Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem! :mrgreen:

Dzisiaj w warsztacie wymienili mi obydwa przednie łożyska kół. Lewe miało luzy, prawe szumiało (i to jak).

Po kilku minutach jazdy zauważyłem, że coś stuka podczas hamowania.

Stuki są im częstsze im szybciej jedzie samochód.

 

W ogóle nie stuka jak samochód powiedzmy się toczy czy też hamuję z prędkości 120 km/h do 100 na autostradzie.

Częstotliwość tych stuków to jakieś 3-5 stuknięć na sekundę przy prędkości około 50 km/h.

 

Wystarczy delikatnie nacisnąć pedał hamulca i stukanie słychać! Jak tylko nogę zdejmę z hamulca stukanie ustaje.

 

Tarcze hamulcowe i klocki mają 10 tyś km przebiegu, oryginalny komplet TRW.

Tego stukania na pewno nie było przed wymianą łożysk.

 

Spotkaliście się już z czymś takim?

 

PS: pojechałbym do warsztatu z reklamacją ale właśnie umarł mi silniczek krokowy (tak myślę) i nie mogę kochania zapalić ;) (Krokowiec już idzie pocztą do mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zakładali Ci tarcze po wymianie łożysk to wyczyścili Ci miejsce styku tarczy/piasta?

Coś mi się widzi, że tam coś jest źle złożone. Jedź do warsztatu niech Ci to poprawią w ramach reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sam mogę sprawdzić niedokręcone koła :mrgreen:

Dziwi mnie tylko, że podczas tych stuków nie ma żadnego bicia czy to na pedale hamulca czy też na kierownicy. Nic poza miarowym 'puk, puk puk' podczas nawet delikatnego naciskania pedału hamulca.

Autko przy 120 km/h leci prosto jak strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wszystkie połączeni które były rozkręcane. Głównie sworzeń wahacza czy został skręcony prawidłowo, czy półośka jest dokręcona. Może zaciski hamulcowe są niedokręcone. U mnie po wymianie łożyska mechanik zostawił młotek między wahaczem a półośką i stukał.

 

p.s może mechanikowi auto spadło z lewarka jak wyciągał Macphersona i pokrzywił tarcze hamulcowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, bo wymieniali mi też tulejki gumowe czy ich np. brak nie może powodować takich objawów (stukania podczas nawet najdelikatniejszego hamowania)?

 

We wtorek jadę do mechanika, ciekawe co mi powie (pewnie, że ma mnie w d).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Widzę sporo tematów podobnych ale ten chyba najbardziej zbliżony do mojej sytuacji więc w skrócie opiszę:

Renault Megane 96r. 1,6 benzyna 8V - stukanie z przodu (raczej prawa strona lub obie) przy ruszaniu i hamowaniu

- pewnego pięknego dnia pęka mi sprężyna - wymiana na nową

- zaczynam słyszeć odgłos coś jak kamerton lub właśnie sprężynowanie czegoś

- mechanik stwierdza - brakuje końcówki na drugiej sprężynie więc też trzeba wymienić bo wyskoczy z obsady, do tego wymiana sworznia, który już wcześniej był wbijany ale wypadł - efektów brak - stuka nadal i ten odgłos sprężynowania również

- kolejna diagnoza - zerwane przednie poduszki - obie wymieniam na nowe, efektów nadal brak

- daję auto wujowi - bardziej obznajomiona ode mnie osoba w temacie - stwierdza, że krzywa jest tarcza hamulcowa i klocek raz łapie, raz nie i przez to mam stuki - ruszanie, hamowanie, czasem w ogóle - obie tarcze oraz zaciski zostają wymienione, auto zostaje wytrzęsione na stacji diagnostycznej, sprawdzone zostają przeguby - diagnosta, wuja, mechanik - rozkładają ręce, stuka po dzień dzisiejszy

 

Z dodatkowych informacji:

- auto kupione powypadkowe - walone z prawej strony w drzwi oraz w koło

- po tym dokonane wszystkie powyższe naprawy, a także ustawiona laserowo zbieżność

