Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sylwek54

Użytkownik
  • Postów

    124
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph 1 280000 tyś. Mrgane III ph 1 214000 tyś.
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    214000

Ostatnie wizyty

1531 wyświetleń profilu
  1. Czytałem o uszkodzeniu czujnika deszczu i że ta sytuacja może być właśnie z nim związana jutro sprawdzę wydaje mi się że jak przełączę na światła mijania to czujnik (sensor) nie musi przełączać świateł dziennych więc nie powinien wskazywać awarii to takie tylko moje domysły a po za tym zwróciłem uwagę LBCS i prawdopodobnie aktywowałem tą funkcję w czasie poszukiwania funkcji normalnego ładowania akumulatora 14,4V bo obecnie ładowanie jest 13,3-13,5 tylko krótko ładuje napięciem 14,4 zaraz po uruchomieniu silnika. Witam. Dziękuję za trafną podpowiedź w sprawie komunikatu "skontroluj oświetlenie" użytkownikowi forum aniewa. Okazało się że miałem włączoną opcję LBCS i po zmianie konfiguracji pomarańczowy komunikat zgasł po wykasowaniu błędu na desce rozdzielczej.. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
  2. Nie zwróciłem uwagi jutro rano jeszcze raz się dokładnie przyjrzę. Na manetce miałem włączone światła do jazdy dziennej a mimo wszystko na liczniku świeciły się kontrolki świateł postoju i mijania.
  3. Witam. No i znowu coś się skopało i sam nie wiem jak do tego doszło komunikat "skontroluj oświetlenie" który raczej dotyczy aut wyposażonych w ksenony a moja Meganka 3 ich nie posiada a komunikat jest stało to się po podładowaniu akumulatora z odłączonym "-". Po naładowaniu i podłączeniu akumulatora takie kwiatki. Posiadam Maxiecu który pokazuje błąd ksenonów ale już nie pokazuje jaki błąd jest tylko "?" taki znak mimo to kasuję błąd ale nic się nie dzieje na wyświetlaczu bez zmian. Może ktoś się już z tym spotkał i może doradzić co z tym fantem zrobić z góry dziękuję.
  4. Witam. Wystarczy wyjąć wtyczkę z alternatora z pojedynczym cienkim przewodem i alternator będzie cały czas ładował napięciem 14,4 V.
  5. Witam. U mnie dzisiaj rano przy pierwszej próbie odpalenia tak jak by nie miał akumulator siły zakręcić rozrusznikiem dopiero przy drugiej próbie jak by ostatkiem woli zakręcił tak że silnik zaskoczył. Pojechałem do pracy i zmierzyłem napięcie akumulatora a tu 12.1 a dwa tygodnie temu był na full naładowany nie wiem co się stało ale ładuję od nowa. Nie wyskoczył żaden napis czy błąd na desce co do wadliwości ładowania czy akumulatora . Akumulator to Motrio 62 ah i 520 A z 2019 r. coś mi się wydaje że przyszedł jego kres. Nowy akumulator prawdopodobnie będzie Moll 60 ah 600 A X-tra Charge .
  6. Witam. Spróbowałem wkleić uszczelkę tylnej lampy stop. Zakupiłem okrągłą z gumy spienionej 4mm choć mogła i być 3mm 4 mm trzeba było mocno wcisnąć ale uchwyty załapały jest dobrze woda nie cieknie przy padających deszczach sucho w bagażniku. Samą uszczelkę wkleiłem na super glue do elastycznych i jest jak mniemam dobrze wody nie ma.
  7. Witam. Odświeżę temat widzę że dawno nie był poruszany. Mnie też spotkało to nieszczęście mokra cała roleta bagażnika i woda w bagażniku ponieważ mam matę w bagażniku dalej się nie przedostała. Po przeszukanie netu i spisów części do tego modelu faktycznie nigdzie nie występuje uszczelka lampy stop jest tylko z nową lampą stop. Nie wiem czy będzie dobrze ale zaryzykuję i opiszę czy się udało. Na znanym portalu aukcyjnym trafiłem uszczelki z metra z gumy spienionej okrągłe różne rozmiary wybrałem 4mm i zamierzam lampę oczyścić czyli wywalić resztki uszkodzonej uszczelki i wkleić zakupioną uszczelkę zobaczę co wyjdzie. Obawa tylko czy 4mm starczy. Groszowa sprawa zakupu takiej uszczelki w stosunku do nowej lampy stop. Musiałem tylko zakupić 10m bo nie ma mniejszych porcji w sumie i tak wychodzi tanio.
  8. Ja w swojej megance 3 1.6 16V używam świec denso K20PR-U nigdy nie miałem czegoś takiego jak wypadające zapłony wymieniam co 2 lata bez względu na to czy dobre czy nie w roku pokonuję 10000-12000 tyś. km. REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 - Prezes
