Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewanie foteli - doposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Dołączę się do tematu, ponieważ przymierzam się do zamontowania podgrzewanych foteli.

Zrobiłem małe rozeznanie i u mnie sprawa wygląda następująco:

Pod osłoną ręcznego są dwie kostki do włączników (biała i brązowa). Po zwarciu odpowiednich pinów na desce zapala się komunikat o uaktywnieniu podgrzewanych foteli. Z tego co patrzyłem to u mnie instalacja jest już pociągnięta ( w fotelach mam po dwie wtyczki do podłączenia mat siedzisko + oparcie). Jest to dokładnie ta sama wiązka, która idzie do poduszek w fotelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam,

 

ja w swojej Megane II też mam te kostki za zaślepka hamulca ręcznego ale nie wiem czy są one w ogóle podłączone może ktoś mi napisać jak mam sprawdzić te kostki bez oryginalnych przycisków (bo ich fizycznie nie mam)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Schematy znajdują się w kategorii Dokumentacje. Tu masz link: http://megane.com.pl/files/file/174-schematy-elektryczne-megane-i-scenic/. Należy pobrać plik ostatni przed datą produkcji Twojego auta.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem że puenta jest taka że:

Kostki wystające z mat fotela podłączam do dokupionych orginalnych i próbuje się wpiąć do kostki poduszki(powinny być wolne piny?) lub

zwyczajnie przedłużam kabel aż pod kierownice, tam zapewne mając kilka różnych kabli podłączam masę pod stacyjkę inny kabelek pod zegary i resztę ciągnę do kostki z włącznikami do podłokietnika? Operacje ponawiam dla drugiego fotela.

 

Pi razy drzwi coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wszytko masz na schematach, jak wygląda oryginalna instalacja w wersji z podgrzewanymi fotelami. Tego czy instalacja idzie przez kostkę od poduszki to nie wiem, trzeba by to sprawdzić. Gdybyś nie znalazł tego na schematach, to tu masz małą pomoc:

thumb_hosting_zdjec_1365342739__podgrzewane_fotele_megane_ii_3.jpg thumb_hosting_zdjec_1365342724__podgrzewane_fotele_megane_ii_2.jpg thumb_hosting_zdjec_1365342471__podgrzewane_fotele_megane_ii.jpg

Schematy dla modelu PH I 2003r.

Po włączeniu ogrzewania: B1 (pomarańczowy)- sygnał do przekaźnika ogrzewania fotela, A1 (łososiowy)- sygnał na tablice o włączeniu ogrzewania, B3 (niebieski)- plus po stacyjce (podświetlenie przycisku przy włączonych światłach pozycyjnych), B2 (czarny)- masa.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuje pomocy!

To lepsze niż gwiazdka, przysięgam.

 

Odkneblowałem zasłone ręcznego i oto co znalazłem:

thumb_hosting_zdjec_1383572377__kostki.jpg

 

Mamy tutaj cztery kolory, szary+brązowy połączone razem.

Jeśli ktoś ma pojęcie za co one odpowiadają proszę o weryfikację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

n1gdy, czerwona kostka - przełącznik wyboru systemu zasilania benzyna/LPG, niebieska - włącznik systemu pomocy w parkowaniu. Ta niebieska kostka występuje w wersji Ph II. W Ph I (pierwsza wersja schematów) nie ma takiej kostki, być może w późniejszych wydaniach już była. Na schemacie z 2003r nie występuje.

Bzyk, wygląda na to, że masz już przygotowana instalację, teraz tylko zakupić maty grzejne i aktywować funkcję.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, bardzo mi to ułatwia sytuacje.

Nie moge tylko rozszyfrować co znajduje się między płytą podłogową R351 a kostkami mat. Jakieś dziwne kable z opornikiem i włączką?(schemat)

 

Pomógłby ktoś rozgryźć?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schematach nie ma takiego elementu R351. Zapewne masz na myśli R341. Pomiędzy tym złączem, a matą grzejną jest przekaźnik (na schemacie 385). Po wciśnięciu przycisku (1513) przekaźnik załącza matę grzejną.

Skora masz całą instalację to powinieneś mieć tez i to, ale pewny nie jestem. Nie wiem jak to wygląda, chyba występuje jako całość. To musi ktoś obeznany w temacie potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!