Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uklad chlodzenia o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam na imie Pawel, nie dawno kupilem meganke 1.4 no i jak z kazdym autkiem zaczyna sie jazda :mrgreen: Sprawa mianowicie ma sie tak:

Auto wogole sie nie chcialo zagrzac wiec termostat wymienilem na nowy zalalem nowy plyn od razu i wszystko chodzilo jak trza. przyjechalem do domku i zaczely sie dziac cuda na kiju!

Jak otwieram na zimnym zbiorniczek wyrownawczy to powstaje takie podcisnienie ze za chwile robi sie pelen :shock: o co chodzi, musze wtedy odpowietrzniki odkrecic to zejdzie plyn spowrotem do wezy, odpowietrzam 2gi raz i wszystko gra jezdzimy i jest git zostawiam autko na 2 ,3 godziny (w zbiorniczku plyn na min) silnik ostygl i zbiorniczek przy zakreconym korku zrobil sie pelen o co chodzi ????? ma ktos jakis pomysl???? pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn czysty i olej czysty. Wczoraj odpowietrzylem przyjechalem do domku wszystko oki za 2 godziny jede po jakis 2 km przestalo grzac wew i tep szla do gory szybko na jakies 110 stopni wylaczylem silnik zbiorniczek wyrownawczy pelen a weze puste, nie dziwota ze sie gzalo. Gdyby to byla uszczela to by sie plyn gotowal chyba a sie nie gotuje tylko wywala go :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy miałem u siebie jak pompa wody się zepsuła. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPOCZO jutro bede walczyl, odpowietrze jak w instrukcji i dam znaka co i jak wyszlo :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-12-14, 13:16 ]

No i dupa odpowietrzylem caly uklad trzymalem silnik na 2500 obr przez 10min 6 razy wentylator sie zalaczyl wszystko bylo ok zrobilem jakies 6km przyjechalem do domku bylo ok dzis rano odpalam stan w zbiorniczku jak trza obiechalem osiedle leciutko zaczelo grzac wewnatrz i za chwile przestalo zatrzymuje sie maska w gore zbiorniczek nabity full plynu weze do nagrzewnicy puste, to co uszczelka pod glowica poszla tak?? jesli tak to cos tu jest pojeb.... bo nawet w duzym fiacie oplu czy w bmw nie ma tak popieprzonego ukladu chlodzenia i jakiegos odpowietrzania, srania sie, ze gdy cos zle zrobisz rozwalisz se silnik w kazdym aucie nalewasz plynu i jedziesz i samo sie wszystko robi, ale reno musialo se wymysles inaczej debile!!! :evil: sorry ale sie wkurw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mialem to samo, rano uruchamiam auto (z lpg) jedzie po przejechaniu nim z 2km, gwałtownie rosnie tempteratura plytu chlodniczego - w zboirniku bulgocze i sie przelewa.

Zatrzymuje od razu, odkrecam korek, czekam troche (auto caly czas wlaczone). Po czym temperatura spada praktycznie od razui moge dalej jezdzic dopoki znow nie mam dluzszego postuju.Mimo ze wszystkie weze cieple, chlodnica goraca wybulilem kolejno za wymiane termostatu, nagrzewnicy, wszystkich wezy, czyszczenia instalacji no i w koncu pompy. Po wymianie praktycznie wszystkiego co sie dalo przyszedl czas na uszczelka glowicy. No i to bylo to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem nowy na forum. <piwko> Megane 1.6 zakupiłem kilka miesięcy temu :P a problem wiąże się z tym że płyn chłodzący w zbiorniczku dźwiga się na ciepłym silniku o jakieś 2-3cm. :-/ Układ był odpowietrzany już setki razy jak go odpowietrzę płyn opada a gdy silnik się zagrzeje znowu wzrasta i znowu go idzie odpowietrzyć. Skąd bierze się to powietrze w układzie chłodzenia?? Podkreślę że płyn nie dźwiga się do pełnego zbiorniczka tylko tak o 2-3cm. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

david1982, z tak enigmatycznego opisu można wywnioskować że Twój problem leży albo w niedrożnym układzie chłodzenia, zabrudzonej chłodnicy lub padającej uszczelce pod głowicą. Sprawdź czy czasem nie masz śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym a pod korkiem oleju "smalcu", Zwróć uwagę czy nie ubywa płynu. Objawy te mogą świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

 

PS

Poczytaj forum uwzględniając uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Popraw też opis auta. nie to żebym się czepiał ale km = kilometry, konie mechaniczne to KM. no i co to za miasto ponan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do dyskusji.Mam megankę z gazem, jak w opisie. Miałem dwie sytuacje, w których odpowietrzałem układ chłodzenia (raz przy skracaniu, a drugi przy wymianie przewodów wodnych do reduktora). W obu przypadkach musiałem odpowietrzać układ zgodnie z instrukcją (gdyby nie instrukcja, to ciężko byłoby mi znaleść korek do odpowietrzenia). Ale odpowietrzałem go trzykrotnie pod rząd, aby zaczął prawidłowo funkcjonować - tzn przewody do chłodnicy na zimnym i gorącym silniku są miękkie (na ciepłym silniku nieznacznie twardsze), a poziom w zbiorniku wyrównawczym waha się w granicach 1-2mm, czyli praktycznie się nie zmienia. Te w/w cechy świadczą o braku pęcherzy gazowych w układzie chłodzenia, a nadciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym praktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!