Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

Vmax, czy ktoś z was wie jaka jest Vmax meganki 1.6 v16 110 km ?

peace!

Wg tej strony

http://www.parkers.co.uk/cars/specs/data.aspx?model=717

121mph, czyli ok. 195km/h

 

Dane z życia wzięte są na forum - był jakiś czas temu wątek z cyklu "kto ma dłuższy p...edał gazu" :-D - poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatnio zrobiłem 900km po polskich drogach i szło 7,6l/100km. Żeby zrobić trasę Gdańsk - Warszawa trzeba się bardzo namęczyć. Dużo redukcji, bo sporo Tirów i niedzielnych kierowców (królowie drogi). Prędkość 130 / 140 km/h jak był spory luz na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moja megi 1.6 v16 jest jakaś paliwożerna w porównaniu do waszych maszyn! Z komputera pali w mieście koło 8,5 litra, nie zależnie od tego czy chodzi klima czy nie. Natomiast w trasie pali koło 7 litrów. Nie jeżdżę jakoś wybitnie szybko i ciężkiej nogi też nie mam... więc mogło by troszkę mniej chlać :/ Może znacie jakiś dobry patent żeby zmniejszyć spalanie :-D

A tak troszkę z innej beczki- jakie są optymalne zakresy obrotów na poszczególnych biegach?Nawet szukałem tego w instrukcji, ale niczego takiego się nie doszukałem; może ktoś z was wie ?

A i jeszcze jedno pytanie, czytając różne wypowiedzi pojawiało się pojecie Vmax, czy ktoś z was wie jaka jest Vmax meganki 1.6 v16 110 km ?

 

peace!

 

 

Mam identyczny silnik w mojej Meg i jak pisałem wcześniej początkowo jeszcze jak człowiek chciał zobaczyć jakie przyspieszenie i prędkość to mi paliła po za miastem 8l a w mieście 8,8l na 100km/h. Obecnie po za miastem pali od 7,2 do 7,6l na 100 km/h a w mieście dochodzi do 8l na 100 km/h ale to rzadko bo zazwyczaj 7,8l. Patent na mniejsze spalanie to taki prosty zwyczajny hamuj silnikiem i odpuszczaj szybciej gaz nie ciśnij do końca. O obrotach nic nie wiem. A co do prędkości to ja osobiście jechałem 180 km/h więcej nie miałem okazji ale jeszcze było trochę zapasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II 1.6 16V wg komputerka i pomiarów na piechotę średnie teraz po Warszawie (ale wiecej jeździ żona) w przedziale od. 9,3 do 10,1l/100km. Jednak żona pcha się do ścisłego centrum a tam teraz masakryczne korki (kilka dużych remontów). Na trasie Warszawa-Jaworzno-Katowice-Kędzierzyn Koźle-Wrocław-Jelenia Góra średnie wyszło mi 7,3. To była pierwsza trasa z prawdziwego zdarzenia, głównie po dwupasmówkach i z próbą prędkości na autostradzie między Katowicami a Wrocławiem (wyświetliło 184 km/h). Następny dzień to było: Jelenia Góra-Legnica-Nowa Sól-Wolsztyn-Nowy Tomyśl-Stryków-Brzeziny-Rawa Maz-Warszawa i średnie wyszło 7,9.

 

Scenic I 1.6 16V po mieście średnio między 8,5 a 8,7 z klimą. Ale nie pcham się do ścisłego centrum Warszawy (mieszkam i pracuję na peryferiach). Metoda liczydeł bo komuterka nie posiada :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuna chata! Zmieniłem zestaw rozrządu ..... i cosik mi się wydaje, że wzrosło średnie spalanko z 5,2 na 5,6. A może już się nie cykam, że coś pierdnie w silniku przez zerwany rozrząd i zacząłem go bardziej z bicza. Hmm. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowałem ostatnio pod korek i postanowiłem sprawdzić ile pije moja Renata. Na trasie było przyzwoicie 6,1, na mieście wyszło 8,4. Dodam tylko, że zazwyczaj mijam fury, ale tylko te które jadą w drógą stronę :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Scenic coś chyba paliwożerny jest w mieście bo wychodzi wg komputera powyżej 10l/100km Na trasie jest znacznie lepiej bo np. Bydgoszcz - Zakopane - Bydgoszcz wyszło średnie 6,4l/100km. Normalnie w trasie to około 7l.

Czy da się coś poprawić żeby w mieście mniej palił? Inna bajka, że po mieście praktycznie krótkie trasy i same korki więc najgorszy scenariusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem nowy i nowy samochodzik renault scenic 1,9dti 98 r 176km trasa wroclaw zielona i spowrotem 50 km po wroclawiu w Lubiniu az do polkowic korek z godzine w nim razem 430 km wlalem z 24litry wychodzi 5,5 szybkosc poruszania miedzy 110 -130 duzo czy nie ile moze po miescie palic wroclaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile moze po miescie palic wroclaw?
tyle co po mieście warszawa :-D

a tak serio przy tym silniku 6 litrów w mieście to możliwy wynik

przeczytaj cały wątek, na pewno taka odpowiedź już padła ;-)

[proszę ni nadużywać ENTERA] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!