Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niedogrzany silnik dci 1,5


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie wróciłem z tygodniowego wypadu za granice. I co mogę stwierdzić ze autko faktycznie w trasie rozgrzewa się dość szybko. Przy mrozie rzędu -15 stopni po przejechaniu ok 8-10 km na 5 biegu było już rozgrzane.

 

Ale jedno dość mocno mnie zastanowiło. Po zakończeniu jazdy i "chłodzeniu" turbiny temperatura spadła tak mocno że aż zgasło to główne pole rozgrzania - została jedna kreska. Wiem był mróz, ale czy to normalne ze po pary minutach postoju tak spadła temperatura silnika? Po ruszeniu i kolejnych 2-3 km znowu temperatura powróciła.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakończeniu jazdy i "chłodzeniu" turbiny temperatura spadła tak mocno że aż zgasło to główne pole rozgrzania - została jedna kreska.

Wg mnie jest to objaw uszkodzonego termostatu. Jest stale minimalnie otwarty.

Na dieslach się nie znam ale w benzyniaku, przy uszkodzonym termostacie, wskazania temperatury rosną gdy silnik jest obciążany, np wyjazd pod stromą górkę. Maleją gdy silnik nie ma obciążenia,np, zjazd bez gazu z górki.

Dlatego w 100% by pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w piątek serwisie z problemem niedogrzania , podłączyli się do kompa i podobno wszystko jest OK ( nawet spalanie ON na poziomie ok 7l/100), dziwne skoro widać że nie jest OK.

dowiedziałem sie też że każde pole z temperatura zapala się jak temperatura osiągnie jakąś wartość , może silnik mieć temperaturę prawie OK, to znaczy stopień lub 2 mniej , niż są wymagania , aby dane pole się zaświeciło , więc się nie świeci.

Myślę że rozwiązanie z analogowa wskazówką było lepsze, nie wzbudzało tyle emocji , bo jakby wskazówka "stała" tuż pod jakąś konkretną kreską to bym tego tak nie przeżywał, a tak mam zszarpane nerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkuczara , auto benzynowe się lepiej dogrzewa niż diesel , bo benzyna spala się w większej temperaturze , a na dodatek jest zazwyczaj większe zużycie tego paliwa .

Dodatkow zgłoszony problem w temacie dotyczy też wskaźników, bo M3 nie ma wskaźnika analogowego ( takiej bujanej strzałki) tylko zapalają się elektroniczne ( wszystkie dwa, choć może tez chyba i trzeci ) segmenty na wskaźniku temperatury i stąd jest wrażenie , a może przekonanie o niedogrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny silnik bo 1.9 dCi, fakt faktem grzeje sie długo przy mrozach, ale jak już osiągnie swoją temp( 5 kresek:D) to ją trzyma... nawet jak chłodzę turbine, to nigdy mi kreska nie zeszła.

A z tym dieslem i benzyną chodzi o to, że ropa w dieslu jest spalana precyzyjniej, przez co wytwarzane jest mniej ciepła co skutkuje wolniejszym grzeniem się od benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia, czy paliwem jest ON, czy benzyna. Oba silniki są tak zaprojektowane, że temp. silnika ma być stała. Pewnie jakieś tam wahania są dopuszczalne, ale nie może być tak, że jak samochód jedzie to wskaźnik ma jakąś wartość, a jak się stanie to temp. spada.

Albo termostat popuszcza, albo jest coś nie tak z samym wskaźnikiem/czujnikiem temp.

Diesel może się tez ciut dłużej rozgrzewać, ale też nie może być tak, że po przejechaniu kilku km nie będzie ustalona właściwa temp. silnika. Jak silnik nagrzewa się dłużej to jest coś nie tak.

Można zrobić prosty test. Przygotować sobie kawałek tektury, powiedzmy o wielkości 1/3 powierzchni chłodnicy. Jednego dnia obserwować kiedy i po jakim dystansie silnik osiągnie właściwą temperaturę. Na następny dzień wsadzić tą tekturę tak aby zakryć chłodnicę od strony zderzaka, najlepiej prawą stronę, gorącą.

Jeżeli będzie różnica w czasie i dystansie to na bank coś jest nie tak z chłodzeniem, termostatem. Warunkiem koniecznym jest to aby temp. zewnętrzna była mniej więcej taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszyscy wlasciciele Meganek czy to 2ka czy to 3ka z silnikiem 1.5dci maja problem z niedogrzaniem. Bylem dzisiaj ze swoja takze w serwisie. Autko bylo podlaczone pod kompa i ponoc zadnych usterek nie wykryto w dodatku panowie w serwisie powiedzieli ze przy takich mrozach to normalne. Zaznaczam takze ze termostat wymienilem w zeszlym tygodniu i nic to nie pomoglo. Dziwna to sytuacja bo tak jak kolega wczesniej napisal silnik musi trzymac temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb80, jeżeli postoi przez 2 min na 20st mrozie to nic się nie powinno dziać.Jeżeli pochodzi na wolnych obrotach przy w/w temperarurze otoczenia powiedzmy 10 minut i spadnie kreskę albo dwie to jest calkiem normalne w dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel może się tez ciut dłużej rozgrzewać, ale też nie może być tak, że po przejechaniu kilku km nie będzie ustalona właściwa temp. silnika. Jak silnik nagrzewa się dłużej to jest coś nie tak.

Nie tak do końca. Ciut to mało powiedziane. ;-)

Sprawdzałem u siebie i jest wszystko OK - obieg duży cały czas zamknięty i zimny.

Jak jeszcze jest włączony nawiew w środku a na 1001 % tak jest przy tych temp. B) to nie ma szans na szybkie zagrzanie ;-)

Diesel - dużo, dużo wolniej się nagrzewa i tak już jest :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!