Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

gdy było -22 stopnie to uzyskałem pierwszą kreskę po około 3 - 4 minutach. Ale nawet po 10km nie miałem drugiej :) Że wtedy dotarłem do celu podróży, to nie wiem kiedy bym uzyskał optymalną.

 

1.6 110kM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauwazylem to duzy wplyw na temp silnika ma moc dmuchawy, jesli chodzi ona na maxa (przy silnych mrozach nawet SOFT dmucha z pena moca) to temp potrafi nawet spasc do jednej kreski. Najlepiej ustawic lekki podmuch i czekac az sie silnik zagrzeje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc przedstawiam następną niedoróbkę, ba nawet design piątej kolumny!

Chodzi mi o listwy odbojowe na drzwiach, są umieszczone w takim miejscu , że nigdy "nie pracują"

Przy otwieraniu drzwi w sąsiednich autach na parkingu , ich drzwi uzbrojone w listwy na właściwym poziomie zostawiają wgniecenia na coraz bardziej "pięknych" drzwiach M3 .

Według mnie , amatora , co prawda w dziedzinie projektowania samochodów, takie listwy powinny być w miejscu najbardziej "wypukłym" , czyli tam , gdzie są przydatne , a nie założone bez sensu na dole drzwi.

Chyba będę musiał dokleić jakieś patenty na te drzwi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, mnie też to irytuje... listwy sa w zasadzie dla ozdoby...

szczegolnie w coupe jest to problem bo drzwi otwieraja sie bardzo szeroko.

Sa znacznie dluzsze od tych w 5d, prez co zeby wysiasc trzeba je bardzo szeroko otworzyc...

co czasem skutkuje puknieciem w obiekt znajdujacy sie obok.

Nawet gdyby byl to pionowy slup to listwy nie maja szans na ochrone lakieru...

 

Ale to chyba tez nie jest niedorobka... raczej blad kontrukcyjny, lub celowe dzialanie designerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CEED , hmm ...

A tak na serio , to może lepiej porównać do bardziej udanego modelu , czyli M2 .

Wszystkie moje porównania błędów i niedoróbek w M3 dotyczą porównania właśnie do M2, która po wieloma względami przewyższa M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No M2 to było wizualnie kontynuacją M1 patrząc chociażby na atrapę chłodnicy. M3 wzięło się trochę znikąd. Przepraszam, bardziej M3 jest do nowego Fiata Bravo niż do całej rodziny M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bach chyba sie zepsuly, nie wiem co jest - spryskiwacze Xenonow.

Jak wlacze wycieraczki i spryskiwcze, slychac tylko dzwiek spryskiwczy raz w lewej lampie, raz w prawej - a klapki nie wyjezdzaja ! ( nie jest to wina mrozu - sprawdzane w garazu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolej płynu do spryskiwaczy.

jak zejdzie do pewnego poziomu to działają tylko sprywkiwacze na szybe.

 

jak ja miałem za mało też słyszałem pracę spryskiwaczy xenonów. niestety nie wiem czy "wyjeżdzały" bo nie widać z miejsca kierowcy :). ale po dolaniu było wszystko ok.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zdarzyło się Wam wyłączyć światła przy włączaniu kierunkowskazu ?

Ja już parę razy miałem tak, że w nocy wyprzedzałem coś, i przy włączaniu kierunku przekręcało mi się te pokrętło od świateł i nagle-ciemność widzę...

 

Chyba nie powinno tak się robić. Mieliście tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedzieli prawdę, "ten typ tak ma". ;-)

M3 z dci 1,5 85 koni, przy mrozie -15 C w trasie ( np 200 km) nie dogrzewa się wcale! , według serwisu wszystko jest OK.

Rozwiązaniem jest założenie tekturki na grill , wtedy silnik osiąga temperaturę już po 15 km .

 

ej no to już raczej nie jest niedoróbka tylko usterka (na mój gust termostat) - sorki ale po takim przebiegu w trasie powinien być sto razy rozgrzany. Jak jedziesz w trasie na piątce ze stałą prędkoscią 90km/h to silnik powinien się rozgrzać relatywnie szybko (moje 1,9 dci w podobnych warunkach rozgrzewało się max w 20 km)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!