Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

Zobacz jaka jest temperatura w trakcie pomiaru - 30*C. Być może faluje, bo limitery termiczne wkroczyły do akcji. Miałem podobnie przy takiej temperaturze. Hamowałem ponownie w znacznie chłodniejszy dzień i było już gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie.

Wymontowałem dzisiaj, ku własnemu zaskoczeniu, takie coś ze swojej Meganki. Nie orientowałem się wcześniej w zakresie chiptuningu, Powerbox'ów i innych takich. Jak widać część jest Niemiecka, pochodzi z dość popularnej firmy SpeedKit. Jak myślicie, ile to "coś" może być warte? W zasadzie nie jest mi do niczego potrzebne, samochód prowadzę bardziej jak emeryt niż rajdowiec, także podobny gadżet z pewnością mi się nie przyda więcej...

Z góry dzięki za pomoc. <ok>

 

img0020ux.th.jpg img0022i.th.jpg img0023y.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu było coś takiego na allegro do Volvo z 1,9 dCi i gość to wycenił na 5 stów, sprzedawał długo, aż w końcu zniknęło <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Zastanawiam się nad chipem dla mojego Scenica 1,9 dci 120KM 2004, aktualny przebieg około 132tyś. Problem w tym, że w tym silniku były już wymieniane panewki no i mam stracha czy ten chip nie zaszkodzi silnikowi. Oczywiście nie myślę o jakiś ekstremalnych wartościach, tak max 150KM. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy ryzyko jest duże. Czy warto itp.

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i rady.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto, ryzyko zależy od stanu silnika, z turbiną coś robiłeś ? po przy takim przebiegu to już może się do wymiany kwalifikować, zwłaszcza po chipie, co do panewek to zależy jak jeździsz, męczenie silnika niskimi obrotami + wymiany oleju co 30 tyś = wywalone panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z turbiną nic nie robiłem, i raczej nie była ruszana z tego co wiem.

Zazwyczaj tak w okolicach 2,5 do 3 tyś obrotów jeżdżę, olej był przez poprzedniego właściciela wymieniany co 30tyś i dla tego padły panewki. Ja osobiście mam zamiar wymieniać co około 10tyś. Ostatnio mechanik odkręcił rurę od IC by sprawdzić czy zbiera się tam jakiś olej i mówił, że było go bardzo niewiele. Jeszcze dokładnie z nim porozmawiam jak będę wymieniać olej czyli w okolicach świąt, ale chciałem jeszcze zasięgnąć rad tutaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prześwietl turbinkę, sprawdź czy wtryski nie przelewają jak jest OK czipuj, tylko musisz wiedzieć, że nigdy nie ma gwarancji, że turbo nie padnie po chipie bo 132 tysie na turbine w 1.9 dci to już sporawo.

Dobry tuner zrobi ci pełną diagnostykę silnika przed chipem i jak są przeciwwskazania to powie, jak jest uj żłobiący kas to nawet do trupa program na 160km włoży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski sprawdzał mi mechanik jak go kupowałem powiedział, że są ok, turbina powiedział ze jest z zewnątrz sucha, i że ta niewielka ilość oleju w rurach IC to tu norma, przy większej ilości trzeba się martwić. Ten sam mechanik robił w nim panewki.

Tak czytałem, że 132tyś to dużo na turbinę w tym aucie.

Przed chipem powinni zrobić diagnostykę i sprawdzić czy coś nie nawala i zdecydować czy jest coś do naprawy, no chyba, że będą chcieć na mnie zarobić nie patrząc na stan auta.

 

To jeszcze przydałaby się informacja o dobrej, polecanej firmie na pomorzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diagnostyka przed chipem polega na podłączeniu interfejsu bądź laptopa z odpowiednim programem do samochodu i podczas testów dynamicznych (czyli podczas jazdy) sprawdzenia parametrów turbiny/ kondycji wtrysków itd.

 

Co do firmy na Pomorzu nie pomogę bo jestem z 2giego końca polski :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!