Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Mój znajomy dzisiaj zwrócił uwagę na jeszcze jedną niedoróbkę ( porównał pracę silnika dci w M3 i dci w starej M2)

W starej meganie dla pasażera nie było "czuć "na ciepłym silniku że jedzie dieslem , a M3 wyraźnie klekocze.

Faktycznie , brakuje w M3 plastikowo-gumowej nakładki na silnik oraz wyciszenia podbitką maski silnika , to się przekłada na głośniejszą pracę i wrażenie większego klekotu.

A tak niewiele to kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megane ma podbitkę na klapie silnika.

 

Tak przy okazji usłyszałem wczoraj dziwną rzecz podczas odpalania auta - otóż po naciśnięciu start wydobył się dziwny (ale nie metaliczny dźwięk) i auto nie zapaliło. Po 2gim kliku odpaliło już beż żadnego problemu. Dziś próbowałem odtworzyć ten problem ale bezskutecznie, może dlatego, że miałem parę kropel wody na karcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Od roku jezdze megana III i przesiadlem sie na nia z Clio II (2000r). Czy nie macie wrazenia ze komputer w megance z 2009 roku (pewno w nowszych jest podobnie) jest bardzo przestarzały. Czuje jakby Renault mial mase tego u siebie i gdzies musial ten niby komputery opchnąć. Oto moje spostrzezenia co do pracy komputera.

- Wskazuje zasieg tylko to sygnalu ostrzegawczego o rezerwie. Po przejechaniu chyba kilometra zasieg znika. W mojej megance zwykle rezerwa zapala sie przy zasiegu 50km (raz zdarzylo sie ze przy 60 km ale efekt znikania byl taki sam jak przy 50). Jezdzilem fiesta z 2006 ktorej komputer pokazywal tylko zegar lub zasieg. Zasieg w fiescie byl pokazywany co kilometr i byl pokazywany do zera nawet jak od dluzszeg oczasu paila sie rezerwa.

- spalanie chwilowe pokazywane jest po przekroczeniu chyba 32 km/h. Dlaczego??? Kuplet kupil w 2009 golfa w ktorym spalanie pokazywane jest juz od momentu ruszania. Powiem wiecej w golfie pokazywane bylo spalanie nawet na postoju. Przelaczal sie wtedy temtejszy komp z przelicznika kilometrowego na godzinny.

- Czy wiecie ze na karcie zapisywane sa przez komputer pokladowy ilosci litrów w baku. Dlaczego taka informacja nie jest przekazywana kierowcy na wyswietlaczu?

- W 2005 roku jezdzilem Pandą i Doblasem rowniez z komputerami pokladowymi. Tamte komputery potrafily takze pokazywac dodatkowo czas podrozy. Przydatna moim zdaniem rzecz. Dlaczego w nowym megane zamontowane komputery prezentuja soba technologie z 2000 r ?

 

 

Mam tez uwagi do pracy niektorych urzadzeń i systemów pokładowych.

- bardzo słabiutki ASR. W gorace dni zdarzalo sie zapiszczec na asfalcie. Zima zdarza sie przy ruszaniu mielic kolami tak ze pryskajacy snieg widac w bocznych szybach. Z instrukcji dzialanie ASR jest opisane zupelnie inaczej. Wlaczenie/wylaczenie ASR nie robi roznicy poza tym ze przy wlaczonym ASR jest informacja na wyswietlaczu ze jest slisko i sinik nie wpada w wysokie obroty. Mielenie kolami w obu przypadkach jest takie samo. Serwis na zgloszenie tej wady odpowiada TTTM.

- mimo posiadanej dwustrefowej klimatyzacji automatyczniej brak jest chlodzonego schowka. Porazka zwlaszcza ze nie zauwazylem w gorace dni roznicy pomiedzy programami. Soft nie jest w stanie schlodzic kabiny do wymaganej temperatury. Fast poza halasem schladza kabine w takim samym czasie jak AUTO. AUTO nie jest w stanie schlodzic kabiny do poziomu takiego bym powiedzial ze jest mi zimno tj do 16 st. Sprawdzilem osobnym pomiarem temperatury ze maxymalna temperature jaka klima jest w stanie osiagnac w kabinie to 22 st. Przy wylotach klima ma 10 st. Z tego wniosek ze samochod nie jest dostatecznie odizolowany od srodowiska zewnatrznego i w calej kabinie wystepuja straty ciepla. Pragnę takze uprzedzic pytania iz stosuje ochrone przeciwsloneczna na przednia szybe po tym jak sprawdzilem iz przednia szyba nie ma zadnego filtra i caly kokpit i kierownica na sloncu potrafia nagrzac sie do temperatury 60-70 st.

