Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj swojego "szczeniaka" 1.9 dCi 102 2002 r zavirusowałem.... teoretycznie powinno być 133km/270 nM... na hamowni jeszcze nie byłem, brakło czasu :-)

Jedno jest pewne, 1-2-3 bieg wchodzą szybciej na swoje maximum (3-120km/h) a pociąg się włącza od 4 biegu bez żadnych oporów 165km/h dalej 5 i brakło prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to kolego "virusujesz" auto bez hamowni i skad te teoretyczne dane ile moze teraz miec auto KM i Nm? Troszke malo danych podales dlatego sie zastanawiam. U mnie np. potrzeba bylo ok. 5 poprawek programu i tyle samo hamowania zeby w miare dobrze wszysko dograc...

Ja po zmianie programu przejechalem ok. 5tys km i narazie (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku. Spalanie w cyklu mieszanym z przewaga krotkich odcinkow po miescie ustabilizowalo sie na poziomie 7,5l. Uwazam ze to niezly wynik bo w Katowicach ogromne korki i czasem dluzej stoi sie w miejscu niz jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem, nie było hamowni ale będzie. Podałem dane które przekazał mi tuner. W sumie ta zabawa kosztowała mnie koszt paliwa na przejazd 110km + powrót i parking w centrum bo dane z ECU zostały zgrane wcześniej. W razie potrzeby będą poprawki, mam chwilowy zwrtót glowy z firmowymi sprawami więc sprawy auta spadają na dalszy plan.

A propo spalania to przy eco-drive przed virusowaniem rekord 5,2/100 bez zamulania na trasie(90% trasa). Średnio zbiornik spalam na poziomie od 6,2 do 6,7 w zależności od ilości tras i dynamiki jazdy.

A teraz małe info co do możliwości szczeniaka: objechała mnie Toyota Verso D4D i stanęła po lewej na światłach, w toyocie 1 osoba w szczeniaku 2 dorosłych, pełen zbiornik i 100kg bagażu. Efekt byłem 1, toyota musiala zjechać za mną i to solidnie kierowca się starał mnie wyprzedzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek708, myślę że się nie zrozumieliśmy. Nikt tu się nie podnieca(no może poza Tobą)

Podałem tylko mały przykład jak virusek działa. Osobiście to nie jestem fanem ścigania od świateł, niemniej jednak czasami większy kop przydaje się po to aby utrzeć nosa oszołomom, którzy lawirują od świateł do świateł, zajeżdżając drogę bez użycia kierunkowskazu itd, itp. Swojego szczeniaczka mam od 13 miesięcy, zrobiłem w tym czasie blisko 40tyś km i regularnie trafiam na wszelakiej maści wariatów typu," znalazł pedał gazu jak zaczynam wyprzedzać".

Jak tylko znajdę chwilkę pojadę na hamownie zrobić test i nie omieszkam przedstawić.

A co do porównania, że może to była wersja tylko 126 konna, to w tym momencie były 2 auta o w miarę porównywalnych parametrach.

Z trasy wrażenia bardzo subiektywne (1200 km przejechane po virusie) - znaczące skrócenie czasów wyprzedzania na 4-5 biegu, przy 80km/h nie muszę redukować do 3.

Spalanie pozostało na podobnym poziomie(może ciut niżej), dodam tylko że tankuję wyłącznie paliwo Verwa i to w większości na jednej stacji paliw. Informacja dla tych co mogą sugerować, że komputer przekłamuje, to powiem tylko tyle, że na zbiorniku paliwa mam rozbieżność od zużytego do wlanego na poziomie od 0.3 do 0.8 litra.

Ps. Aha przed virusem wymieniona turbina(udało się zakupić regenerowaną z 2 letnią gwarancją bez limitu km) 15tys km wcześniej wymieniony EGR(stary się rozsypał w drobny mak) Oleje, filtry wymieniane co 12tys km.

Jak się dba, tak się ma.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek708, myślę że się nie zrozumieliśmy. Nikt tu się nie podnieca(no może poza Tobą)
no mnie to tez nie podnieca,myslalem,ze Ciebie ... :-) Mnie 150hp nie bawi,jezdze sobie jak emeryt.Ruszajacy na swiatlach mnie nie ruszaja-ich opony,ich silnik itp.Potem pisza np: na forum punto,ze wyprzedzili 55konnym bzykiem 120konna lagune ;-)
Jak tylko znajdę chwilkę pojadę na hamownie zrobić test i nie omieszkam przedstawić.
mozesz zdradzic co to za tuner,ktory nie posiada hamowni?

p.s.Sorry za brak polskich znakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pierwsza przykra niespodzianka:( Chcialem delikatnie sprawdzic osiagi auta po virusie, wyjechalem na autostrade i wszystko szlo pieknie do czasu az na liczniku pojawilo sie 220km/h...Wtedy zapalil sie service pomanczowa lampka i komunikat check injection. Auto stracilo moc ale po zgaszeniu i odpaleniu na nowo wszystko wrocilo do normy... Duzo sie pisze na ten temat wiec przyczyn moze byc wiele. Wydaje mi sie prawdopodobny EGR bo juz wczesniej sie zacinal i dwa razy bylem na czyszczeniu w ASO. Powiedziano mi ze nastepnym razem juz nie czyscic tylko wymieniac. Pewnie nastal jego koniec. Narazie jednak zrezygnuje z v-max moze problem nie bedzie sie powtarzal, chociaz mialem nadzieje ze rozpecze Megi troszke bardziej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!