- facet od ustawiania zbieżności stwierdza, że prawy wózek jest podbity ale mam tak jeździć bo jedyne co to będzie mi darło trochę oponę, a tak auto idzie prosto nawet przy 160km/h

- wymienione oleje, paski, rozrząd, kolektor wydechowy (przegrzał się i pękł)

 

- jedyne na co jeszcze mogę zwalić winę: plastikowe nadkola z przodu są składane z dwóch części, przednie prawe mam popękane i trochę luźne. Czy jest możliwe, żeby to ono ruszając się powodowało stukania, trzaski ?

 

Nie mam już ani pomysłu ani cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe, żeby to ono ruszając się powodowało stukania, trzaski ?

Zdejmij nadkole, albo weź taśmę i je porządnie oklej w miejscu pęknięcia, i się przejedź będziesz wiedział.

Przychodzi mi jeszcze łożysko i przegub, ale to chyba nie będzie to. Chociaż łożysko w niektórych przypadkach może strzelać ale jego intensywność powinna się zmieniać wraz z obrotami.

Podjedź gdzieś gdzie mają takie urządzenie do sprawdzania łożysk. To silnik z kółkiem gumowym. Podstawiają pod oponę włączają, rozpędzają koło i zaraz słychać co nie tak. Podpowiedź to mechanikowi.

 

A amortyzatory? W jakim stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zelek86, a słychać coś podobnego w czasie postoju z włączonym silnikiem w czasie dodawania gazu i schodzenia silnika z obrotów ?

Już na forum było opisane w kilku postach, że szukano stuków w zawieszeniu, a to była wina rolki pasowej alternatora. A właściwie jego sprzęgiełka gumowego. Ponoć potrafi się to roznosić i udawać stuki zawieszenia.

Może też to jeszcze być "stukanie" elektrozaworu filtra/ pochłaniacza par paliwa.

To oczywiście nasuwające mi się przypuszczenia ale posłuchać i sprawdzić nic nie kosztuje.

Tu przykładowy temat o terkotaniu/ stukach z przodu: http://megane.com.pl/megane-i-phii-terkota...ight=terkotanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie postoju z włączonym silnikiem oraz dodając gaz nie słychać żadnego stukania itp. Także w momencie gdy schodzi z obrotów.

 

Amortyzatory - na przeglądzie poprzednim miały po 80%, nie jeżdżę intensywnie więc nie sądzę abym je przez niecały rok wykończył.

 

Łożyska - hmm wymieniane miałem oba z tyłu więc kojarzę dźwięki jakie dobiegają z popsutego łożyska w przypadku zwiększania prędkości i takiego buczenia nie słyszę teraz.

 

[ Dodano: 2010-11-13, 14:19 ]

Byłem dziś u mechanika z lista rzeczy jakie wyczytałem tu w różnych postach, omówiliśmy także wszystko to co było już robione. Wniosek na dziś:

Facet który ustawiał zbieżność mówił, że mam podbity wózek z prawej strony. Dla mechanika to może być jedyną przyczyną na te trzaski bo pozostałe podzespoły są albo już wymienione albo w stanie dobrym.

Ktoś ma jakąś opinię na ten temat? No i jaka to cena takiego wózka, rzecz jasna używka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam! Dziś wymieniałem kółka z zimowych na letnie. Po wymianie jest taki problem, że też jest takie stukanie podczas samego hamowania. Co może być tak? Stuki tak jak pisał kolega wyżej. Z im większej prędkości hamuję, to są stuki z większą częstotliwością i z mniejszą prędkością maleje ta czestotliwość. Przy zmianie kół dość mocno je dokręcałem (niestety jedną śrubę mogę już kręcić w nieskończoność...) stuki słychać z tyłu auta. Ciężko mi powiedzieć czy z prawej czy lewej strony auta. Zaznaczam że problemu nei było w tamtym roku na oponach letnich, tak samo i na oponach zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!