- najslabszy silnik 1.6 100 to dynamiczny mul. Poprzenio mialem Clio II 55 KM i bylo bardziej dynamiczne i zwinniejsze niz silniejsza megane. Moim zdaniem silnik i sterujacy nim komputer niedostosowany do masy samochodu. Specjalnie napisalem o sterownaiu silnikiem gdyz wydaje mi sie czasem ze to komputer podejmuje za mnie decyzje o przyspieszeniach. Mialem takie sytuacje ze przy probie wyprzedzenia na trasie inych samochodow po zdecydowanym wcisnieciu gazu samochod nie reaguje tak jakby sie teg ooczekiwalo. Nasetpuje stopniowe przyspieszanie przez ktore mozemy zapomniec o dynamicznej jezdzie.

 

Najwiksza wada modeli sprzedawanych przez RP w Polsce to taka ze cechy przedstawione w konfiguratorze oraz w katalogu sa rozne. W zasadzie nie wiadomo co sie kupilo i jakie systemy posiada samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma auta idealnego a z tego co wyczytalem to czepiasz sie drobiazgow :)

Sorry ale to jest moje skromne zdanie :)

Po przejechaniu chyba kilometra zasieg znika

Normalka w Renault, poprostu jedz na stacje i zasieg sie znowu pojawi :) Wg mnie bardzo dobre rozwiazanie bo nie ufasz komputerowi do takiego stopnia gdzie pokazujac Ci np 20 przy mocnym przygazowaniu zabrakloby Ci benzyny.

Kuplet kupil w 2009 golfa

Tego nie skomentuje :)

Czy wiecie ze na karcie zapisywane sa przez komputer pokladowy ilosci litrów w baku

Tego nie wiedzialem, z tego co piszesz to zamiast komputera pokladowego chcialbys miec chyba CLIPa ;)

Tamte komputery potrafily takze pokazywac dodatkowo czas podrozy

Od tego jest GPS albo zegarek ;) po co Ci laczna informacja tego ile czasu lacznie auto sie "kulalo" ? Rozumiem taka funkcjonalnosc w komorce gdzie pokazuje Ci ona laczny czas rozmow, ale w samochodzie ? ;)

Wlaczenie/wylaczenie ASR nie robi roznicy

Smiem sie nie zgodzic, u mnie ASR skutecznie ogranicza obroty i boksowanie kol - nie jest to idealne rozwiazanie ale pomaga, w razie czego mozna zawsze wylaczyc :)

brak jest chlodzonego schowka

Tego tez mi brakuje i jest to chyba jedyny punkt w ktorym sie z Toba zgodze ;)

AUTO nie jest w stanie schlodzic kabiny do poziomu takiego bym powiedzial ze jest mi zimno

Nie testowalem az tak ekstremalnie ale nie pamietam abym narzekal na klime w gorace dni. Aby bylo Ci zimno w samochodzie musialbys sie wybrac w kilkugodzinna trase.

najslabszy silnik 1.6 100 to dynamiczny mul

Trzeba bylo kupic mocniejszy ;) od tego sa jazdy probne. Moje 110 KM mi w zupelnosci wystarcza no ale wiadomo, chcialo by sie wiecej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiadasz drobiazgi... Z tych drobiazgow zbudowana jest calosc. Jesli iść Twoim torem rozumowania to wszystkie wady te wymienione tutaj i te ktore sie jeszcze ujawnią to drobiazgi. Napisałem to co mi przeszkadza i nie licze na to ze sie z tym zgodzisz ale na pewno nie liczylem na ocene przez Ciebie czy nalezy je zaliczac do drobiazgów. Sam Twoj post swiadczy ze jestes drobiazgowy i czepiasz sie innych.

 

110 KM nie chcialem bo mi sie fatalnie tym jechalo na jazdach probnych. Czytalem zreszta rozne recenzje ze przy 110KM i 6 biegach zle zgrane sa przelozenia bo Renault nie potrafilo sie zdecydowac czy chce wersje dymaniczna czy eco. Czytalem to juz po jazdach i stad pewno to moje niezgranie z ta skrzynia. Slabszego brata nie mieli w ASO do testów. Myslalem zreszta ze te 10 KM roznicy w obu silnikach nie zrobi roznicy i 100KM na takie auto w zupelnosci wystarczy skoro clio z 55KM dawalo sobie rade.

No ale to pewno drobiazg :)

 

Co do odczytu litorów w zbiorniku to widze ze nie interesuje Ciebie za bardzo co ASO robi z Twoim samochodem i po co przy wypisywaniu zlecenia biorą od Ciebie karte startową (inaczej kluczyk :))

 

Czy komorka pokazuje ile czasu miales komorke w ręku? Czy czas rozmow. W samochodzie czas podrózy by mi sie przydał. Taki zegar wyobraz sobie pokazuje czas jazdy samochodem a nie czas siedzenia w tym samochodzie i jedzenia obiadu na parkingu. Jezeli jestes w stanie jechac przez cala polske i powiedziec mi dokladnie ile czasu jechales autem (z postojami) przy uzyciu GPSa lub zegarka to bomba. Ja generalnie z lenistwa nie bede zapisywal gdzie i jak dlugo sie zatrzymywalem - interesuje mnie tylko czas spedzony na jezdzie jako kierowca. Czaisz o co chodzi :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika 1.6 100KM, przejedź się Focusem z takim silnikiem, skoda czy oplem - efekt bedzie podobny taki sam mul co i w Renault. Mowie poważnie, dlatego kupiłem TCE 130KM bo jeździłem długo zwykłym 1.6 100 KM i wrażeń z takiego auta nie wydobędziesz.

