Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [MEGANE II Ph II] OPONY ZIMOWE


Jahu

Rekomendowane odpowiedzi

Z testu, który pokazał kepa416 jasno wynika co warto kupić i potwierdza się to co już nie raz padło na forum - że nie warto przepłacać za opony premium, a wystarczy kupić oponki Sava i będzie dobrze.

 

Mam śmiałość nie zgodzić się. O ile na śnieg to i nalewki możesz sobie kupić ale na mokrym asfalcie, wodzie, zmrożonym śniegu różnica jest widoczna. Poza tym w skali 4 lat różnica w cenie rzędu 200-300 zł są pomijalne. Chyba, że z kasą krucho - na pewno każda zimowa opona (wyjąwszy chinole i nalewki) będzie lepsza od letniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne wrażenia z jazdy na > Uniroyal MS Plus 66 - 195/65R15 T 91 < po zaśnieżonych drogach całkiem przyzwoicie się prowadzą, a nawet da się wyprzedzać, dobrze się prowadzą na prostej oraz na zakrętach. Hamowanie również przyjemne.

/Jak będzie gołoledź to dam znać jak to wygląda/.

PS.

W deszczowe dni i po stojących kałużach całkiem nieźle. Nie czuć oporów przy dużej prędkości wjeżdżając w stojące kałuże wody. Miło się rozlewa woda na boki i nie ciąga za kierownicę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tyle że 3 sezon pneumant pn 150 jest już gorzej na śniegu głębokim już ciężko i taki zmielony nie odśnieżony w mieście też daje się we znaki ale mają już koło 4mm ale ostatniej zimy były nie pokonane teraz już zawodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprzednio miałem pirelli i w zeszłą zimę pod koniec też nie dawały rady okazało się, że miały od 4 do 5 mm i w tym roku wymieniłem na nowe > Uniroyal MS Plus 66 - 195/65R15 T 91 < jest OK prowadzenie, przyśpieszanie jak i hamowanie na lodzie - też dziś miałem okazje sprawdzić >wylazł dziadek na środek jezdni i wali jak przecinak w poprzek po oblodzonej nawierzchni, a ja pruje na prostej 50 km/h i trzeba było hamować ABS aż warczy i uff 0,5 m przed nim STOP > jeszcze się śmieje dziad jeden < a na przejściu nie przechodził.

Także zdecydowanie polecam oponki. :roll: :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu dylematach dopiero jutro jadę na wymiankę bucików - jednak na letnik masakrycznie się jeździ - o ile jazdą w ogóle można to nazwać :)

Założę MICHELIN ALPIN A4 205/55R16 91 T, ocenki wystawię po paru trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam meganke z 2002r. kupioną w lipcu 2010, więc to nasza pierwsza wspólna zima. Na początku listopada kupiłem uzywane opony zimowe 205/55/16. Dopóki drogi byly suche wszytko bylo ok. Jednak teraz gdy spadł śnieg to auto zaczęło dosłownie pływać po drodze, aż strach się zbytnio rozpędzać. Byłem na stacji diagnostycznej, zbieżność wyszła ok. Diagnosta stwierdził, że auto tak się zachowuje poprzez zbyt szerokie opony. Zamierzam jutro podjechać do wulkanizatora, który mi je sprzedał i chciałbym, żeby mi je wymienił na węższe. Tylko czy jest sens i to przez to auto może pływać?

Aha i co do amortyzatorów, to nie wiem jak przód, ale tył był zmieniany na nowe parę miesięcy temu.

[na forum regulamin określa w jaki sposób zakładamy nowe tematy, w dziale o oponach jest już mowa o zimówkach wiec po co zakładasz nowy temat? :-) ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W astrze I mam 175/75/13, w vectrze C 215/50/18 i jakoś różnicy nie zauważyłem.

Możliwe że już oponki twoje są wyślizgane, za długo jeździły już (tj za stare).

Albo bieżnik wytarty. Ja przez 4 dni pierwszych śniegów jeździlem na letnich, zero problemów, nie zakopałem się nawet itp a zaspy naprawdę były spore.

A może Ty po prostu jeździsz po oblodzonych odcinkach?? Wtedy na każdej oponie będzie cię prowadzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zimówki lepiej brać węższe gdyż jest mniejsza powierzchnia ślizgu.

Wg mnie 185 były by dobre już.

Gdzieś jeszcze czytałem że niektóre opony mają tendencję po prostu do ślizgania się, taki skład mieszanki i nic na to nie poradzisz. Ale to najczęściej te chińskie/koreańskie.

Podjedź do wulkanizatora który ci je sprzedał pogadaj i niech przełoży na inną markę i węższe i zobacz wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-problem...iwne+zachowanie

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-os-tyln...iwne+zachowanie

Pewnie jeszcze coś się znajdzie podobnego. Wpisz w wyszukiwarce: dziwne zachowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!