Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Masz francuza? Sprawdź tylną belkę!


rotation

Rekomendowane odpowiedzi

co sadzicie o tej poradzie http://www.auto-swiat.pl/wydania,Masz-fran...e-,12953,1.html ,warto się zastanowić nad tym czy raczej mocno przesadzone. Pozdrawiam

 

ps: jak by komuś nie otworzyła się stronka to jest tam zamieszczona taka treść .

 

Masz francuza? Sprawdź tylną belkę!

 

Awarie tylnej belki skrętnej.

Większość kierowców pamięta o terminowej wymianie paska rozrządu, bo każdy wie, ile straci, gdy pasek się zerwie. W belce skrętnej zawieszenia jest także malutki, ważny element - gdy o nim zapomnimy, stracimy fortunę!

 

Belka skrętna - rozwiązanie typowe dla większości francuskich aut - ma wiele zalet, ale też wady, które dopadają kolejnych użytkowników tych aut: jeśli się jeszcze nie zepsuła, to na pewno się zepsuje i to z fatalnym skutkiem dla kieszeni właściciela. Chyba... że użytkownik pozwoli się przekonać, żeby ją naprawić, zanim belka zepsuje się naprawdę. Pamiętacie billboardy sprzed kilku lat reklamujące francuskie auta, na których samochody stały na pionowej ścianie albo na suficie do góry kołami? Tak producenci zachwalali doskonałe zawieszenia, które miały kleić się do nawierzchni w każdych warunkach. Główną zaletą belki podatnej skrętnie tak naprawdę jest jej płaska konstrukcja, a nie jej właściwości jezdne. Dzięki niej da się zrobić płaski bagażnik, a w razie usterki całe zawieszenie łatwo wyjmuje się i naprawia. Zresztą w niektórych modelach tak dobrze zestrojono zawieszenie, że auto rzeczywiście wydaje się "przyklejone". Rutynowa wymiana łożysk to tani sposób na długie życie zawieszenia Najsłabszy punkt belki skrętnej (przede wszystkim w Citroënach i Peugeotach) to łożyska igiełkowe, na których oparty jest sworzeń wahacza. Pierwsze stadium zużycia łożysk nie daje prawie żadnych objawów, które mógłby zauważyć kierowca. Po umieszczeniu auta na podnośniku można natomiast wyczuć niewielki luz na kole - i jeśli tak - to jest to już najwyższa pora na naprawę, jeśli nie chcemy wydać fortuny. Wówczas wystarczy zdemontować belkę, co zresztą nie zawsze jest konieczne, i wymienić łożyska. Dobry komplet naprawczy składający się z łożyska i uszczelniacza na jedną stronę zawieszenia kosztuje zaledwie ok. 65 zł. Tak naprawdę łożyska belki należałoby wymieniać zapobiegawczo co kilkadziesiąt tys. km, ponieważ z niewiadomych względów w większości modeli z tym zawieszeniem producent zdecydował się na użycie superdelikatnych, łatwo psujących się elementów. Jeśli nie wymienimy łożysk w porę, zepsują się sworznie wahaczy Jeśli jednak przegapiliśmy moment początkowego zużycia łożysk, ich resztki zaczynają szorować o sworzeń. Niszczą go błyskawicznie. Objawy to popiskiwanie i skrzypienie z okolic tylnego zawieszenia. Gdy usterka pogłębia się, objawy stają się wyraźne i już trudno ich nie zauważyć. Auto zaczyna się źle prowadzić, reaguje nerwowo na delikatne skręty kierownicą, a z okolic tylnego zawieszenia dochodzą wyraźne hałasy. Uszkodzenie można też zobaczyć: tylne koła stoją "w negatywie", a więc ich górne części są pochylone do wewnątrz nadwozia. Wtedy naprawdę mamy problem i to duży: to znak, że łożyska igiełkowe zniszczyły nie tylko sworzeń współpracujący z belką, lecz także główny element tego zawieszenia - belkę - w miejscu łożyskowanego połączenia ze sworzniem. Jeśli chcemy skorzystać z autoryzowanych części i firmowego serwisu, zapłacimy za belkę nawet 2000 zł (w zależności od modelu) za sworznie 130-250 zł za sztukę (lub 500-1000 zł za wahacz, jeśli nie da się wymienić samego sworznia). Przy okazji wydamy jeszcze 200-300 zł na elementy gumowe zawieszenia - jeśli mamy kilkuletnie auto z oryginalnym zawieszeniem, na pewno są zużyte. Robocizna w autoryzowanym serwisie, choć wymiana części nie jest pracochłonna, kosztować może nawet 1100 zł. W sumie wydamy prawie tyle, ile wart jest 10-letni samochód! W końcu uszkodzi się także bardzo drogi główny element belki Co można zrobić, jeśli auto już stoi "w negatywie"? Belkę najlepiej byłoby wymienić na nową, ale najczęściej da się ją zregenerować. Można w ten sposób sporo zaoszczędzić. Regeneracja belki polega na jej wyjęciu, odtworzeniu zniszczonej powierzchni i założeniu nowych wahaczy lub samych wałków (i oczywiście łożysk). To możliwe, ale też do pewnego momentu. Jeśli w zawieszeniu jest luz, na każdej nierówności belka otrzymuje potężne uderzenie. Po odpowiednio dużej serii takich uderzeń belka zaczyna się krzywić - wówczas nie powinno się jej naprawiać, bo na właściwą geometrię zawieszenia nie ma co liczyć. Wtedy pozostaje tylko wymiana belki, sworzni lub całych wahaczy oraz łożysk. Ale jeśli jest jeszcze co naprawiać, fachowy serwis za kompleksową usługę zażąda 800-1200 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tylko o Renówce, bo koncerny PSA nie znam za dobrze <ok> Ogólnie rzecz ujmując to pierdoły piszą. Tylne belki wytrzymują przy normalnej eksploatacji spokojnie 150 tys km a nawet więcej. Jak zaczyna stukać, to się ją regeneruje za 700- 1000zł i jedzie się dalej. Poza tym, jak ktoś nie chce regenerować, to kupuje druga belkę za 250-400zł, zakłada i jedzie dalej.

