Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

PRZEMO

u mnie jest zwykla prosta klimatyzacja, mechniczna ON/OFF .. z zadych schematow nie wydedukowalem jakie elementy i czynniki wplywaja na jej prace, a sadzac po tym ze sterownik silnika ja wlacza i wylacza moze byc ich wiele, tak jak u mnie , wadliwie dzialajacy czujnik temp. cieczy prawdopodobnie powodowal niezalaczanie sprezarki.

Teoretycznie termometr na zewnatrz jest przy prawy lusterku, ale w srodku kabiny chyba juz nie, jedynie w climatronicach jest kilka czujnikow ( okolo lampki pod dachem, pod nogami .. )

 

JA podejrzewam ze glowna role spelnia tutaj cisnieniowy wylacznik 3-funkcyjny, ktory wlacza sprezarke w zalaznosci od cisnien w wężu i reguluje temp. zalaczajac wentylatory.. ale to tylko domysly.

Pytaniem pozostaje ile może pracować spreżarka bez szkody dla swojego zdrowia, i jakie czynniki wplywaja na sprawność układu ??? pewnie ma tutaj znaczenie jakośc chlodzenia skraplacza ( pierwsza mala chlodnica ) i sila nadmuchy w kabine, gdyz ze schematow wynika ze obok parownika ( chlodniczka obok wentylatora) jest termostat reduktora cisnienia, ktory co robi ?? ( podejrzewam ze otwiera i zamyka doplyw cieklego - sprezonego gazu w celu jego rozprezania i schlodzenia parownika).

takie moje dywagacje, moze ktos przekomentuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam zwykłą, tam nie ma żadnego czujnika temperatury. Ten na środku pokazuje tylko i wyłącznie temperaturę nic więcej.

W takiej prostej instalacji wszystko zależy jak szybko będzie spadało ciśnienie w układzie, tak jak napisałem powyżej, a to zależy od zaworu.

Poczytałeś dokumenty z linków jakie są na 2 stronie tego wątku?

Masz tam wszystko wyjaśnione, po co to wszystko tutaj pisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wiekszosc info w dokumentow , o których piszesz wyciagnąłem ..

nie wszystko one jednak wyjasniaja, glownie chodzi mi o prawidlowe symptomy dzialania klimatyzacji i co za tym idzie zywotności sprężarki, i sprawności chłodzenia.

za co dokladnie odpowiada termostat przy zaworze rozprężnym i jak się załącza, i jakie czynniki biorą udział w wysterowaniu sygnałem załaczenia spręzarki... gdyż to sterownik ja włącza ? ( a co pisalem wczesniej u mnie przy wadliwej czujce temp. cieczy pupa byla) .. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem masz rację, zapomniałem,że poniżej jakiejś temp. klima się nie włącza, więc musi zostać skąś podana

W paczce masz 6001A.pdf opisuje on między innymi każdy element i jaką pełni funkcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koledzy jedno pytanie: Włączam klimatyzację,sprężarka załącza się,a zimne powietrze nie leci. Dotego z środkowego nawiemu słychać dziwne syczenie. Po włączeniu przewody pod maską na chwilę robiły się zimne a potem znowu wracały do temperatury silnika. Zauważyem,że przy górnym zaworze od klimy jest filtr od ukłau klimatyzacji ( main filtr Valeo) i tam są ślady oleju - chyba od klimy. Co to może być? Nieszczelność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie:

dzisiaj zauwazyłem podczas właczonej klimatyzacji ze z jednego aluminowego przewodu (sztywnego) wychodzacego ze sprezarki tak jakby kapała woda (jakaś ciecz). chciałem zapytac czy to normalne zjawisko???????????

z gory dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest tak, że pewna ilość czynnika pomimo wszystko wytwarza jakieś tam ciśnienie. Jeżeli Zawór trójdrożny uzna że można włączyć sprężarkę to ją włączy. Ale jeżeli ciśnienie nie wzrośnie to ją wyłączy i pewnie w takim przypadku będzie sobie tak "cykał".

Jeżeli czynnika będzie za mało to ciśnienie w układzie będzie zbyt małe i zawór w ogóle nie włączy sprężarki.

Maiłem ten drugi przypadek. Z nawiewów niby coś tam dmuchało zimnym, ale pewnie bardziej to pochodziło w wentylatora niż klimy. Dodatkowo z nawiewów, a może z przodu pojazdu dochodziło jakby gulgotanie, jakieś świsty i tak jakby koś wannę opróżniał w moim samochodzie. Sprężarka się raz włączała na 1-2 sek albo w ogóle.

Po napełnieniu klimy problemy ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem. Wczoraj pojechałem nabić klimę, okazało się, że klima jest kompletnie pusta, ale okazała się szczelna. Po nabiciu chłodzi piękni i wszystko jest ok poza jednym. Gdy samochód postoi kilkanaście minut, wsiądę i włącze dmuchawę (bez klimy) to przez jakieś 30s leci śmierdzące wilgotne powietrze. Co dziwo gdy klima jest włączona powietrze nie śmierdzi.

 

Sprawdziłem filtr pyłkowy - jest suchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z tym co mi powiedzieli w I to co rok :), ale generalnie sprawdzić należałoby co 2-3 lata, odgrzybianie z wymianą filtra co roku, albo po zimie i przed następną. Tą ostatnią operacją można zrobić samemu; w zasadzie to koszt filtra + środka do dezynfekcji, który powinien wystarczyć na 2-4 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzybiania nie robiłem, bo po nabiciu jak odpaliłem tam w warsztacie klime nic nie śmierdziało podczas jej pracy, więc powiedziano mi, że odgrzybianie jest zbędne.

 

Zresztą dzisiaj już troche mniej śmierdziało...

 

Zastanawiam czy nie kupić preparatu WURTHA do odgrzybiania i samemu tego nie zrobić... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!