Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning 2.0 TCE


Pingu

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki. Fajnie ze tak kompleksowo odpisujesz. Z ta temperatura silnika to miałem dokładnie to samo. Potwierdzam ze silnik nie może byc zbyt rozgrzany do remapy. I masz z racje z tym co napisałeś o tym co wpływa na przyspieszenie. Tylko żal ściska wiesz co - ze nie daje sie w okolice 7 sek. Zejść. Ja swój chip robiłem w jaszpolu (vtech) i w sumie dużej różnicy nie widzę. Raczej bardziej tylko słucham czy silnik pracuje jak kiedyś czy cos teraz nie dzieje sie złego itp. Mówili ze nic nie będzie zle :) przy okazji - ile dałeś za cała operacje ? Ja 2500. Wiem ze przeplacilem bo to salon :) mam pytanie: po hamowni miałeś wyświetlany komunikat o błędzie abs ? Ja miałem , mówili ze to przez to ze przednie koła sie kręcily a tył nie i komputer zglupial. Wykasowali błąd i temat nie powrócił ale jestem ciekaw czy miałeś to samo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wyjaśni co to za jednostki i oznaczenia:

180km, 220km, bo nijak ma się to treści zdania gdzie to zastosowano... Co znaczy 100km/h to akurat wiem i chyba wszyscy wiedzą.

To samo dotyczy nm, NM?? Stosowanie zamiennie, czyżby znaczyło "naciągana moc"?? Chyba nie chodzi o nanometry, bo to też bez sensu..

Doczytajcie choćby w Wiiki nim zaczniecie wielkich fachowców udawać....

Piszecie w tematach i o sprawach technicznych, a wstawiacie teksty i oznaczenia jednostek jakbyście o pieczeniu wafli pisali....

Trzymajcie się ustalonych zasad, jakie na całym świecie obowiązują i są znormalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem 1450 (miało być 1900 ale że przyrost wyszedł jaki wyszedł do dostałem "rabat").

Rzeczywiście hamowania powoduje zapalenie tego komunikatu - też mi to resetowali - wynika to z tego że głupieje ABS - bo mu się tylne kółka nie kręcą wcale a przednie zapie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mkotek! :) w sumie uczciwie podeszli do tematu dając Ci ten rabat. Gdzieś czytałem ze wartości jakie osiągnąłes to w zasadzie max tego co program może dać bez innych zmian. Raz jeszcze dzięki za podzielenie sie informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem osiągi po programie o którym parę postów wyżej - jak pisałem wcześniej, ja "pod nogą" tego nie czuję... A cyferki wyszły takie:

- 7.5s - 7.6s od 0-100km/h

- 15.34s - 15.70s na 400m

więc porównując cyfry z tymi sprzed programu to coś jest lepiej, ale to drobnostki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda no ;)

Pewnie i Ty i ja byśmy chcieli wiecej. Mój znajomy ma audi Q3 - te z 211km. 6,9 do 100. A i auto cięższe i NM ma 300 a nie jak ty ponad 350. No nic, trzeba sie pogodzić ze lepiej nie będzie chyba. Dzięki za podzielenie sie mkotek. !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...
W dniu 23.11.2012 o 09:53, Shymek napisał:

 

Jedna sprawa na którą warto zwrócić uwagę - niestety turbiny TD04L6-15T (z Meg3RS, w Meg2RS byłą TD04L6-14T) mają fabryczną wadę.

Mianowicie pęka strona gorąca - wejście z kolektora wydechowego. Tam jest "gródź" twin scrolla i na to trzeba zwrócić szczególna uwagę.

Pęknięcia mogą świadczyć też o złym użytkowaniu turbiny - np. auto było gaszone na gorącym silniku ?

 

Jak sądzę, to dotyczy wszystkich turbin stosowanych w Megane 3RS/GT220. Jest jakaś alternatywa? Może zrobić ze swojej hybrydę na kole kompresji 19-20T zamiast 10T?

Intercooler NRF-a od 3RS-a zakupiony, ale pewnie trochę poleży. Czy te silniki mają przepływkę? Ktoś wsadzał mokry filtr?

Edytowane przez Slayer_Anty_Kler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam pytanko: będę wyrzucał katalizator i zamiast tego dp ,czy potrzebuje elektroniczny emulator czy ten dystans wystarczy?  Możecie podać przykład jak to ma wyglądać?  Tłumik środkowy też do wyrzucenia i tam średnica rury jest 50mm?  Chłodnice od Rs już dostałem, czekam na dmuchawke i wrzucę program od rs 275 Km .Obecnie na seryjnych gratach 220 koni i pięknie to jeździ ale chce trochę więcej. ? dzięki za odpowiedzi, zawsze lepiej coś podpatrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz robił program to niech wyrzucą błędy drugiej sondy z ECU. Ani elektryczny ani tulejka nie daje gwarancji sukcesu.

 

Pochwal się osiągnięciami bo mam program na 215 i zaczyna trochę brakować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update- zakupiłem używaną TD04L6-15T- niby niecałe 3 tysiące kilometrów, dodatkowo zawór DV od ProPerfekt (jak sądzę, seryjny od TCE może puszczać) . Jeszcze tylko uszczelki/ śruby i mam wszystko gotowe do modyfikacji, chyba, że wtryski nie wyrobią z powodu zużycia. Potem jeszcze remap, modyfikacja zwężek instalacji LPG (mam wtryski do 270 KM i reduktor do 300 KM) i zobaczymy, co z tego będzie. Więcej nie sądzę, by miało sens - paliwo drogie, a silnik nie należy do oszczędnych i nie chcę go wykończyć. Ciężkie dupsko ma CC jak przesiada się z Fiata Coupe 2.0VT zrobionego na ok. 300 KM ?

Edytowane przez Slayer_Anty_Kler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.01.2022 o 13:13, Slayer_Anty_Kler napisał:

Intercooler NRF-a od 3RS-a zakupiony, ale pewnie trochę poleży.

Czy te silniki mają przepływkę?

IC od RS-a to;

   - żadna rewelacja, też puchnie,

Silniki te mają przepustnicę,

Godzinę temu, Slayer_Anty_Kler napisał:

Potem jeszcze remap, modyfikacja zwężek instalacji LPG (mam wtryski do 270 KM i reduktor do 300 KM)                                             i zobaczymy, co z tego będzie.

Oprócz mocy istotny jest moment obrotowy;

  - konieczne  sprzęgło ;

        - sachs performance albo obicie kevlarem,

 - ciekawe jak zachowa się dwu-masa;

       - kompletne sprzęgło z dwu - masą z GT/RS wytrzymuje ok; 410 Nm - jak jest nowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze też zestaw uszczelek do turbo. Jakiś proponowany zestaw?

Intercooler od RS-a mi w zupełności wystarczy. Modowanie tego na wyższą niż zakładana moc nie jest mi potrzebne, preferuję jak najmniejsze ingerencje i raczej traktuję jako lepszą część zamienną. Sprzęgło, jak i dwumasę wymienione mam na nowe od RS-a LUK-a. Na pewno nie będę wychodził poza 410 Nm.

Edytowane przez Slayer_Anty_Kler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!