  9. Witam. Niestety mnie też spotkało to nieszczęście dwa dni temu mechanik wymieniał olej przy okazji wymiany uszkodzonego przegubu chciałem sprawdzić poziom oleju bo mechanik powiedział że wlał cały baniak oleju 5 litrów. Wyjąłem bagnet wyczyściłem szmatką włożyłem powtórnie i już cały nie wyszedł część bagnetu od zgrubienia została. Miałem nadzieję że utknęła w rurce którą natychmiast odkręciłem ale nic z tego wpadła do miski olejowej i problem nie wiem co zrobić zostawić czy odkręcać miskę olejową mam obawy że coś może się uszkodzić. Sam pod blokiem nie zrobię mechanik to koszty. Czytałem że nie jestem sam z tym problemem niektórzy już ten problem mają mam obawy czy się coś nie uszkodzi.
  10. Witam. Mnie też dopadł problem ze zużytymi łożyskami. Zaczęło się od łożyska prawego koła które zostało wymienione na nowe ale nie pomogło dźwięk dziwny wydobywa się znowu tylko słabszy ale huczy podejrzewam łożysko prawej podpory osi tak to rozpoznaję po odgłosie ale być może się mylę. Myślę że wcześniej dźwięk huczenie poprzednio skutecznie było zagłuszane przez łożysko koła gdy zostało wymienione dało znać o sobie i drugie. Jest to na pewno dźwięk uszkodzonego łożyska ale do końca nie wiem którego. Może ktoś zna sposób na rozpoznanie uszkodzenia łożyska podpory osi . Przepraszam ale zapomniałem dodać że sprawa dotyczy Megane III 1.6 16V.
  11. Witam. U mnie chyba łożysko oporowe kończy swój żywot objawy są takie że przy normalnej jeździe obojętnie na jakim biegu i z jaką szybkością z okolic silnika wydobywa się buczenie szum trudno to określić ale po wciśnięciu pedału sprzęgła ustaje jest cisza. Podejrzewam łożysko oporowe zobaczę co powie mechanik ale przygotowuję się na najgorsze wymianę całego sprzęgła.
  12. Witam. Też się zastanawiam nad kzfr czasem (nie zawsze) zaterkocze przy rozruchu zimnego silnika nie wiem czy się kończy czy nie. Mechanik zalecał wymianę przy wymianie rozrządu zdecydowałem że nie nic nie wskazywało na uszkodzenie tym bardziej że w Holenderskiej książce serwisowej miał napisaną wymianę rozrządu. Mimo wszystko zdecydowałem się na wymianę rozrządu ale bez kzfr a po przejechaniu około 12000 tyś zaczyna dawać znać o sobie. Może to rzeczywiście sprawa elektrozaworu jak pisze kolega wyżej. Megane II miałem podobny objaw i wymiana elektrozaworu rozwiązała problem.
  13. Witam. Nigdy nie spotkałem się z tym by można było dokupić ten cypideusz (grzybek) a praktycznie on ulegając uszkodzeniu robi całą podstawę klamki bezużyteczną. Nowa podstawa klamki droga sam osobiście korzystam ze znanego portalu i tam zakupuje podstawy używane tylko trzeba bardzo uważać masę podstaw klamki występuje już bez tych cypideuszy (gzybków) lub są uszkodzone.
  14. Dzięki za odpowiedź. To nie to lusterka pod klamką faktycznie pospadały ale już dawno wyczyściłem w tych miejscach i działały bez zarzutu zresztą próbowałem sreberko przyłożyć ale też nic nie dało. Witam. Dzisiaj zabrałem się za naprawę hands free w mojej megance 3 strona od pasażera siadła pierwsza potem od kierowcy. Naprawa prawej strony zakończona sukcesem. Kiedyś dawno miałem problem z tyłem prawym i sobie przypomniałem co było przyczyną i teraz się okazało że jest to samo a mianowicie w podstawie klamki jest taki mały cypideusz (grzybek) dwie łapki i sprężyna pod spodem który naciska na mikro wyłącznik z tyłu urządzenia z fotokomórką. W tym cypideuszu pękła jedna łapka i krzywo się ustawiał na mikro wyłączniku nie zwierał lub rozwierał i fotokomórka nie działała. Kupiłem używaną podstawę klamki z dobrym cypideuszem wymieniłem i wszystko gra. Drugi raz ten sam przypadek pewnie będzie i trzeci bo od kierowcy drzwi też nie działają. Poszukiwałem tego cypideusza ale nie znalazłem jako części zamiennej nie próbowałem tego naprawiać może jest jakiś sposób ale takiego nie znam. Kupuję używane podstawy klamki na znanym portalu i wymieniam na razie przynosi skutek.
  15. Witam forumowiczów. Mam problem z hands free w swojej Megance 3 ph1 a mianowicie przestał działać hands free w drzwiach pasażera a po kilu dniach i w drzwiach kierowcy drzwi tył lewe prawe działają bez zarzutu może ktoś się już z tym spotkał i może wiedzieć co się mogło stać czy zepsuć i jak to naprawić. Dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!