Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterko fotochromatyczne - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Założyłem lusterko fotochromatyczne do meganki II ph II i mam mały problem z połączeniem, są dwie kostki jedna brązowa z jedną taśmą z dwoma żyłami od klimatroniku a druga czarna z jedną taśmą z trzema żyłami od czujnika zmierzchu i wycieraczek. Czy jest możliwość podłączenia się pod czarną kostke (czujnik zmierzchu) tak aby lusterko załączało się po automatycznym włączeniu świateł przez czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie lusterko jest zasilane równolegle z zapalonymi światłami (i nie z pod czujnika a dopiero po UCH) jeśli nie posiadasz świateł do jazdy dziennej, to zgodnie z przepisami i tak w dzień masz światła włączone, a lusterko jest wstępnie przyciemnione, co nie przeszkadza w obserwacji tego co za autem się dzieje.

U siebie lusterko mam podłączone pod zasilanie lampki wewnętrznej, światła ustawione w automacie, a czujnik światła zaklejony od środka by zawsze widział ciemność.

Bardzo często mi się przytrafiało przypadkowo zmieniać położenie wyłącznika świateł z poz 1 na 0 przy przełączaniu kierunkowskazów.

Teraz zawsze jest na 0, a światła zapalają się zaraz po zapłonie silnika.

W lusterku natomiast występuje tylko lekkie przyciemnienie kolorów tego co za mną.

Możesz sobie poszukać na kostce w lewym słupku gdzie jest podłączona taśma, czy masz do niej doprowadzone przewody do zasilania lusterka i albo wymienić taśmę, albo po prostu z przed kostki przedłużyć te przewody do lusterka. Będziesz miał identycznie jak przy fabrycznych instalacjach z lusterkiem elktrochromatycznym. (jeśli oczywiście w UCH będzie ta opcja dostępna bez włączanie CLIP-em)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien moim zdaniem nie ma co kogoś uszczęśliwiać na siłę, niech zrobi jak chce, tylko niech później następnemu właścicielowi powie o modyfikacjach aby tamten w razie czego nie tracił czasu na szukanie problemu jak się jakiś pojawi, bo jest inaczej niż fabrycznie.

Weź miernik i sprawdź jakie masz tam napięcie na tej czarnej wtyczce.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podpowiadam praktyczne rozwiązania by to zrobić albo tak jak fabrycznie (dla ograniczenia kosztów i poszukiwań taśm zastępując to przewodami) albo całkowicie niezależnie od układów sterowania opartych na elektronice. (czujnik światła pod lusterkiem)

Skoro już rozmawiamy o detalach to niestety do czujnika światła i opadów biegnie TYLKO masa jednym przewodem (ścieżką w taśmie) i wraca dwoma pozostałymi w 2 różne miejsca., co jest widoczne na schemacie.

0074_A4.PDF

Wynika z niego ,że opcja jaka sobie kolega wykombinował jest w tym przypadku możliwa ale....

Do zakupionego lusterka trzeba podłączyć na stałe plus po zapłonie, a przewód masy z lusterka podłączyć do 2 pinu czarnej kostki. To ten który biegnie do UCH i steruje zapalaniem świateł.

Niestety nie biorę odpowiedzialności za możliwe uszkodzenie czujnika. Nie znam jego parametrów i nie jestem pewny czy prócz tego co w UCH uruchamia, będzie jeszcze potrafił na stałe masą lusterko zasilać bez przegrzewania swoich elektronicznych elementów.

 

poniżej jeszcze 2 szkice które mogą być pomocne w poprawnym podłączeniu lusterka

S26.PDF

S3.PDF

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny wygląd po zmianie lusterka, Scenic II PHI zamontowane lusterko z Megane II PHII

Muszę jeszcze pokombinować z zaślepką kabli, w MII jej nie było a w SCII jest.

post-54541-0-80568300-1458769942_thumb.jpg

Uchwyt pasuje prawie idealnie na miejsce starego, musiałem podmienić blaszkę blokującą, inaczej lusterko luźno latało, gorzej z obudową uchwytu, dobrze pasuje do szyby ale jest lekko mniejsza. Próbowałem pod pasować starą z SCII do lusterka z MII ale nie pasuje więc trzeba kupować komplet, nie da się za bardzo kombinować z podmianą pojedynczych części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzic czy lusterko fotochromatyczne jest sprawne?

Po podłączeniu czarnego przewodu do masy a białego do plusa nie zaświeca się dioda na przodzie lustra i nie wiem czy jest sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lusterku nie ma co się świecić.

A to w tych otworach to czujniki światła.

Po podłączeniu zasilania szkło lekko się przyciemnia jak zasłonisz palcem otworek który jest z przodu obudowy, ten w stronę szyby. A jak w ten drugi pod szkłem, dodatkowo poświecisz latarką, to przyciemni się jeszcze bardziej.

I to jest poprawne działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To albo masz walnięte lusterko (w to raczej wątpię ale różnie to bywa), albo coś źle podłączyłeś i źle robisz. Na pewno prawidłowo podłączyłeś +12V/masę do tych dwóch pinów? Zasłaniasz to oczko od strony szyby a w tym czasie świecisz latarką w oczko od strony lustra, powinno się powoli zacząć ściemniać.

 

post-54541-0-18551900-1459608821_thumb.jpg

post-54541-0-54776000-1459608689_thumb.jpg

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie te swoje kombinacje i podłącz po prostu do zasilania lampki w podsufitce.

Plus jest tam stały od czasu jak masz zamki odblokowane i 2 masy, jedna też stała, która zapala lampkę jak przyciskiem oświecasz i do niej jeszcze przed włącznikiem podłączasz przewód z lusterka, oraz druga masa pojawia się czasowo, jak drzwi otworzysz.

Tą omijasz.

Jeśli tak podłączysz to zapominasz o lusterku, a wszystko zadziała.

Nie wiem po co sobie tak życie utrudniasz, skoro najprostsze sposoby są najbardziej skuteczne.

A lekka zmiana koloru auta które w dzień jedzie za Tobą ma i tak znikome znaczenie.

Do tego dojdziesz w krótkim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mam zakładać to lusterko skoro może być uszkodzone, dlatego chcę to sprawdzić.

Czarny masa, szary plus, prosto z akumulatora, zasłaniam tylne oczko i nic dodatkowo świecę w przednie też nic się nie dzieje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłonić trzeba przednie, a świecić w tylne....

Przednie to te w plastiku, w stronę przodu auta. Tylne to te od strony zwierciadła i zwrócone na tylna szybę. Tam świecimy.

Przyciemniać powinno się powoli i płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko fotochromatyczne - mam i ja.

Ponieważ instalacja była już poprowadzona i wtyczka była pod osłoną lusterka, zamówiłem lusterko fotochromatyczne za 25 PLN (+15 przesyłka).

Wymiana 2 minuty i wszystko działa elegancko.

Od siebie mogę dodać, że odłączyłem taśmę od czujnika deszczu przed demontażem lusterka (wcześniej ktoś pisał, żeby uważać na czujnik i taśmę przy ściąganiu lusterka) a po montażu nowego taśmę wpiąłem z powrotem.

Wszystko działa jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!