W sumie wydamy prawie tyle, ile wart jest 10-letni samochód!

No to już wiem czym się zajmę - regeneracją belek! Jeżeli 10 letnia Meganka jest warta ok 10tys zł, to regeneracja kosztuje prawie tyle co auto - złoty interes :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie w Megi problemów z belką nie ma. U mnie 200kk i żadnych luzów ani stuków. Tylko raz zmieniane były amortyzatory. Problem może dotyczyć bardziej Citroena i Peugota czyli PSA, tam w niektórych modelach były belki na łożyskach i wiem ,że to się często sypało a naprawa była droga.

Jak zaczyna stukać, to się ją regeneruje za 700- 1000zł

Dokładnie wymienia się takie tuleje metalowo gumowe, można to zrobić nawet taniej (500zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to Auto Świat, dla nich motoryzacja to auta niemieckie i wszystkie inne, m.in. te na "F" <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tylne koła stoją "w negatywie", a więc ich górne części są pochylone do wewnątrz nadwozia." Mam samochód od nowości i takie ustawienie w mojej megance jest normą (osobiście sprawdzałem geometrię zawieszenia).

Kiedyś pogłębilem wiedzę odnośnie tylniego zawieszenia i co mi utkwiło w pameci, to że ujemny kąt pochylenia tylnich kół powoduje, że samóchd lepiej się prowadzi w łukach i takie ustawienie od jakiegoś czasu jest wręcz standartem. Skończyłyła się era Tatr.

Fakt, jak zauważył "meganecoupe02", w Auto Świat samochody niemieckie i temu tego pochodne są cacy, bez awaryjne a inne bryki to Fe. Najlepsze rubryki w omawianym czasopiśmie to porady i opisy zdarzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Z tego co udało mi się ustalić czeka mnie regeneracja tylnej belki przejechane 228tys. więc w sumie nic dziwnego.

Ma ktoś jakiś sprawdzony warsztat w Warszawie, który to może zrobić za rozsądne pieniądze (bo w jednym zażyczono sobie 1000 za samą robociznę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot Partner , Citroen Berlingo - tam występują najczęściej usterki tylnej belki Renault Scenic czy Megan to inna para kaloszy ( przynajmniej te do 2001 r ) Regeneracje tego elementu to koszt 1.000 - 1.500 zł , używana na giełdzie w dobrym stanie ok 700.00 zł Pozd ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracje tego elementu to koszt 1.000 - 1.500 z

Przesadzasz Waść,

Ceny regeneracji tylnej belki w Megane i Scenic I/Ph I i PhII nie przekraczają 700 zł razem z częściami, W Megane II i Scenic II nie wiem, ale nie sądzę, że by były wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!