 

Plus moc mocą ale ważny jest tez moment obrotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mialem wczesniej przyjemnosci podziwiania mocy 100 KM u innych producentów. Jak kupowalem MIII to dostepne byly tylko dwa benzynowe i chyba dwa diesle. Mocniejsze silniki mialy dopiero nadejsc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i po co przy wypisywaniu zlecenia biorą od Ciebie karte startową

a wlasnie ze nie biora :) nawet jak dostaje zastepczaka odbieram i oddaje kluczyki w budynku ale to chyba kwestia znajomosci :)

Tak jak skomentowalem powyzej, zgadzam sie jedynie co do chlodzonego schowka, w MII taka funkcjonalnosc jest :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- bardzo słabiutki ASR. W gorace dni zdarzalo sie zapiszczec na asfalcie. Zima zdarza sie przy ruszaniu mielic kolami tak ze pryskajacy snieg widac w bocznych szybach. Z instrukcji dzialanie ASR jest opisane zupelnie inaczej. Wlaczenie/wylaczenie ASR nie robi roznicy poza tym ze przy wlaczonym ASR jest informacja na wyswietlaczu ze jest slisko i sinik nie wpada w wysokie obroty. Mielenie kolami w obu przypadkach jest takie samo. Serwis na zgloszenie tej wady odpowiada TTTM.

No nie wiem....ja tam się trochę mierzyłem z kolegą i z włączonym ASR, ASR bardzo dusił moc na kołach (przez co kolega mi na starcie uciekał). Po wyłączeniu nie miał szans :) Jak dla mnie jest O.K. Może problemem jest niska moc silnika - ASR najzwyklej w świecie nie musi tak bardzo interweniować jak u mnie.

 

mimo posiadanej dwustrefowej klimatyzacji automatyczniej brak jest chlodzonego schowka.

A to dziwne bo ja to mam. Trzeba było sobie dokupić - też bym chciał mieć panoramiczny dach ale go nie kupiłem i nie zrzędzę z tego powodu.

 

Czy wiecie ze na karcie zapisywane sa przez komputer pokladowy ilosci litrów w baku

A co jeśli ktoś ma HF i jeszcze nigdy nie włożył karty do slotu? Po co miało by się to zapisywać na karcie skoro i tak pewnie siedzi to w kompie i idzie to CLIPem sczytać w 5 sekund?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne bo ja to mam. Trzeba było sobie dokupić - też bym chciał mieć panoramiczny dach ale go nie kupiłem i nie zrzędzę z tego powodu.?

Nie mailem takiej opcji w wyborze w styczniu 2009. Panoramicznego dachu nawet jakbym chcial to nie bylo w Expressionach zreszta o dachu i innych rzeczy ktorych nie zamówilem nic nie pisalem. Dla mnie naturalnym bylo ze dwustrefowa autoklima pownna takie cos miec. Kolega ma jakies kompleksy ze czegos nie ma a ktos ma? Zawsze mozemy zrzedzic ze nie mamy super bryki z 500 KM pod maska. Zrzędze na temat tego co moim zdaniem powinno byc i tyle. Jak czegos nie zamawialem to albo tego nie bylo albo nie chcialem. Z powodu roznych informacji samo RP nie wie co maja samochody ktore sprzedaje.

 

A co jeśli ktoś ma HF i jeszcze nigdy nie włożył karty do slotu? Po co miało by się to zapisywać na karcie skoro i tak pewnie siedzi to w kompie i idzie to CLIPem sczytać w 5 sekund?

A jak myslisz a w jaki sposób samochod wie ze karta jest w zasiegu samochodu. Czy do karty HF, ktora masz w kieszeni jak siedzisz w aucie nie mozna przeslac zadnych informacji lub z niej odczytać? Przeciez odpalisz silnik jak karta jest w zasiegu wiec wymiana informacji następuje. Taki przykład bardziej obrazowy czy jak nie masz podlaczonego telefonu do kompa przez kabel to znaczy ze nie mozesz nic przeslac do niego lub z niego. Nie zadawaj takich infantylnych pytań. Karty rozruchowe bez HF trzeba wlozyc do slotu w ktorym podejrzewam wymiana informacji takze przebiega w sposób radiowy. Dokładnie by wiedziec co i jak z kartami HF zapytaj tych co maja takie karty HF. Pytanie "po co (...) zapisywac?" kierowac nalezy do Renault we Francji to oni wymyslili nie ja ani nikt tutaj, oki? Dowiedzialem sie o tym w ASO jak mowili mi ile mam jeszcze paliwa a baku przy dawaniu im samochodu. Podalem to jako informacje byscie wiedzieli ze takie informacje sa w komputrerze pokladowym samochodu ale nie sa one wyswietlane kierowcy. Masz moze CLIPa w chacie ze zajmuje to Tobie 5 sekund?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!