Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Cie drażni a co fascynuje w Megane III ?


Rekomendowane odpowiedzi

To i ja wtrące swoje 3 grosze (wszystkie porównania do mojej starej MII HTB 2005 1,6 16V Sportway):

 

na minus:

- mniejsze schowki w podłodze

- dużo mniej miejsca dla paseżerów siedzących z tyłu (głowa i nogi)

- mniej miejsca z przodu - niska deska ? (cały czas zahaczam prawym kolanem o deskę i mam głowę bardzo blisko sufitu)

- dużo mniejszy podłokietnik

- mniejszy schowek i nisko osadzony

- brak możliwości sterowania światlami dziennymi

- gorsze trzymanie foteli

- brak 4 dodatkowych przycisków HF (3xdrzwi + bagażnik)

- mocowanie bagażnika (pod drzwi a nie mocowania w dachu)

- brak możliwości sterowania szybami bez odpalenia silnika (nie wystarcza nawet jednokrotne naciśniecie start/stop jak to bylo w poprzedniej wersji)

- zmiana biegów wg wskazań komputera = ostre wachlowanie lewarkiem

- kiepskia wizualnie tapicerka drzwi - za dużu palstiku (a jak ktoś ma czarną skóre to wyglądają jakby całe byly z palstiku)

- drganie soczewek (denerwuje na postoju)

 

na plus:

- wygląd zewnętrzny

- dużo lepsze materiały wykończeniowe

- większy bagażnik

- dużo lepszy silnik (elastycznośc, przyspieszenia, kultura pracy)

- skrętne światła (rewelacja!)

- brak odczuwalnego spadku mocy przy zalączonej klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bowie, mam podobny problem z tą klamka od strony pasażera... tylko u mnie nie skrzypi ale co chwila wypada i trzeba ją wciskać... ale juz wyczulilem nażeczona żeby zamykala łapiąc za góre drzwi... ja tak robie bo naprawde ta klamka to mega porażka... zwłaszcza w wersji coupe...

 

a mógłby ktoś proszę sprawdzić te srebrne dokladki w przednim zderzaku czy też wam tak się ruszaja jak paluchem się przycisnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgłaszałem póki co tego... wiesz co ona może nie wypada tak że zostaje w ręku... tylko odchodzi od tapicerki drzwi (na samej górze tylko) , i trzeba troche siły użyć żeby ją wcisnąć na swoje miejsce... i nie dzieje się to co chwila... więc póki co podarowałem sobie ją... jak będę jechał do serwisu to przyokazji im o tym powiem....

 

tak czytając wasze opinie o nowej Megance, mogę powiedzieć że mam coraz większe obawy co do tego auta... i to mówią też osoby które przesiadły się z MII który de facto był z opinii innych osób gorszym autem niż nowa Megane...

 

co do drgań soczewek, to nie jesteś pierwszy z tym probleme... na forum już ktoś miał z tym problem, ale po wymianie soczewki wszystko jest ok... podobny przypadek był opisany nawet w gazecie TOP GEAR ... tylko tam z tego co pamiętam mieli większy problem... ja póki co odpukać .... nie mam z xenonami problemu... może dlatego że większość czasu jeżdże tylko na światłach do jazdy dziennej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana biegów wg wskazań komputera = ostre wachlowanie lewarkiem

Ale dlaczego to "na minus"? Nitk przecież nie każe ci tak zmieniać biegów. Wskaźnik jedynie sugeruje najlepszy moment zmiany biegów dla oszczędnej albo dynamicznej jazdy. Oszczędna jazda równa się częstemu użyciu lewarka zmiany biegów i tyle. To raczej powinien być pozytyw bo mało które auto pokazuje optymalny moment zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"sugeruje" juz czasem zmiane przy 1800/2000 rpm co chyba jest lekką przesadą

Wręcz przeciwnie. Przy ok 2000 RPM twój silnik dysponuje największym momentem obrotowym a więc jest to najlepszy moment na zmianę biegu na wyższy. Takie są niestety zasady ekonomicznej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się wtrącę bo co prawda silnik osiąga max Nm przy 2250 ale nawet przy tej wartości po zmianie biegu na wyższy będziemy mieli coś około 1700 obr a to nie dci przecież. Sam nieraz jadąc spokojnie zerkałem na obrotkę i jadąc 55 km/h na 5-ce przy około chyba 1750obr/min pokazała mi się strzałka w górę. Zmiana biegu ( około 2 sekundy) lekkie wytrącenie predkości przez chwilowy brak napędu na oś, zwalniam pedał sprzęgła mamy 6-ty bieg i 1500 obr. Wciskamy gaz a tu strzałka nakazuje redukcję <piwko> Ogólnie idea i pomysł niezły a system poczęści się dostosowuje ( jak go bardziej kręcimy to później się strzałka pojawia) ale brak mu trochę jakby inteligencji. Kiedy jedziemy pod górkę i mam na 5-ce 2100 obr/min to nie wrzucę 6-ki bo auto odczuwalnie nie ma ciągu. Ale zgodzę się z tym , iż nowe silniki wymagają jednak innej techniki jazdy jeśli chcemy naprawdę zaoszczędzić na paliwie. Wtedy strzałki naprawdę pomagają (nieraz wbrew logice) a konsumpcja paliwa maleje. Jednak trzeba mieć naprawdę silną wolę do takiej eco jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak go bardziej kręcimy to później się strzałka pojawia

Na moje oko sygnalizacja zmiany biegu zapala się zależnie od stylu jazy albo w momencie osiągnięcia max momentu obrotowego albo maksymalnej mocy. Tak czy siak jazda ekonomiczna to nowoczesna forma samobiczowania czy innego umartwiania ciała i duszy <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na logikę , jesli wkręcamy silnik na 2-ce do 4500 obr to po wrzuceniu 3-ki i tak jesteśmy daleko poza obszarem ekonomicznych 2000 obr. To co nam pokazuje strzałka? Jak tylko puszczamy sprzęgło zaraz zapala się strzałka w górę , ale ona by się i tak zapaliła już przy 2000 , 2500 czy 3000 obr. To jakby bez znaczenia jeżeli i tak w danym momęcie jedziemy dynamicznie i ni korzystamy z zaleceń tego ustrojstwa. Zauważyłem tylko jedną rzecz: jesli wciśniemy gaz w podłogę ( u mnie w scenicu pod koniec jest taki opór a potem jeszcze miejsce i dopiero podłoga) to wtedy strzałka nie pojawia się długo , długo i chyba jak ktoś juz na forum pisał dopiero przy odcince się pokazuje. Nie wiem nie wkręcałem na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie w scenicu pod koniec jest taki opór a potem jeszcze miejsce i dopiero podłoga

 

no właśnie też to zauważyłem u siebie... jak cisnę pedał gazu na maxa, to jak mocniej przyciśniesz czujesz pod nogą że jeszcze robi się miejsce żeby mocniej docisnąć i wtedy pedał do podłogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!