 kolejności powiedział, że sprawdzi czy w oleju nie ma opiłków etc. Potem ewentualnie wymiana oleju. PS: czy są w ogóle skrzynie (w tym skrzynie Renault) by wsteczny był synchronizowany?
  8. Ile oleju wchodzi do skrzyni biegów w silniku Megane IV 1.5 dci 115 KM?
  9. 1 na 10 razy mam problem w wrzuceniem biegu wstecznego w MIV 1.5 dci. Po prostu nie można go wrzucić. Nie pomaga przełączenie 1,2 i potem wsteczny itp. Jedyne co pomaga to wciśnięcie ponowne 1, 2 razy sprzęgła. Potem wchodzi płynnie. Byłem u machera od skrzyń, sprawdził działanie sprzęgła, powiedział, że synchronizator działa poprawnie. Pojeździł autem około 20 km. Sprawdził cały mechanizm drążka, cięgien - jest ok. Wykluczył wysprzęglik skrzyni, zapowietrzenie sprzęgła. Skrzynia nie wydaje żadnych odgłosów, wycia itp. Biegi płynnie się przełączają. Jednak ten problem z wstecznym jest uciążliwy, zwłaszcza w sytuacjach wymagających sprawnego, szybkiego manewru. Jestem umówiony jeszcze na wymianę oleju (na ten co oryginalny), przy okazji sprawdzony zostanie jego stan, po zlaniu całego. Jednak mechanik powątpiewa czy to pomoże. Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją w tym modelu, jakieś domysły.
  10. Jak rozebrać tapicerkę fotela kierowcy w M IV ? Gdzie zaczyna się ten suwak na fotelu? W Megane III nie miałem z tym kłopotu. Chciałem przesmarować skrzypiące sprężyny.
  11. Tak jak pisałem - poduszki. łożyska amortyzatora przód komplet wymienione w ramach "napraw". Bez efektu. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - gdy temperatura na zewnątrz wzrasta stukanie jest cichsze (?).
  12. Sprawdziłem, raczej nie. A czy taki odgłos wydawałby może jednak amortyzator, nawet jeśli na stacji jest sprawdzili sprawność, ogólny stan ocenili że ok, wymienili przy okazji odboje?
  13. Odgrzewany temat. Stulanie w lewym przednim kole podczas przejazdu np po dziurze w ulicy. Prawe koło wybiera elegancko bez puknięcia. Zakładałem, że to końcówki drążków stabilizatora. Pojechałem do mechaniora i na diagnostykę. Na diagnostyce, szarpakach nic nie słyszeli, amortyzatory przednie sprawność około 75%. Według nich wszystko perfekt. Żadnej usterki. Mechanik przy okazji stwierdził jednak, że wg niego końcówka półosi przedniej lewego koła do wymiany. Wymieniono na nową. Stuknięcie występowało nadal. Kolejny diagnosta - nic nie słyszą, ale była zima, wszystko w śniegu. Przy lepszej pogodzie jeszcze inny mechanik i diagnosta. Generalnie nic nie stwierdził, zalecił jednak wymianę odbojów i osłon (były przerwane w połowie) obu amortyzatorów przód. Przy okazji tych prac wymieniono też poduszki. łożysko amortyzatora przód komplet. Sprawdzono zbieżność. Odkrzykiwano także osłonę termiczną FAP, lekko uderzała o filtr. Finał napraw jednak bez szczęśliwego zakończenia - koło lewe przednie nadal jak stuka tak stuka. Proszę o sugestię, co jeszcze sprawdzilibyście. Puknięcie w lewym kole, jak dla mnie mocno wkurzające, jak w zużytym, przepracowanym zawieszeniu.
  14. Dziś sprawdziłem na OBD i podobnie jak u niektórych w tym wątku. Temperatura na zewnątrz 4 stopnie. Ogrzewanie wyłączone. Po niecałych 10 km i wyższych obrotach pełne kreski zapaliły się przy 80 st. Po włączeniu ogrzewania na 20 st. temperatura silnika spadła szybko do około 76 st. Uciekło mi kiedy wyłączyła się 2 kreska, ale bodajże przy jakiś 75 stopniach.
  15. Pewnie lamerskie pytanie, ale czy wymienia się sam termostat 110605536R czy z obudową 110608431R?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!