Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lusterko fotochromatyczne - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Malum,masz dokładnie takie rozwiązanie jak ja.Wbij się miernikiem w piny gdzie wchodzi do brązowej kostki tasma z trzema ścieżkami.Zapłon wył i pradu tam nie ma,zapal silnik i będziesz miał zasilanie.Dwa skrajnie dają prąd.Jak nic nie "pokombinujesz" to będziesz miał jak z fabryki.Ja postąpiłem dokładnie jak w opisie i lusterko działa bez problemu.Nie trzeba szukać żadnego zasilania i ciągnąć przewodów od lampki.

post-27396-0-03608100-1340129416_thumb.jpg

post-27396-0-06881100-1340129436_thumb.jpg

Edytowane przez ponuryzniwiarz
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

Wszystko działa jak powinno, dziękuję za podpowiedź!

Na opisanych przez Ciebie przewodach pojawia się napięcie w momencie odpalenia samochodu, samo włączenie zapłonu nic nie daje i o to chodziło :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, postanowiłem wymienić zwykłe lusterko na fotochromatyczne w mojej MIII z 2011r. No i mam mały problem, bo okazało się że w brązowej wtyczce opisanej powyżej przez ponuryzniwiarz są tylko 2 kabelki podłączone do termostora i nie ma nigdzie zasilania po zapłonie. Czy aby mieć podłączenie tak jak z fabryki to trzeba ciągnąć kabel ze skrzynki bezpieczników w kabinie? A czy w skrzynce w kabinie jest jakieś zasilanie po zapłonie? Może trzeba ciągnąć ze skrzynki bezpieczników z komory silnika? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamo - jeśli musisz podciągać przewody zasilania, to bliżej i łatwiej masz z lampki w podsufitce. Opis na poprzednich stronach....

A jeśli chcesz mieć tak jak fabryka to robi, to zapewne na samych 2 przewodach się nie skończy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastanawiam czy wymienić samemu lusterko czy lepiej do serwisu żeby wymienili za mnie? Bo boje ze pęknie szyba. Ale jeszcze zauważyłem ze na lusterku jest takie zabezpieczenie żeby wyjąc i zdjąć z tej metalowej obudowy i przełożyć do metalowego obudowy z lusterka zwykłego? Tylko niestety nie widzę czy zwykłe lusterko ma tez takie zabezpieczenie bo musiałbym widzieć od góry a od dołu nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sam się boisz to wystarczy do szklarza od szyb samochodowych podjechać. Mają w tym praktykę, a cena będzie zdecydowanie niższa jak w ASO.

Przekładać tam nic nie musisz, jeśli nowe lusterko jest z podstawą i sprężystą blaszką w jej środku.

jeśli o to zabezpieczenie Ci chodziło...

thumb_hosting_zdjec_1354480109__31102011004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, może jutro pojadę i się dowiem po ile kosztuje. A druga sprawa czy da założyć silnik do lusterek bocznych bez przełożenia całej lusterka? i wystarczy założyć pokrętło z z zamykaniem lusterek bocznych czy trzeba instalacje odprowadzić?

 

A jak wygląda ta obudowa przyklejona do szyby po zdjęciu lusterka z metalowa obudową? bo nigdzie nie mogę znaleźć.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to kawałek odlewu aluminiowego przyklejony do szyby, zobaczysz go w tym temacie na jego 1- 2 stronie, w postach 16, 18......CZYTAMY!!!! po to tu jest to zapisane by nie pisać ponownie.

Lusterka zewnętrzne to inny temat i raczej trzeba instalację dorobić, potrzebne 3 przewody więcej do sterowania ich składaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, Przed chwila wymieniłem lusterko zwykłe na eletryczne bez problemu- czyli bez młotka. łatwo zdjąłem w dół ręką. Tylko czekać na instalację elektryczną. I pytanie czy trzeba podłączyć te kable w te same miejsce tak na zdjęciu?

Zdjęcie wtyczki do czujnik powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem dziś lusterko chromatyczne z Megane II. Ma 4 kable! Do czego mogą być pozostałe?

Mam czarny - pewnie masa

biały, żółty i brązowy! Od lusterka kostka oczywiście szara, niestety u mnie w Megane I nie mam żadnej złączki w podsufitce i nie wiem do czego podłączyć zasilanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety u mnie w Megane I nie mam żadnej złączki w podsufitce i nie wiem do czego podłączyć zasilanie...

Gdybyś ten temat przeczytał uważnie, to już na 2 stronie znalazłbyś linki do innych tematów, dotyczących takiej zabudowy i podłączenia w megance I

A konkretnie do tego opisu:

http://megane.com.pl/topic/28329-montaz-lusterka-fotochromatycznego-w-miphiii/page__view__findpost__p__225772

Można też skorzystać z opisanego sposobu podłączenia do zasilania lampki w podsufitce. Jest tam stała masa i plus po zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie do tego opisu:

http://megane.com.pl/topic/28329-montaz-lusterka-fotochromatycznego-w-miphiii/page__view__findpost__p__225772

Można też skorzystać z opisanego sposobu podłączenia do zasilania lampki w podsufitce. Jest tam stała masa i plus po zapłonie.

Przeczytałem, a czy Ty przeczytałeś moje pytanie?

Przytoczę fragment opisu:

Teraz przystępujemy do podłaczenia kabelków. Sprawa ma się nast. podłączamy dwa kable plus i minus do zasilania auta po stacyjce tak aby lusterko nie ciągnęło pradu na darmo nam na postoju.

A gdzie podłączyć pozostałe dwa kable, które mam w lusterku? Lusterko mam ze złączką na 4, a nie na dwa kable... Zasilanie i masę mam, a pozostałe?

Będę wdzięczny za podpowiedź, czy takie lusterko (z 4 kablami) występowało w Megane II, czy w Lagunie II bo przeglądam schematy z Megane ale nie znalazłem podłączania 4 kablowego lusterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterko z 4 kablami występowało w Lagunie II w wersji ze ściemniającymi się lusterkami zewnętrznymi. Dwa zbędne kable służą do sterowania zewnętrznymi lusterkami. W megance takie lusterka nie występowały, więc zostawiasz je luzem - nic im nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem, a czy Ty przeczytałeś moje pytanie?

Tak przeczytałem i moja odpowiedź była pełna i właściwa.

niestety u mnie w Megane I nie mam żadnej złączki w podsufitce i nie wiem do czego podłączyć zasilanie...

Na to odpowiedziałem. Co do 2 niepotrzebnych przewodów masz odpowiedź powyżej, w poście kol. meganecoupe02 Wyobraź sobie, że nie muszę znać odpowiedzi na wszystkie pytania, to nie infolinia w ASO.

Czego nie wiem pomijam brakiem odpowiedzi.

Jeszcze jakieś problemy i pretensje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

przepraszam że odgrzewam kotleta.. ale chce zalożyć fotochrom, sam fakt tego ze mam calkiem inna stopke od lusterka to jedno.. ale ważniejszą kwestią jest to, że chciałbym aby lusterko rozjasnialo się tak jak posiadam to w astrze (przekładka z vectry c). Lusterko rozjasnia się przy otwarciu drzwi, oraz (i o to chodzi mi najbardziej) zeby rozjasnialo się przez włączenie biegu wstecznego. napewno da się to jakoś zrobić, jednak szukalem opisu do których kabli wiazki się wpiąć i niestety nic na ten temat nie znalazlem.. jest to bardzo fajne rozwiązanie, ponieważ cofając w nocy jednak przydaje się rozjasnione lusterko na max.. prosiłbym o pomoc w tej kwesti.. pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!